וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולמי: האישה שמתה למשך 17 שעות וחזרה לחיים

21.11.2022 / 23:55

וולמה תומאס עברה שלושה התקפי לב ומתה מוות קליני, ללא פעילות מוחית. 17 שעות לאחר מכן היא התעוררה לחיים וביקשה לראות את בנה

אוסטרלית מתה מוות קליני 42 דקות - ושבה לחיים/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

וולמה תומאס שברה שיא עולם בתור המחזיקה בזמן הארוך ביותר שלקח לאדם מת לחזור לחיים - וכן, היו לא מעט מקרים כאלה בעבר מתברר. תומאס הבהילה את הרופאים שהגיעו לקצור את איבריה לתרומה כשהתעוררה פתאום, 17 שעות לאחר שנכנסה למצב של מוות קליני - וביקשה לראות את בנה.

וולמה עברה התקף לב בביתה בווירג'יניה בשנת 2008 והובהלה לבית החולים. בזמן האשפוז עברה שני התקפי לב נוספים וחוברה למכונת הנשמה. בסך הכל הלב שלה הפסיק לפעום 3 פעמים והיא מתה מוות קליני, ללא פעילות מוחית. הרופאים עשו כל שביכולתם כדי להציל את חייה, כשבצעד נואש גרמו להיפותרמיה בניסיון להוריד את טמפרטורת גופה ולעורר את המוח.

10 דקות לאחר שנותקה ממכונת ההנשמה, בזמן שהרופאים התכוננו לקצור את איבריה לתרומה - היא התעוררה פתאום. מומחה הלב קווין אגלסטון אמר אז, כפי שפורסם ב-Unilad: "באמת שלא היו סימנים שיש לה תיפקודים נוירולוגיים. יש דברים שכרופאים ואחיות אנחנו לא תמיד יודעים להסביר. אני חושב שזה אחד מהמקרים האלה".

בנה טים סיפר אז: "רק התפללתי, התפללתי והתפללתי והגעתי למסקנה שהיא לא תשרוד את זה. קיבלתי אישור מאלוהים לנתק אותה ממכשיר ההנשמה והכומר שלי אמר את אותו הדבר. הרגשתי תחושת שלווה שקיבלתי את ההחלטה הנכונה. העור שלה כבר התחיל להתקשות, ידיה ואצבעותיה הפכו מצומקות. לא היו שם חיים".

כמה דקות לאחר שעזב את בית החולים הוא קיבל שיחת טלפון מהרופאים שעדכנו אותו שאמו מראה סימני חיים. הוא מיהר חזרה לבית החולים ומצא אותה ערנית - ומבקשת לראותו.

ההתרחשות הסופר נדירה קרויה בשם "תסמונת לזרוס" - הידועה גם כשיבה לחיים לאחר החייאת לב-ריאה כושלת - מצב בו ישנה חזרה ספונטנית של דופק תקין לאחר ניסיונות החייאה כושלים. התקרית הוכתרה כ"נס" על ידי ד"ר אגלסטון, שלא האמין שדבר כזה יכול לקרות אחרי 17 שעות של מוות קליני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully