וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדאגה המרכזית של 73% מחולות הסרטן. ויש לה פתרון

חיים ארנטל

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 10:49

נשים וילדות שמאובחנות עם סרטן מוטרדות מאוד מאובדן השיער שלהן. לא מתוך שטחיות, אלא מפחד אמיתי להרגיש כמו "מחלה מהלכת" או לזכות במבטים מרחמים. איך מתמודדים עם זה?

קמפיין צמה של עוצמה/זכרון מנחם

אני רוצה לספר לכם משהו שאולי יפתיע אתכם. בחיי, זה מפתיע גם אותי בכל פעם מחדש ועכשיו זה גם רשמי מסקר שערכנו בקרב החולים שאנחנו מלווים. עבור מרבית הנשים, הנערות והילדות, 73 אחוזים ליתר דיוק, ששומעות לראשונה את אבחנת הסרטן בגופן, יותר משהן חוששות לחייהן, יותר משהן מפחדות מהטיפולים - דאגתן הראשונה היא לשיער.

לא מדובר בשטחיות חלילה, או בהדחקה לשמע בשורות איוב. מדובר בדאגה אמיתית של חולת סרטן שמפחדת קודם כל על אובדן העצמי שלה.

זו ההרגשה של רבים ורבות מידי החולים בסרטן ומאבדים את שיערם. עבור נשים וצעירות, באופן טבעי, האובדן הוא קשה ומשמעותי יותר. זו לא רק תופעת לוואי של טיפולים. מי שמאבדת את שערה, היא שונה, היא מסומנת, היא מסובבת את הראש של סביבתה. היא כבר לא היא. היא מחלה מאיימת. היא זרקור אימה. היא קרחת.

זכרון מנחם והמותג פנטן יוצאים בקמפיין לתרומות שיער. הדס עזריאלי,
זכרון מנחם והמותג פנטן יוצאים בקמפיין לתרומות שיער/הדס עזריאלי
זכרון מנחם והמותג פנטן יוצאים בקמפיין לתרומות שיער. הדס עזריאלי,
זכרון מנחם והמותג פנטן יוצאים בקמפיין לתרומות שיער/הדס עזריאלי

ומי רוצה להרגיש כמו מחלה מהלכת? לספוג את המבטים, הרחמים. תזכורת תמידית מעל הראש שאת חולה. בכל מבט חוטף למראה, להשתקפות בחלון או דרך עיניהן הכואבות של אחרים, קרובים או רחוקים, שגם אם ינסו בכל מאודם לא יצליחו שלא להציץ על אותה קרחת, שלט חוצות למחלה בלתי נראית. אם נחזור רגע לסקר, 54 אחוזים דיווחו שאובדן השיער גרם להם לא לצאת מהבית, 34 אחוזים שנאו להסתכל על עצמם במראה, ו-20 אחוזים דיווחו שנמנעו ממפגשים חברתיים. כמו כן, על פי הנתונים, 76.3 אחוזים מהנשאלים אמרו שהם הרגישו שאנשים שהסתכלו עליהם "ריחמו עליהם".

הדבר המדהים ביותר כאן, הוא שהפתרון למכאוב הקשה הזה של חולות הסרטן הוא כל כך נגיש. נכון, לא ניתן לקנות אותו בכסף, אבל גם לא צריך עשרות שנות מחקר ופיתוח. הוא מצריך מספריים ורצון טוב, וברוך השם, מדינת ישראל מוכיחה לי שנה אחרי שנה עד כמה שהיא מלאה ברצון טוב לסייע לחולות הסרטן.

עוד בוואלה!

תרומת שיער היא עניין של חיים ומוות, לא פחות

לכתבה המלאה

ולמרות שהתרומה היא ללא עלות, אני נדהם בכל פעם מחדש מהנתינה. מתרגש מכל תרומה. אנשים טובים שנותנים את מסגרת פניהם עבור אחרת שהם אפילו לא מכירים. שיער שהאריכו וטיפחו במשך שנים נגזר באחת ובקיצוניות גדולה של שלושים סנטימטר, ונטמן במעטפה עבור חיוך של אחרת. ובכל זאת, רבים ורבות מכם תורמים.

אם יש בלבכם ספק אם פעלתם נכון, הרשו לשועל קרבות ותיק שכמותי להבטיח לכם שבמשך 30 שנות פעילות זכרון מנחם ליווינו אלפי ילדות וצעירות בתהליך קבלת הפאה וראינו את השפעת הפאה. את העוצמה האמיתית שיש בפאה. זאת לא סיסמא. הפאה מעניקה כוחות. כוחות להסתובב ברחוב, להיפגש עם חברים, להרגיש כמו כולן ללא המבטים. כוחות להביט במראה. כוחות לנשום את החיים, להעריכם ולהילחם עבורם.

היום (שני) מתחיל הקמפיין השנתי שלנו לתרומות שיער בשיתוף חברינו הטובים והיקרים מפנטן. היום בקניון איילון וברביעי בקניון מלחה, ובכל הארץ במספרות שמנדבות את זמנן לגזור תרומות בחינם. אני מזמין אתכם ואתכן, מכל הגילאים, בואו, תהיו חלק מהנתינה המרהיבה הזו. הצמה שלך היא העצמה שלהן. כל תרומה היא יקרת ערך, כל תורמת עושה חסד וכל חיוך שעולה על שפתי המקבלות הוא עולם ומלואו.

וברשותכם, מלה אישית. תודה לכל תורם ותורמת שהעניקו מעצמם. לכל אחד ואחת מכם שהעבירו את מסר חשיבות התרומה. תודה מעומק לבי, בשמי ובשם כל משפחת זכרון מנחם.

חיים ארנטל הוא יו"ר ומייסד עמותת זכרון מנחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully