וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון חורף 2023 בצל מלחמה: מה עושים עם הילדים כשמחשיך בחמש?

מיטל סביליה

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 10:15

אם המתח והחרדה שהביא איתו המצב הבטחוני לא הספיקו, משבת יתווסף גם שעון החורף, שמקצר את היום. בחמש, כשכבר חשוך בחוץ, הורים מוצאים עצמם בבית, עם הילדים, שקועים במסכים או מטפסים על קירות. למיטל סביליה, מנהלת שירות ריפוי בעיסוק במרכז הרפואי הלל יפה, יש פתרונות

כך תעדכנו ידנית את שעון החורף בסמארטפון/מערכת וואלה! News

שעון החורף מגיע. בלילה שבין 28 ל-29 באוקטובר 2023 (בין שבת לראשון), בשעה 02:00 בלילה, יחזרו מחוגי השעון שעה אחת אחורה. אמנם נרוויח שעת שינה נוספת, שזה נהדר, אבל לרבים שינוי זה מביא לתחושות מתח או דכדוך. הרגשה זו באה לידי ביטוי בעיקר בקרב הורים לילדים קטנים, שמרבים לבלות את זמנם בגינת המשחקים עם הילדים עד לרדת החשכה. אבל כשהחורף מגיע, בשעה 17:00 כבר חשוך, גינות המשחקים מתרוקנות, וההורים מוצאים את עצמם בבית, עם הילדים, שקועים מול במסך או מטפסים על קירות.

הדכדוך העכשווי אחרי מתקפת הטרור האכזרית בדרום, התמונות הקשות שמגיעות משם, סיפורי החטופים, המשפחות שנמחקו באחת - לכל אלו פוטנציאל להעצים את הירידה במצב הרוח ובהרגשה הכללית של ההורים והילדים.

אבל מדובר במצבים נתונים שלא נוכל לשנותם, ועם זה חייבים להתנהל. אבל הבשורות הטבות יותר הן שיש לא מעט פעילויות שניתן לעשות עם הילדים בתוך הבית ומחוצה לו, גם כשמחשיך מוקדם, והן אפילו יתרמו להתפתחות שלהם. הנה חמש אפשרויות:

1. תנו להם לעזור במטלות הבית - תופתעו מהתגובה

אפשרו לילדיכם לקחת חלק במטלות הבית, לדוגמה עזרה בהכנת ארוחת ערב (חיתוך חסה לחתיכות קטנות בעזרת האצבעות וסחיטת מיץ לימון לתיבול הסלט), ניקוי אבק משולחנות ומדפים נמוכים, הוצאת הכביסה מהמכונה או מהמייבש ועוד. התנסויות אלה יעצימו את הילד ויגרמו לו להרגיש בוגר ובעל מסוגלות גבוהה יותר. פעולות אלה גם מסייעות לחיזוק חגורת הכתפיים והאצבעות, תרגול עבודה ידנית הדורשת תיאום בין יד ימין ושמאל וכן תרגול אחיזות עדינות.

אפשרו לילדים להתנסות כמה שיותר, גם אם לעתים נראה לכם שהם עדיין קטנים מדי. לא רק שתתפלאו מהתגובות החיוביות שלהם אלא גם תסייעו להם בשיפור המוטוריקה העדינה והגסה שלהם.

2. בנו להם אוהל מתחת לשולחן או בסלון

בנו עם הילדים מחסה או אוהל מתחת לשולחן פינת האוכל בעזרת סדין או שמיכה. בתוך האוהל שנוצר ניתן לקרוא יחד ספר, לשחק עם בובות או להרכיב לגו. כמו כן ניתן לשחק מחבואים עם ילדים קטנים. עצם ההתחבאות בתוך האוהל מפחיתה את הגירויים שמסביב, תורמת לתחושה מרגיעה ופיתוח יכולות משחק ודמיון של הילד.

עוד בוואלה!

3 משחקים שיעזרו לילדים שלכם לתפקד טוב יותר בבית הספר

לכתבה המלאה
ילד משחק באוהל ביתי. ShutterStock
עצם ההתחבאות תורמת לתחושה מרגיעה ופיתוח יכולות משחק ודמיון. ילד באוהל ביתי/ShutterStock

3.נצלו את הזמן לפעילות גופנית משותפת

ניתן לפרוס מזרן על הרצפה ולשחק בכרטיסיות יוגה בהן כל אחד בתורו מבצע תנוחת יוגה והאחר צריך לחקות אותו. ניתן גם לשים שירים קצביים ברקע ולרקוד יחד או אפילו לשחק ב"מריצה" כאשר תופסים את רגליו של הילד והוא הולך בעזרת כפות הידיים בלבד. פעילות זו תגרום הנאה גדולה לילד תוך חיזוק חגורת הכתפיים ושרירי הליבה.

4. בצק או פלסטלינה לתחושה מרגיעה יותר

משחקי יצירה בעזרת בצק או פלסטלינה - זה הזמן להוציא את הבצק או הפלסטלינה מהמגירה וליצור יחד צורות ודמויות שונות. פעולת הלישה והרידוד כשלעצמה גורמת לתחושת ויסות ורוגע.

5. תזרמו עם החושך המוקדם - והכינו פנסים

ומי שבכל זאת רוצה לנצל את הימים הנעימים שבחוץ לפני בוא הגשם, יכול להגיע לגינה בשעה שעדיין יש אור בחוץ, ועם רדת החשכה, לחזור הביתה עם פנסים קטנים זוהרים. עצם הטיול עם הפנסים המאירים יגרמו לילד עניין והנאה גדולה.

המעבר לשעון החורף גורם לנו לבלות יותר זמן בבית, עם המשפחה. בעיקר בימים טרופים אלו שעוברים על כולנו - נצלו את הזמן למשחקי קופסה, הכנת ארוחות ערב משותפות ובילוי ביתי ומשפחתי כלשהו לצד כוס תה או שוקו חם ומפנק - זה טעים, מהנה ועושה טוב על הלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully