וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים שיעזרו לכם ללמד את הפעוט לקנח את האף נכון

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 9:08

עונת הנזלת כאן, והורים רבים לפעוטות מתוסכלים מכך שהילד לא מצליח להבין איך לקנח את האף ולנשוף אויר החוצה. אספנו עבור המתסוכלים כמה טיפים שיכולים לעזור

סרטון ויראלי של שיטה להוצאת נזלת מאף סתום של תינוק/פייסבוק

כל הילדים סביבכם חולים או מצוננים וזה מבאס מאוד, אבל מבאס עוד יותר לנסות לקנח את האף לפעוטות שעוד לא ממש מבינים איך עושים את זה נכון.

בואו נחשוב שנייה על המכניקה של המאמץ לניקוי אפם של פעוטות. בעיקרון, המטרה היא ללמד אותם לנתב מחדש את זרימת האוויר כך שהיא תצא החוצה במקום פנימה. אבל מה אם הם לא יכולים לתפוס את הרעיון הזה וגם לא לבצע אותו? חשוב לזכור שלקינוח האף דרושות מיומנויות מוטוריות עדינות כמו תיאום עין-יד, הבאת הידיים לקו האמצע, שליטה מוטורית עם חסימת ראייה, אחיזת מלקחיים ואחיזת צביטה חזקה מספיק.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ללמד את הפעוט לקנח את אפו לבד.

אמא מקנחת את האף של בתה. ShutterStock
לא סוגרים את הפה. אמא מנסה לקנח את האף של בתה/ShutterStock

טיפים לקינוח אף

מתחילים מהתחלה

על מנת שהילד ילמד לקנח ביעילות את האף שלו הוא יצטרך לגייס כוחות לנשוף עם קצת יותר כוח ממה שהוא רגיל אליו. ולשם כך יש צורך בכמה הסברים לפני שמתחילים.

1. עודדו את ילדכם לנשום עמוק ולהצמיד את שיניו זו לזו בזמן שאתם מחזיקים טישו בערך שלושה סנטימטרים מפניו.

2. אמרו לילדכם לנשוף דרך האף רק כדי לראות כמה רחוק הוא יכול להזיז את הטישו.

3. הרחיקו את הטישו בהדרגה יותר ויותר, ללמד אותם את הרעיון של לנשוף בכוח דרך האף, תוך שמירה על הפה סגור.

לסגור את הפה

נתעכב על זה רגע. הטעות מספר אחת שהורים עושים כשהם מלמדים ילד לקנח את האף היא שוכחים להגיד להם לסגור את הפה. התחילו בכך שתגידו לילדכם לסגור את השפתיים חזק, ואז קחו טישו ותגידו לו להוציא רוח מהאף. כאשר הטישו זז, הם נושפים מהאף.

שיטת הצביטה ושחרור

כשאתם מחזיקים טישו ביד כדי לכסות את האף שלהם ולנגב את הנזלת, צבטו בעדינות את נחיריו של ילדכם לסירוגין והזיזו את האצבעות במהירות בזמן שהם מנסים לנשוף. אם ילדכם לא מבין את החלק של נשיפת האוויר החוצה, צביטה קטנטנה באף נותנת לו תזכורת פיזית לאן הרוח אמורה לצאת.

"שיטת האדים במראה"

פעילות פשוטה נוספת שתוכל להשתמש כדי לעזור ללמד את הקטנים איך לקנח את האף היא משחק של אדים במראה. כל שעליכם לעשות הוא למצוא מראה, להורות לילדכם לסגור נחיר אחד ואז לנשוף אוויר דרך הנחיר השני לכיוון המראה. האדים שהם יוצרים יעודדו אותם לנשוף חזק יותר וככה הם ילמדו כיצד להוציא אוויר חזק מהנחיר ולהוציא את הנזלת.

תנו להם דוגמה

כמו דברים רבים אחרים שהילדים שלנו רואים במהלך היום, סביר להניח שילדכם נהנה לחקות את ההתנהגות שלכם מדי פעם. אז למה לא להדגים להם איך לקנח את האף? כשאתם עושים את זה, הקפידו להסביר כיצד ולמה אתם מבצעים את התנועה וכיצד זה יכול להיות מאוד פשוט עם קצת תרגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully