וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2022: האם גמלים הם האיום האמיתי על האוהדים?

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 7:42

אוהדי הכדורגל בישראל מקבלים כל יום דיווח אחר מהמונדיאל על קריאות שנאה ובוז, אבל האמת היא שהאיום אולי הכי גדול הוא בכלל בריאותי. אז למה דוקא גמלים?

בין עשרות מכוניות וטרקטורונים: כך נראה מרוץ גמלים בפזורה הבדואית/קרדיט: MosheKozak

לא רק סנסציות מזרח תיכוניות יש במונדיאל הנוכחי. מדענים הזהירו כי מונדיאל 2022 בקטאר "מהווה באופן בלתי נמנע סיכון פוטנציאלי למחלות זיהומיות". בעוד שהדאגות העיקריות במדינה הן, איך לא, קורונה ואבעבועות הקוף, הם גם הציגו אזהרה לתסמונת נשימתית של המזרח התיכון (MERS).

בין ה-20 בנובמבר ל-18 בדצמבר 2022, כ-1.5 מיליון מבקרים מכל היבשות ינהרו לקטאר כדי לצפות במונדיאל 2022 במה שהוא אחד האירועים הבינלאומיים הגדולים ביותר מאז מגיפת הקורונה. התכנסויות המוניות כמו אלה תמיד מהוות סוג של סיכון למחלות זיהומיות, אבל החוקרים במחקר החדש שפורסם בכתב העת New Microbes and New Infections טוענים שהאיום גבוה במיוחד השנה בהתחשב במשברים הבריאותיים המתמשכים על העולם.

יחד עם אזהרות מפני קורונה ואבעבועות הקוף, החוקרים מדגישים גם את האיום של MERS שהאוהדים צריכים להיות מודעים אליו בקטאר. ואם המחקר הזה לא מספיק, דוח שפורסם לאחרונה מהמרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות הזהיר גם כי "איומים פוטנציאליים במהלך המונדיאל כוללים קורונה, MERS ואבעבועות הקוף".

גמל גמלים. ShutterStock
איום אמיתי. גמלים/ShutterStock

גם MERS נגרם על ידי נגיף קורונה. חוקרים מאמינים שמקורו של הנגיף בעטלפים, אך גמלים הם מאגרים נפוצים של הפתוגן ולעיתים אחראים להדבקה בתסמינים דומים ל-COVID-19, כגון חום, שיעול וקוצר נשימה.

MERS דווח לראשונה ב-2012 בסעודיה ומאז גרם ל-2,600 מקרים, עם 935 מקרי מוות הקשורים ב-27 מדינות שונות. בהן גם קטאר שאוכלוסייתה מונה 2.9 מיליון תושבים וראתה 28 מקרים של MERS בסך הכל. בשנת 2022 בלבד, תועדו שלושה מקרים. זה לא נשמע הרבה, אבל החוקרים טוענים שאנשים בסיכון לפתח מחלות, כמו כאלה עם מערכת חיסון חלשה, צריכים להיות מודעים לסיכון ולנסות להימנע מכל מגע עם גמלים.

"נתונים אפידמיולוגיים מקטאר הראו התרחשות של 28 מקרים של MERS (שכיחות של 1.7 לכל 1,000,000 אוכלוסייה) ולרוב המקרים הייתה היסטוריה של מגע עם גמלים. לפיכך, לאנשים עם סיכון גבוה יותר לפתח מחלה קשה מומלץ להימנע ממגע עם גמלים, שתיית חלב גמלים גולמי או שתן גמלים, או לאכול בשר שלא מבושל כראוי", כתבו מחברי המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully