וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הקטן בשגרת השינה שלכם שעלול לגרום לסוכרת

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 7:48

משאירים לא רק את המחשב והטלפון דולקים אלא את התריסים פתוחים בחדר השינה? מחקר חדש מצא שיכולה להיות לזה השפעה ניכרת על הבריאות שלכם וכן, זה עלול גם להוביל למחלה כרונית כמו סוכרת

שיטה להתגבר על נדודי שינה/@dr.karanr

רק בתחילת השנה פרסמנו פה מחקר שמצא כי שינה של לילה אחד בלבד עם אור עמום, כמו מכשיר טלוויזיה כשהקול כבוי או מנורת לילה שנשכחה דולקת, העלתה את רמת הסוכר בדם ואת קצב הלב של צעירים בריאים. כעת מחקר חדש מראה מה המשמעות של היגיינת שינה גרועה לאורך זמן על מצב הסוכר בדם שלכם. ספויילר - סיכון גבוה לסוכרת.

המחקר שנערך בקרב 10,000 מבוגרים ופורסם בכתב העת Diabetologia מצא כי אנשים שחיו באזורים בסין עם זיהום אור גבוה בלילה היו בסיכון גבוה בכ-28 אחוזים לפתח סוכרת מאשר אנשים שחיו באזורים הכי פחות מזוהמים. בסופו של דבר, יותר מ-9 מיליון מקרים של סוכרת במבוגרים סינים בני 18 שנים ומעלה עשויים לנבוע מזיהום אור חיצוני בלילה, אמרו המחברים, והוסיפו כי המספר צפוי לגדול ככל שיותר אנשים יעברו לערים.

חשוב לדעת שמחסור בחושך משפיע הרבה יותר מאשר רק על אזורים עירוניים. זיהום האור העירוני נפוץ כל כך שהוא יכול להשפיע על פרברים ופארקיo שעשויים להיות במרחק עשרות, אפילו מאות קילומטרים ממקור האור, אמרו המחברים.

אישה צעירה לא מצליחה לישון בגלל לחץ. Rido, ShutterStock
תישנו בחושך!/ShutterStock, Rido

השפעה בריאותית של אור בלילה

"שינה בריאה היא גורם חשוב מאוד במניעת התפתחות סוכרת", אמר ד"ר גארת' ניי, מרצה בכיר לפיזיולוגיה באוניברסיטת צ'סטר בבריטניה שהתראיין לאתר CNN. "מחקרים העלו שדפוסי שינה לא עקביים נקשרו לסיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2", אמר בהצהרה.

המחקר החדש השתמש בנתונים ממחקר מעקב אחר מחלות לא מדבקות בסין משנת 2010, ששאל מדגמים מייצגים של האוכלוסייה הסינית לגבי דמוגרפיה סוציאלית, גורמי אורח חיים והיסטוריה רפואית ומשפחתית. דגימות דם נאספו והושוו לצילומי לוויין של רמות האור באזור סין בו כל אדם חי.

הניתוח מצא שחשיפה כרונית לזיהום אור בלילה העלתה את רמות הגלוקוז בדם והובילה לסיכון גבוה יותר לתנגודת לאינסולין ולסוכרת. עם זאת, כל קשר ישיר בין סוכרת לזיהום אור לילי עדיין לא ברור, מכיוון שחיים באזור עירוני הם בעצמם תורם ידוע להתפתחות סוכרת, הסביר ניי. "זה ידוע כבר זמן רב שחיים באזור עירוני מגבירים את הסיכון להשמנה באמצעות גישה מוגברת לאוכל עשיר בשומן ונוחות, פחות רמות פעילות גופנית עקב קישורי תחבורה ופחות פעילויות חברתיות", כתב ניי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully