וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחורה הובהלה לבית החולים אחרי שהקיאה לפחות 30 פעמים ביום - פעם בחודש

31.12.2022 / 23:32

המטופלת בת ה-27 העידה שהיא מרגישה תחושת אבדון בכל פעם שהיא מקיאה והיא יודעת שיא עומדת להקיא מספר פעמים באותו היום. הרופאים היו המומים מזה, אבל מצאו פיתרון חלקי

אישה מציגה שיטה להתגבר על בחילה ועוד טריקים גופניים - ורופא מאשר אותם/dr.karanr/TikTok)

זו הרגשה נוראית לסבול מבחילה ולהקיא, אבל מה הייתם עושים אם זה היה קורה לכם (חלילה) 30 פעמים ביום? זה בדיוק מה שקרה לבחורה בת 27 שהתלוננה בפני הרופאים שהיא סובלת מיום הקאות כזה בערך פעם בחודש. היא טוענת שהיא מרגישה נורא לפני שהיא מקיאה ויודעת גם שההקאה הראשונה היא ממש לא האחרונה.

הצעירה, שסובלת מסכרת, ביקרה בבית החולים ב-2016 במצב של פאניקה ממה שהיא עוברת. הרופאים ניסו להבין מה גורם לה לתחושת ההקאה ואבחנו אצלה "סינדרום הקאה מחזורי", מצב שמתאפיין בהרגשת בחילה פתאומית שמופצת למשך זמן רב ללא סימפטומים מוקדמים.

אישה מקיאה. ShutterStock
התלוננה שמקיאה 30 פעמים ביום/ShutterStock

הגורם המדויק להקאות עדיין לא ברור, אבל הרופאים סבורים שהסינדרום הזה נובע מסימנים עצביים שנודדים בין המוח לבין מערכת העיכול. זה יכול גם לנבוע מתגובה הורמונלית דיספונקציונלית ללחץ או להתבסס על מוטציה גנטית ספציפית. המומחים חוששים שבמקרה של הבחורה היא סובלת מסימפטומים של של מערכת אוטואימונית לא סדירה.

אחרי שטופלה בבית החולים, הסימפטומים של הבחורה בדרך כלל נרגעים למשך מספר ימים. הבחורה קיבלה תרופה שנקראת ריטוקסימאב - נוגדן חד-שבטי כימרי נגד החלבון CD20, אשר משמש לטיפול במחלות המערבות ממאירויות, פעילות יתר או חוסר תפקוד של לימפוציטים B ממערכת החיסון.

התרופה עוזרת לייצב את רמת הסוכר בגופה של המטופלת, כאשר הרופאים העידו שהסימפטומים וההקאות פחתו מאוד אצלה בפרק זמן של 8 חודשים אחרי הטיפול. הצוות הרפואי בהונג קונג שטיפל בה סבור שהנוגדנים בדמה של המטופלת גרמו לה לרצות להקיא וכאשר הם הצליחו להפחית את כמות הנוגדנים, כך גם הבחורה הקיאה הרבה פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully