וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצה הבריאותית הכי מוכרת בעולם מקבלת תפנית מפתיעה

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 9:06

כמעט כל אחד מכיר את ההמלצה לשתות 8 כוסות מים ביום. בקיץ זה קל יותר, אבל בחורף, איך נאמר - פחות. כעת מחקר מצא כי להמלצה הזו אין אחיזה במציאות. אז כמה מים אנחנו אמורים לשתות?

סיפור בדקה כוס מים ביום/מערכת וואלה

המלצה לשתות שמונה כוסות מים ביום היא אחת ההמלצות התזונתיות המוכרות ביותר והיא אפילו מופיעה בהמלצות של אתרים ממשלתיים. אולם מחקר חדש, המחמיר ביותר עד כה על מים, מגלה שאנשים צורכים מגוון רחב של כמויות מים. חלק מהם צריכים רק 1.5 עד 1.8 ליטר ביום, פחות משני הליטרים המומלצים בדרך כלל, כך עולה מהמחקר.

"ההמלצה הנוכחית אינה נתמכת מדעית כלל", אמר יוסוקה יאמאדה מהמכון הלאומי לחדשנות ביו-רפואית, בריאות ותזונה ביפן, ואחד המחברים הראשונים של המאמר. "למעשה, רוב המדענים לא בטוחים מאיפה הגיעה ההמלצה הזו".

בעיה אחת היא שהערכות קודמות של דרישות המים נטו להתעלם מתכולת המים במזון, שיכולה לתרום חלק ניכר מהצריכה הכוללת שלנו. "אם תאכלו רק לחם, נקניק וביצים לא תקבלו הרבה מים מהאוכל, אבל אם תאכלו בשר, ירקות, דגים, פסטה ואורז תוכלו לקבל כ-50 אחוזים מצרכי המים שלכם מאוכל", אמר ימאדה.

סלט. ShutterStock
תכולת מים גבוהה. סלט/ShutterStock

המחקר, שפורסם בכתב העת Science, העריך את צריכת המים של 5,604 אנשים בגילאי שמונה ימים עד 96 מ-23 מדינות. המחקר כלל אנשים ששתו כוס מים שבה חלק מאטומי המימן הוחלפו בדוטריום, או מימן כבד, שהוא איזוטופ יציב (אינו רדיואקטיבי) של מימן שנמצא באופן טבעי בגוף האדם ואינו מזיק.

קצב סילוק הדאוטריום הנוסף חושף כמה מהר המים בגוף מתאדים, והמחקר מצא שהמדד השתנה מאוד בהתאם לגיל, מין, רמות הפעילות והסביבה של האדם. הכפלת האנרגיה שאדם משתמש דוחפת את המחזור הצפוי שלו למעלה של בערך ליטר, או ארבע כוסות. חמישים קילוגרמים יותר משקל גוף מוסיף 0.7 ליטר ביום. עלייה של 50 אחוז בלחות מעלה את צריכת המים ב-0.3 ליטר. כשזה מגיע לספורט, ספורטאים משתמשים בערך ליטר יותר. גבר ממוצע בן 20 במשקל תקין שחי באקלים ממוזג היה שואב ומאבד כ-3.2 ליטר מדי יום. עבור נשים, המספר הזה קרוב יותר ל-2.7.

עוד בוואלה!

זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתתחילו לשתות יותר מים

לכתבה המלאה

ההוצאה האנרגטית היא הגורם הגדול ביותר בתחלופת המים, עם הערכים הגבוהים ביותר שנצפו בגברים בגילאי 20 עד 35, עם ממוצע של 4.2 ליטר ביום. זה ירד עם הגיל, בממוצע 2.5 ליטר ביום לגברים בשנות ה-90 לחייהם. לנשים בגילאי 20 עד 40 היה מחזור ממוצע של 3.3 ליטר, שירד ל-2.5 ליטר עד גיל 90. תינוקות שזה עתה נולדו הפכו את השיעור הגדול ביותר, והחליפו כ-28 אחוזים מהמים בגופם מדי יום.

"המחקר הזה מראה שההצעה הנפוצה שכולנו צריכים לשתות שמונה כוסות מים - או בסביבות שני ליטר ביום - היא כנראה גבוהה מדי עבור רוב האנשים ברוב המצבים, ו'מדיניות שמתאימה לכולם' עבור צריכת מים אינה נתמכת על ידי הנתונים הללו", אמר פרופ' ג'ון ספיקמן מאוניברסיטת אברדין, מחבר שותף של המחקר, "אני חושב שזו המלצה שאנשים רבים פשוט מתעלמים ועוקבים אחר מה שהגוף שלהם אומר להם", אמר.

למרות ששתיית יותר מים ממה שהגוף דורש לא צפויה להזיק לבריאות, מי שתייה נקיים אינם חופשיים לייצור, מציינים המחברים. "יש מחיר לשתייה יותר ממה שאנחנו צריכים, גם אם זה לא עלות בריאותית", אמר ספיקמן, "אם 40 מיליון מבוגרים בבריטניה היו ממלאים אחר ההנחיות והם שתו חצי ליטר מים נקיים יותר ממה שהם צריכים בכל יום, זה 20 מיליון ליטר מים מבוזבז בכל יום."

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully