וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כמה זמן צריך לזרוק תחתונים? תשובת המומחים מטרידה מאוד

18.11.2022 / 0:10

תשובת גוגל לשאלה "כמה זמן כדאי להשתמש באותם התחתונים?" בלבלה גולשים רבים שהודו שהם עדיין לובשים את אותם התחתונים שקנו כשהיו בני נוער. מומחים ניסו לפתור את הסוגיה כך שיותר תסבר את אוזנינו

פרסומת לתחתונים שמנקים את עצמם/HercLéon

נפתח בהבהרה: כשאנו מדברים על להחליף תחתונים, אנחנו לא מתכוונים לתחלופה יומית - אלא לזריקת התחתונים הישנים לזבל וקניית חדשים. חלקנו נוטים להתחדש במספר זוגות חדשים של תחתונים מדי שנה בעוד אצל אחרים תמצאו בארון גם כמה תחתונים ישנים ומחוררים שפשוט "חבל לזרוק". השאלה היא מתי כדאי לזרוק? כלומר, על פי דעת מומחים ועל פי שיקולי היגיינה ובריאות - מהו תאריך התפוגה של התחתונים שלנו?

משתמשת הטיקטוק tarashah_ שאלה את השאלה הזאת בגוגל והגיעה לתשובה שלפי דעת מומחים יש להחליף את התחתונים הישנות בחדשות פעם ב-6 עד 12 חודשים.

הידעתם?

רבים נותרו המומים מהתשובה: "אני לא מחליף את שלי עד שהם לא נקרעים", כתב אחד בתגובה ואחר הוסיף: "אני בקולג' ויש לי כמה זוגות תחתונים מכיתה ז'". צופה נוסף בסרטון כתב: "התחתונים הכי ותיקים שלי הם בני 16 שנים".

אז נכון, 16 שנים נשמע קצת מוגזם, אבל אלו מכם שלובשים את התחתונים שקנו לפני שנתיים לא צריכים להיבהל עדיין. ד"ר צ'אבון מומון-נלסון, רופאת נשים במרכז הרפואי של אוניברסיטת פיטסבורג שבקרלייל, פנסילבניה, אמרה ל-TODAY כי "אין כלל שאומר שאחרי שישה חודשים יש לזרוק ולקנות תחתונים חדשים".

מומון-נלסון טוענת שבדרך כלל זה בסדר להמשיך להשתמש בתחתונים כל עוד הם עוברים כביסה והסבירה: "אם אתם מכבסים את התחתונים שלכם במים חמים או רותחים, אתם מסירים מהם את החיידקים". היא הוסיפה: "אין שום דבר רע בזוג תחתונים חדש ויפה. לא הייתי אומרת לאנשים לא לקנות תחתונים חדשים, אבל אני גם לא חושבת שצריך לזרוק את התחתונים הישנים כל כך מהר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גיף תחתונים. Giphy
מתי בפעם האחרונה התחדשתם בתחתונים?/Giphy

בני כמה התחתונים שלכם?

גג שנה. מחליף באופן קבוע
שנתיים-שלוש
מי זוכר? מחליף רק כשנוצרים קרעים
2636 משתתפים

למרות שמומון-נלסון לא טועה בכך שאין תאריך תפוגה רשמי לתחתונים, מומחים אחרים בתחום לא הסכימו עם הקביעה שלה. הרופאה והמומחית לבריאות אינטימית ד"ר שירין לחאני ציינה כי תחתונים יכולים לקלוט "הרבה עור מת, כמו גם חיידקים". בשיחה עם The Independent, לחאני ציטטה מחקר המצביע על כך ש"אפילו כיבוס התחתונים במכונת הכביסה לא תמיד מצליח להיפטר לחלוטין מחיידקים כמו אי.קולי".

כתוצאה מכך, היא ממליצה להחליף תחתונים לפחות פעם בשנה, ולהחליף באופן תכוף יותר את התחתונים שאתם "לובשים באופן קבוע לפעילויות כמו חדר הכושר".

יש דבר אחד שההמלצות האלו לא לוקחות בחשבון: כמה זוגות תחתונים בדיוק יש לנו. כלומר, אם אתה קונה תחתונים סדרתי, יתכן מאוד שיעברו שבועות עד שתלבש את התחתונים שזה עתה קנית - ולכן אין צורך לזרוק אותם כעבור חצי שנה. עם זאת, אם אתה מאלה שלובש תחתונים הפוך או שוטף אותם מתחת לברז רק כדי לשרוד איתם עוד יום עד הכביסה הבאה שלך - כנראה שלהחליף אותם כעבור חצי שנה היא בהחלט המלצה ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully