וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שור הפליז זו הדרך הכי נוראית למות - וככה זה נראה

27.12.2022 / 0:08

"שור הפליז" הוא מתקן עינויים נוראי שהומצא ביוון הקדומה והיה בשימוש על ידי רודן אקראגאס פלאריס, שלאחר שנושל מכסאו הוכנס אליו בעצמו ומת בדרך הכי אכזרית שאפשר לתאר. תהיתם איך הוא עובד? צפו בעצמכם - ואל דאגה, זה כבר מזמן לא בשימוש

שיטת עינוי עד מוות - שור הפליז/@standinghistory

אף אחד לא אוהב לחשוב על המוות, אבל כנראה שזה הדבר היחיד בחיים שבטוח יקרה לך (חוץ מתשלום מיסים אולי). אבל תחשבו על הצד החיובי: יש סיכוי גבוה מאוד שאתם לא תמותו ב"שור הפליז". אם תהיתם מה זה שור הפליז ולמה אתם צריכים לשמוח שאתם לא שמעתם על זה - ובכן מדובר במתקן עינויים עתיק שהומצא ביוון העתיקה והיה נפוץ גם ברומא העתיקה והוא כנראה מספק את הדרך הכי איומה וקשה למות.

מדובר בשור עשוי פליז (סגסוגת של נחושת ואבץ) חלול מבפנים, עם דלת בצידו. הקורבן היה מוכנס לתוך השור, ואש הייתה מובערת מתחת לשור. המתכת הייתה מתחממת עד שהיא הפכה צהובה, והאדם בפנים היה נצלה למוות.

כך זה עבד

לא לבעלי לב חלש

קברנית חשפה: השיטה הפרסית הזו היא הדרך הכי נוראית שאפשר למות בה

לכתבה המלאה

אבל העינוי לא היה מסתיים בזה. ראשו של הפסל האכזרי הזה הכיל מערכת של צינורות, כך שצרחותיו של האדם המתענה בו למוות נשמעו כשאגותיו של שור זועם. האגדה מספרת שפלאריס, רודן אקראגאס (כיום סיציליה), רצה לבחון את היכולת המוזיקלית של השור. ליד הנחיריים של השור שמו קטורת, כדי שהעשן שיוצא ממנו יהיה בריח טוב. לבסוף, ממה שהיה נותר מעצמותיו של המעונה היו משתמשים כדי ליצור תכשיטים.

על פי חלק מההיסטוריונים, פלאריס, שהיה ככל הנראה סדיסט ופסיכופת. הזמין את מכשיר העינוי הזה לפי הוראות מיוחדות אצל הפסל פרילס. ולאחר מכן, כדי לבדוק את אפקטיביות הכלי, הוא הכניס את פרילס עצמו לתוכו, והוציאו להורג כקרובן הראשון של השור (לפי חלק מהגרסאות הפסל הוצא מן השור לפני שמת, אך נזרק לאחר מכן מצוק).

השיטה האכזרית הזו של הרג ועינוי באה לסופה אחרי שהרודן פלאריס נושל על ידי טלמאכוס שהשתלט על אקראגאס והעניש את פלאריס בהוצאתו להורג עם אותו מכשיר נוראי שהוא בעצמו המציא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully