וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המוזרה בגללה יש לשחקני המונדיאל חורים בגרביים

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 14:26

אין מה לומר המונדיאל הזה שיגע גם אותנו והחלטנו לבדוק סוגיה שסיקרנה אותנו, גם היא קצת איזוטרית. אז מה עומד מאחרוי התופעה אולי הכי מוזרה של המונדיאל? יצאנו לבדוק

אוהדי נבחרת דרום קוריאה חוגגים בסיאול את העלייה לשמינית גמר מונדיאל 2022/יוטיוב

בטח גם אתם שואלים את עצמכם מה רוצה מדור הבריאות מחורים בגרביים, ועוד של שחקני כדורגל במונדיאל, אבל תאמינו או לא, מדובר בסוגיה רפואית למהדרין

נדמה כי חורים בגרביים הפכו למראה נפוץ באופן מפתיע במונדיאל 2022 בקטאר, והכיעור לא נובע מחוסר טעם באופנה או מהקמצנות על רגליהם היקרות של השחקנים, והחורים נועדו כדי לעזור להקל על התכווצות שרירי הרגליים של השחקנים שיכולה להתרחש בשל מחסור בדם באיבר הכה חשוב.

על פי כתבה שפורסמה באתר iflscience ברוב המשחקים הכדורגלנים מקבלים זוגות חדשים לגמרי של גרביים ממש לפני תחילת כל משחק. מכיוון שמדובר בזוג גרביים חדשים, הבד הסינטטי לא מספיק להימתח והם יכולים להתגלות כצמודים במיוחד, במיוחד לאלה בעלי שוקיים גדולים.

שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם. Dan Mullan, GettyImages
שחקן נבחרת אנגליה ג'וד בלינגהאם/GettyImages, Dan Mullan

ההידוק של הגרביים יכול להיות לא נוח, מגביל ויכול להפחית את זרימת הדם, מה שמוביל לבעיות כמו התכווצויות. כדי להקל על הלחץ, חלק מהכדורגלנים חתכו כאמור חורים בחלק האחורי של הגרב. אחרים אם תהיתם, פשוט מפשילים את הגרביים למטה.

"זה קשור לפונקציונליות", הסביר ב-2018 ג'רמיין ג'נאס, כדורגלן עבר אנגלי כשדיבר על חיתוך הגרביים של שחקן בקבוצתו, הוא הוסיף: "ברור שהוא חושב שהגרביים שלו צמודים מדי אז הוא חותך בהם חורים כדי לעזור לזרימת הדם בשוקיים שלו כדי שלא יקבל התכווצות".

אגב, כיווץ שרירים מתרחש לא רק בשל פעילות גופנית או מתיחות לא נכונות אלא יכול הלתרחש גם בגלל חוסר שתיה של מים. הסיבה - הגוף שלנו מורכב בעיקרו ממים (בממוצע כ- 60%) והם חשובים לשמירת האוסמולריות (רמת המלחים בגוף) של תאי הגוף, ביניהם גם תאי השריר שלנו. בנוסף לכך יש לשמור על רמות מגנזיום ואשלגן טובות. מינרלים אלו מסייעים בוויסות ובקרה של מנגנון הרפיית תאי השרירים ומונעים כיווץ יתר של התאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully