וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו מ-10,000: זה מספר הצעדים שמוריד את הסיכון למחלות לב בחצי

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 7:24

כל מי שמחזיק מעצמו שוחר בריאות מכיר את מספר היעד של צעדים ביום. לא מעט מחקרים כבר קראו עליו תיגר, אבל מחקר חדש ורחב היקף מצא בדיוק כמה צעדים צריך ללכת ביום - וזה פחות בהרבה ממה שהרגילו אתכם לחשוב

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

למרות ש-10,000 צעדים ביום הם יעד פופולרי עבור אנשים רבים המחפשים להישאר בריאים, מחקר חדש מגלה שמבוגרים יכולים לשמור על לב בריא עם חצי מהכמות הזו. חוקרים מאוניברסיטת מסצ'וסטס אמהרסט שמחקרם התפרסם בכתב העת Circulation אומרים שצריך רק 6,000 צעדים כדי לצמצם את הסיכון למחלות לב בחצי.

אמנדה פאלוך, עוזרת פרופסור לקינסיולוגיה, והצוות שלה גילו שמבוגרים מעל גיל 60 שצועדים בין 6,000 ל-9,000 צעדים בכל יום הורידו את הסיכון שלהם ללקות בשבץ מוחי או התקף לב ב-40 עד 50 אחוזים. זאת, בהשוואה למבוגרים מבוגרים שעושים רק 2,000 צעדים ביום. אגב, חוקרים ממרפאות מאיו בארה"ב מעריכים שהאדם הממוצע צועד כ-3,000 צעדים בכל יום.

"מצאנו שלמבוגרים מעל גיל 60, היה סיכון נמוך להפליא לאירוע קרדיווסקולרי או למחלה במהלך מעקב ממוצע של שש שנים", אמרה פאלוך, "כאשר הם צברו יותר צעדים ביום, הסיכון היה נמוך יותר בהדרגה".

בין אם אתה רק צועד את מספר הצעדים הממוצע או שואף לעשות יותר, התוצאות מראות ש-10,000 צעדים ביום הם לא הכרח לשיפור הבריאות שלך. חוקרים סקרו 15 מחקרים שכללו כ-50,000 אנשים בארבע יבשות שונות במהלך הפרויקט הזה. כל המשתתפים הללו עשו בין 6,000 ל-8,000 צעדים בכל יום, וחשפו כי 6,000 צעדים הם הסף להורדת הסיכון למוות מכל הסיבות.

אישה הולכת. ShutterStock
פחות, הרבה פחות. אישה הולכת/ShutterStock

בסקירה שנייה, הצוות בדק את הקשר בין צעדים ומחלות לב וכלי דם. התוצאות היו דומות לקשר המועיל בין צעדים למוות בטרם עת. למרות שצעידת יותר מ-6,000 צעדים הובילה לבריאות טובה עוד יותר עבור מבוגרים, פאלוך אומרת שהגדרת הרף על 6,000 יכולה לעודד קשישים פחות פעילים לנקוט צעדים נוספים בכל יום.

"לאנשים שהם הכי פחות פעילים יש הכי הרבה מה להרוויח", אומרת החוקרת, "עבור אלה שנמצאים ב-2,000 או 3,000 צעדים ביום, צעידת קצת יותר צעדים יכולה להיות בעלת משמעות רבה לבריאות הלב שלהם. אם אתה ב-6,000 צעדים, להגיע ל-7,000 ולאחר מכן ל-8,000 זה גם מועיל, אבל זה רק שיפור קטן יותר, מצטבר".

המהירות לא חשובה

סקירה שנייה בחנה שמונה מחקרים שכללו יותר מ-20,000 אנשים ב-43 מדינות. מחברי המחקר לא מצאו קשר בין צעדים לסיכון למחלות לב בקרב מבוגרים צעירים. "הסיבה לכך היא שמחלות לב וכלי דם היא שמחלות אלה ולעיתים קרובות לא מגיעה לידי מימוש עד שאנחנו בגילאים מבוגרים יותר", אומר פאלוך, "לא תראה אנשים רבים מפתחים מחלות לב וכלי דם לאחר שש שנים של מעקב בבגרות צעירה עד בינונית."

הצוות מציין כי מחקרים עתידיים הכוללים מבוגרים צעירים צריכים להתמקד בסימני האזהרה המוקדמים למחלות לב, כמו לחץ דם גבוה, השמנת יתר וסוכרת מסוג 2. "מצבים אלה מתפתחים אצל מבוגרים צעירים יותר וחשובים למניעה מוקדמת", אמרה פאלוך.

חשוב לציין, המחקר החדש לא מצא קשר בין עצימות הליכה לבריאות לב טובה יותר. במילים פשוטות, הליכה מהירה או איטית יותר לא תשפיע על התועלת של פשוט לעשות יותר צעדים בכל יום. "אנחנו מפרשים את התוצאות האלה בזהירות, אבל לא מצאנו שום קשר בולט לעוצמת ההליכה", סיכמה פאלוך, "לא היה שום יתרון נוסף עם המהירות בה אתה הולך, מעבר למספר הצעדים הכולל שצברת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully