וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת ריאילטי כמעט מתה מטמפון ששכחה להוציא במשך 3 חודשים

21.11.2022 / 0:01

מאורה היגינס, כוכבת "אי האהבה", חשפה בריאיון שחלתה מאוד לפני שהצליחה להבין את הסיבה: טמפון ששכחה לשלוף החוצה במשך שלושה חודשים. כעת היא רוצה לעורר שיח בנושא ולעודד נשים לדבר בפתיחות וללא בושה

מאורה היגינס מספרת מה קרה כששכחה להוציא את הטמפון/ITV

כוכבת הריאליטי "אי האהבה" סיפרה כיצד כמעט מצאה את מותה בבגלל טמפון ששכחה להוציא מגופה במשך שלושה חודשים. מאורה היגינס ניצלה את הטראומה שעברה כדי לדבר על תסמונת ההלם הרעלי ולהעלות את ה מודעות לגורמי הסיכון שבשימוש בטמפונים. היא גם רוצה לעודד שיח פתוח בנושא מחזור האישה.

היגינס בת ה-31 סיפרה על החוויה המפחידה שעברה בתוכנית האירוח הבריטית "שופינג עם קית' למון" של רשת ITV. הכוכבת האירית חלתה בתסמונת ההלם הרעלי, מצב מסכן חיים שנגרם כתוצאה מרעלן המופרש מחיידקים, לאחר שלא הייתה מודעת לכך שבמשך חודשים ארוכים השאירה את הטמפון בתוכה. היא שיחזרה את התקרית המפחידה שאירעה לה כשרק החלה להשתמש בטמפונים: "הייתי מאוד חולה ולא הצלחתי להבין מדוע". היא נותרה המומה כשהרופא מצא טמפון בן שלושה חודשים צמוד לצוואר הרחם שלה.

צפו בה מספרת על הטראומה

"הייתה לי חוויה גרועה מאוד", היא אמרה, "אני לא רופאה, אני לא יודעת הרבה על המחלה, אבל אני יודעת שאת לא אמורה להשאיר טמפון בפנים ליותר מאשר, אני חושבת 9 שעות. אני חושבת שזה המקסימום. הוא היה בתוכי במשך שלושה חודשים. כשהרופא מצא אותו, הוא היה דבוק לצוואר הרחם שלי. הייתי כל כך חולה. לא ידעתי מה קורה לי".

תסמונת הלם רעלי עלולה להיות קטלנית והיא נגרמת על ידי זנים מסוימים של חיידקי סטפילוקוקוס החודרים לגוף ומשחררים רעלנים מזיקים. התסמונת בדרך כלל קשורה לשימוש בטמפון, אבל עלולה להתרחש גם כאשר חיידקים נכנסים לגוף דרך פצע פתוח.

מאורה הסבירה כי הבושה והסטיגמה סביב נושא מחזור האישה עשויות להיות הסיבה לכך שרבים אינם מודעים לתסמונת ההלם הרעלי. "יש נשים שמתו מזה. ייתכן שבנות צעירות לא שמות לב", היא אמרה, "נגיד ואת יוצאת לבלות. מה קורה אם את משתכרת ושוכחת? הדברים האלה באמת קורים ואנשים לא מדברים על זה. אני זוכרת שכשהייתי בבית הספר, נהגתי להוציא את הטמפון שלי מהתיק, לדחוף אותו במעלה השרוול ואז ללכת ככה לשירותים. כשאני חושבת על זה, למה עשיתי את זה? אין מה להתבייש בזה. לכן אני חושבת שזה נושא חשוב, לא?"

לפי Health Direct Australia, מומלץ להשתמש בטמפונים בעלי כושר הספיגה הנמוך ביותר הנדרש ולהחליף אותם כל 4 עד 8 שעות.


אלו התסמינים של תסמונת הלם רעלי:

שלשולים

טמפרטורה גבוהה פתאומית (40 מעלות צלזיוס ומעלה)

בלבול

סחרחורות

עייפות

הקאות

שרירים כואבים

כאבי ראש

לחץ דם נמוך

עיניים אדומות, פה וגרון

פריחה אדומה כמו כוויות שמש שנמצאת על הידיים והרגליים ומתקלפת

התקפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully