וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבת המוות המוזרה של גברים במדינה הזו צריכה להדאיג את כל העולם

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 10:03

האם קיים קשר בין חוסר חשק מיני ומוות מוקדם? מחקר חדש טוען שבהחלט יש ומצביע על מגמה עולמית בעייתיתי שעלולה רק לגבור

פרופ חגי לוין מחקר ספירת זרע/האוניברסיטה העברית

החשק המיני בעולם נמצא בירידה מתמדת, אבל כעת מחקר מעניין מצא קשר חזק בין חוסר חשק מיני לבין עלייה בסיכון למוות מכל הסיבות בקרב גברים החיים ביפן. המחקר מרמז שייתכן שיש קשר מעניין בין חשק מיני לאריכות ימים, קשר שלא זוהה קודם לכן.

במחקר החדש שפורסם בכתב העת PLOS One חוקרים מאוניברסיטת יאמאגאטה בחנו נתונים על 20,969 אנשים (8,558 גברים ו-12,411 נשים) בני מעל 40 שהשתתפו בבדיקות בריאות שנתיות במחוז יאמאגאטה, אזור ביפן הידוע בהרים המושלגים והחמים שבו. מעיינות. לאחר מכן הם העריכו את רמות העניין המיני שלהם ואת הסיכון שלהם למות מסרטן, מחלות לב וכלי דם ומצבים בריאותיים אחרים.

באופן מפתיע, או שלא, הם מצאו שכל סיבות המוות היו גבוהות יותר באופן משמעותי בקרב גברים חסרי עניין מיני. זה נשאר נכון גם לאחר שהתייחסו לגיל, סוכרת, לחץ דם גבוה, דיסליפידמיה, עישון, צריכת אלכוהול, BMI, השכלה, מצב משפחתי ומצוקה פסיכולוגית. למרות שלנשים במחקר היה סיכוי גבוה פי שניים לדווח על יצר מיני נמוך מאשר הגברים, החוקרים לא מצאו קשר בין החשק המיני הנמוך שלהן לתמותה.

"למרות שפעילות מינית וסיפוק מיני נחשבים לתועלת לבריאות ולרווחה פסיכולוגית בקבוצות מבוגרות, הקשר בין עניין מיני ואריכות ימים לא נחקר. מחקר זה הוא הראשון לבחון באופן פרוספקטיבי קשרים בין עניין מיני ותמותה מכל סיבה, לבין תמותה קרדיווסקולרית וסרטן באוכלוסייה מבוססת קהילה", כותבים מחברי המחקר.

שחקני נבחרת יפן באימון. רויטרס
לא קשורים למחקר. שחקני נבחרת יפן למונדיאל 2022/רויטרס

חשוב להבין כי החוקרים לא חיפשו במפורש מה מניע את המגמה, הם פשוט דיווחו שמצאו קשר בין השניים. הם מציעים כמה הסברים ספקולטיביים לקשר שנמצא.

ההסבר הראשון של החוקרים היה כי "חוסר עניין של גברים עשוי להיות קשור לאורח חיים לא בריא". יתכן שגברים עם חשק מיני נמוך חשו חסרי השראה לגבי סקס מכיוון שהם גם חווים בעיות עם המערכת החיסונית שלהם והמערכת הנוירואנדוקרינית (אחראית על הורמונים) שלהם, מה שגם הפך אותם לפגיעים יותר למחלות. זה ידוע שמצבים נפשיים כמו דיכאון יכולים גם להשפיע על החשק המיני של אנשים וקשורים בין היתר לתמותה מוקדמת.

אם זה אכן המקרה, זה נראה מוזר שהקשר לא נמצא גם כאשר חקרו נשים. באותה מידה, מחקר זה בחן רק אנשים שחיים במחוז אחד של יפן, כלומר ייתכן שהמסקנות לא בהכרח חלות על שאר המדינות בעולם.

בהתחשב בכל זה, המחקר עדיין מעלה כמה מגמות מעניינות. החוקרים כותבים שרשויות הבריאות בודקות את האפשרות להשיק יוזמות לקידום מיניות כאמצעי לשיפור בריאות הציבור, בדיוק כפי שעשו מדינות אחרות. "ממשלת קנדה, למשל, באמצעות חומרים לקידום בריאות הציבור, החלה לתמוך בפעילות מינית כמרכיב אחד באג'נדה של 'הזדקנות טובה'", כתבו החוקרים. "ביפן יש יותר דעות קדומות לגבי מין בקרב קשישים מאשר בעולם המערבי. אנו מקווים שהממצאים שלנו יסייעו לקדם את בריאות הציבור באמצעות תמיכה במיניות ביפן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully