וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנעלם: התסמין הכי מוכר של הקורונה חוזר החורף

השנה היא לא 2020, אבל הקורונה עוד ממשיכה להיות נוכחת בחיינו, כשכל פעם היא קצת משנה צורה. אז מה צפוי לנו החורף - ומה התסמינים הכי שכיחים שיכולים לעזור לכם לזהות אם חטפתם את הנגיף?

בווידאו: מחאה נגד הגבלות הקורונה בשנחאי, סין/רויטרס

נכון, יש כאלה שמכנים אותה שפעת או וירוס חורפי, אבל הקורונה ממשיכה להתפתח ולהשתנות, כך שגם החורף היא נמצאת איתנו ומספר הנדבקים בה רק הולך ועולה. אפליקציית המעקב הבריטית ZOE ממשיכה לעקוב אחר התסמינים המובילים של הקורונה וכיצד הם מתפתחים לאורך זמן.

על פי הנתונים האחרונים שלה מ-30 הימים שלפני ה-5 בדצמבר, פרוסמיה, שהוא למעשה עיוות של ריחות, היא כעת הסימן העשירי בשכיחותו של הנגיף. פרוסמיה קשורה לאובדן חוש הריח - התסמין הכי מוכר של קורונה - אבל שונה ממנה, שכן במקום לא להריח בכלל, הסובלים יכולים להריח משהו שבכלל לא נמצא בסביבתם, כמו ריח של "שרוף", גופרית ודגים.

מלבד חוש הריח שחוזר לתעתע, כאב גרון הוא כיום התסמין המדווח ביותר, ואחריו נזלת, אף סתום, התעטשות, שיעול ללא ליחה, כאב ראש, שיעול עם ליחה, קול צרוד וכאבי שרירים. על פי ממצאי האפליקציה התסמינים ה"מסורתיים" הקודמים, כמו אובדן ריח (אנוסמיה), חום וקוצר נשימה, שכיחים הרבה פחות ממה שהיו פעם כשהקורונה רק נכנסה לחיינו. הסיבה לכך היא ככל הנראה התפתחותו של הנגיף והתגברותו של זן האומיקרון.

עוד נכתב בדיווח כי "ברשימת התסמינים הנפוצים, אנוסמיה - אובדן חוש הריח, בצורה מלאה או חלקית - במקום ה-14, וקוצר הנשימה במקום ה-16. אנוסמיה הייתה בעבר תסמין מרכזי לקורונה אך רק כ-16 אחוזים מהאנשים עם המחלה חווים אותה כעת".

אישה מריחה קלמנטינה. ShutterStock
הריחות וגם הטעמים משתנים. אישה מריחה קלמנטינה/ShutterStock

רשימת הסימפטומים הורכבה באמצעות דיווחים באפליקציה, והיא אינה לוקחת בחשבון איזה זן של הנגיף גרם להדבקה או מידע דמוגרפי כלשהו. אחד הגורמים לזינוק האחרון בספר החולים נובע ככל הנראה מהעובדה שהחורף הגיע - מה שגורם לרבים לבלות במקומות סגורים.

העולם אם כך עומד מול החורף השלישי שלו עם הקורונה, כשמספר החולים מאמיר. אבל בניגוד ל-2020 ו-2021, כאשר נגיף הקורונה היה המניע העיקרי של מחלות ואשפוזים, בחורף הזה אנחנו רואים וירוסים אחרים כמו שפעת או RSV שהופכים נפוצים יותר וגורמים לתחלואה קשה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully