וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה הצרפתית שמבטיחה שינת לילה שלם לתינוק בן 6 שבועות

24.11.2022 / 23:50

שיטת "לה פאוז" הצרפתית מבטיחה לסייע לתינוקכם להתרגל לישון לילה רשלם ברצף ללא התעוררויות ובכי, אך זה ידרוש מכם הרבה סבלנות והתנגדות לאינסטינקטים הוריים שקיימים בכם

השיטה הצרפתית להרדמת תינוקות/@ashketchum910

כל הורה טרי משווע לשנת לילה רצופה. שיטת הורות הנפוצה בצרפת ומבטיחה להעניק לתינוקכם - ולכם כמובן - שנת לילה ללא הפרעות כשהוא רק בן שישה שבועות, עושה הרבה רעש ברשת בימים האחרונים, כשהורים מחוץ לגבולות המדינה הצרפתית תוהים האם לאמצה או שמא היא נוגדת כל אינסטינקט הורי שקיים בהם.

השיטה הפכה פתאום לפופולרית בזכות הפלטפורמה שמייצרת טרנדים בינלאומיים ללא סוף בזמן האחרון, הטיקטוק. משתמשים הפיצו את שיטת השינה הצרפתית Le Pause, כשאחד הסרטונים (של המשתמש ashketchum910) המציג את השיטה צבר מעל 2.3 מיליון צפיות.

אז מהי "לה פוזה"? השיטה מסתמכת על כך שתינוקות משמיעים רעשים בשנתם. אולם, בניגוד לאינסטינקט לבדוק מה קורה עם התינוק ברגע שהוא משמיע קול ולנסות להרדימו שוב על הידיים או בעגלה - השיטה קובעת שיש להתעלם, לתת לתינוק להרעיש, להירגע ולהירדם שוב לבד, או כמו שהחיקוי של סופר נני ב"ארץ נהדרת" אומרת: "להתרחק... ולהתרחק".

הסרטון הויראלי בטיקטוק מסביר שתינוקות עושים רעשים בשנתם ואינם צריכים שירגיעו אותם ברגע שהם עושים קצת רעש. זו למעשה טכניקה שהורים צרפתים הטמיעו בשיטת ההורות שלהם - ככל הנראה בלי לשים לב לכך. "הדבר המעניין כאן הוא שהורים צרפתים לא יודעים להסביר מדוע התינוק שלהם ישן כל כך טוב או למשך כל הלילה כשהוא רק בן שישה שבועות", הסביר המשתמש בסרטון, "השיטה אומרת שבמהלך היום או הלילה כשהילד מתעורר בבכי, אין צורך למהר אליו, להרים ולהרגיע אותו. עצרו, תנו להם להירגע בעצמם. הם יתרגלו לזה וירדמו ללא עזרה".

אימא עייפה ליד מיטה של תינוק בוכה. Lopolo, ShutterStock
תפסיקו לגשת אליהם בכל פעם שהם בוכים. השיטה הצרפתית טוענת שיש לתת להם לנסות להירגע לבד/ShutterStock, Lopolo

שיטת Le Pause קיבלה את שמה ע"י פמלה דרוקרמן, שהסבירה את כל ההבדלים בדרכים בהן הורים צרפתים ואמריקנים גידלו וקיימו אינטראקציה עם ילדיהם בספר ההורות שלה מ-2012, Bringing Up Bébé. בספרה נגעה דרוקרמן בכל נושא - שעות שינה, גבולות ההורים, קריירה, טיפול בילדים, נורמות תרבותיות, התנהגויות בנוגע לארוחות ושינה. דבר אחד שבלט לדרוקרמן היה העובדה שתינוקות צרפתים ישנו ממש טוב. היא גילתה שזה קשור לאופן שבו הצרפתים הגיבו להם, שכן כשנשאלו איך הם הצליחו להרדים שוב את התינוקות שלהם באמצע הלילה, לא הייתה להם תשובה לכך.

קריסטי גריפית'ס, מאמנת ילדים ותינוקות מוסמכת ומייסדת The Sleep Teacher, אמרה ל-Mamamia שהיא לא מופתעת מתשומת הלב שמקבלת השיטה הזאת לאחרונה. "זה בהחלט עובד, אבל זה לא מדע טילים. זה די פשוט", הסבירה, "לעתים קרובות תינוקות מרעישים מאוד כשהם ישנים, במיוחד בשלבי שינה פעילים, כך שאם ניגש אליהם עם כל רעש שהם עושים - נוכל לשבש את שנתם ולהעיר אותם לחלוטין". היא הוסיפה: "אם תעצרו לכמה דקות קצרות אלה, תתנו לפעוט שלכם את ההזדמנות להיות מסוגל להירגע ולהירדם מחדש באופן עצמאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יועצת שינה מסבירה

לגרום לתינוק להירדם הוא תהליך מתיש, אך גריפית'ס טוענת שלנסות להרגיע את התינוק ברגע שהוא משמיע רעש עשוי למעשה להביא למצב גרוע יותר. "לעתים קרובות כאשר תינוק אכן משמיע רעש כשהוא ישן, הוא בדרך כלל עדיין ישן", הסבירה, "הם רק עוברים משלב קל לעמוק של שינה. במיוחד בימים הראשונים שבהם תינוק לומד לגבש מחזורי שינה, הם יכולים להיות מאוד רועשים וחסרי מנוחה".

גריפית'ס המשיכה ואמרה כי להתערב בכל פעם ששומעים את התינוק מרעיש, לא מעניק לו את המרחב ללמוד איך להירגע בעצמו. "זה המצב שבו הורים מבינים שהילד הקטן שלהם מתחיל להסתמך על אסוציאציות שינה כמו האכלה או נדנוד כדי להירדם כל שעתיים בלילה", אמרה, "אך על ידי הפסקה של דקה או שתיים, ניתן לראות כיצד הוא נירדם מחדש".

תינוק בוכה. ShutterStock
"תנו לפעוט שלכם את ההזדמנות להיות מסוגל להירגע ולהירדם מחדש באופן עצמאי"/ShutterStock

האם זה באמת עובד?

לאורה איימיס עבדה עם ילדים ב-20 השנים האחרונות ושיתפה את התובנות שלה עם Express.co.uk. היא טוענת שיש ללמוד מתי צריך לגשת לתינוק ולהרגיע אותו ומתי עדיף להניח לו לעשות זאת בעצמו. "אני לא יכולה להבטיח שהשיטה הזאת תעניק לתינק שנת לילה רצופה בגיל שישה שבועות בלבד, אבל אני חושבת שזה יסייע להנחיל שינה רצופה בגיל ארבעה חודשים. ברגע שלילד קטן יש אסוציאציות שינה צפויות המתאימות לסביבת השינה שלו, לאפשר לו רגע להירגע מחדש יכול להיות שווה לזהב כשמדובר בפיתוח היכולת לקשר בין מחזורי השינה שלו לאורך כל הלילה".

היא הוסיפה: "בכי לא תמיד מתורגם לפחד, טראומה או צורך בהתערבות. ברור שבמקרים מסוימים זה כן ושם קורה הקסם - הידיעה מתי להתערב ומתי להתאפק לזמן קצר תגרום לעשייה או לשבירה של דפוסי שינה בריאים".

כמו כן, ישנן דרכים יעילות רבות לסייע לתינוק להירדם ולישון שנת לילה רצופה - ואחת שגריפית'ס ממליצה היא לדאוג לסביבת שינה נעימה. "התינוק עדיין לא יצר אסוציאציות שינה ולעיתים קרובות תהיה לו את היכולת להירגע (בדיוק כמו שיש לו ברחם) עם היסודות הנכונים במקומם", הסבירה, "נכון, הוא עדיין יזדקק לסיוע שלכם - אבל אם תוודאו ששמרתם על גורמים סביבתיים כמו סביבת שינה, החתלה וחלונות ערות בשילוב עם שיטת 'לה פאוז', תגלו שהתינוק שלכם מתחיל לישון טוב יותר בגיל מוקדם".

איימיס הוסיפה שלהרדים את התינוק באותו אופן בו הוא יתעורר הוא דבר שיעזור לו לא לבכות כשהוא מגיע לסוף מחזור השינה הטבעי שלו. היא הסבירה: "כשתינוקות נרדמים הם סופגים את כל המידע הסביבתי הזמין עבורם. אם כשהם מתעוררים הריח, התחושה או הצליל שונים, זה יתריע בפניהם על סכנה פוטנציאלית. אם תינוק ילמד שזה בטוח לישון רק בזרועותיו של הורה, בסוף כל מחזור שינה שבו יתעורר לבד - הוא יזעק להודיע להורה שהוא עלול להיות בסכנה. נסו לדמיין שאתם נרדמים על הספה, על זרועו של בן הזוג, עם המנורה והטלוויזיה דולקים - ואז מתעוררים בסוף מחזור השינה ומגלים שאתם לבד בחדר חשוך ושקט. גם אתם כמובגרים תיבהלו".

אמא מרוצה מהללת את השיטה

היידי סקודר, מומחית השינה של The Parent and Baby Coach, דיברה גם היא על השיטה ואמרה ל-Express.co.uk: "כמאמנת שינה, אני מודעת לכך שתינוקות רועשים מאוד בשנתם (בדרך כלל כשהם בשינה קלה יותר). הורים יודעים שגם כשהם משמיעים קולות ולפעמים אפילו בוכים - תינוקות עדיין יכולים להימצא בשינה עמוקה. תינוק שנפריע לו פחות וניתן לו זמן להירגע מחדש יתרגל לישון לפרקים ארוכים יותר של זמן בגיל צעיר יותר. זה לא בהכרח יעזור לכל תינוק לישון כל הלילה (ישנם עוד גורמים רבים המעורבים בשנת הלילה מלבד זה), אבל זה בהחלט יכול לסייע - בעיקר עבור הורים שממהרים לתינוק שלהם בכל רעש שהוא משמיע. זה לא אומר שאתם צריכים לתת לו לבכות. רק תנו לו רגע לראות אם הוא מצליח להירגע בעצמו לפני שאתם ניגשים אליו".

לאה אלכסנדר, רופאת ילדים מוסמכת בניו ג'רזי, סיפרה ל-Sleepopolis ששיטת Le Pause שונה משיטת Cry It Out/Ferber הטוענת שאין לגשת לתינוק גם כשהוא בוכה בהיסטריה. "זו שיטה הרבה יותר עדינה ואינה אומרת שיש לתת לתינוק לבכות לפרקי זמן ממושכים", היא אמרה, "עם שיטת Le Pause, אתם עדיין נוכחים כדי להציע תמיכה והרגעה לתינוק, אבל בצורה שלא תשבש את תהליך השינה הטבעי שלו".

באשר לשאלה האם התרגול בטוח ויעיל, אמרה אלכסנדר: "שיטת Le Pause נחשבת לדרך בטוחה ויעילה מאוד לעזור לתינוקך לישון כל הלילה. אין סיכון לפגיעה או טראומה והורים רבים מצאו שהיא מועילה בחינוך התינוק לשינה שקטה ורצופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully