וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מהבטן? כדאי שתוסיפו את המאכל הזה לתפריט

חידקיי המעי שלנו קובעים לא רק איך מערכת העיכול שלנו תעבוד או האם הבטן תהיה נפוחה או לא, אלא משפיעים על כל הגוף שלנו ואפילו על מצבנו הנפשי. מחקר חדש מצא מה כדאי לאכול כדי לגרום למעי לעבוד טוב יותר

איריס קול מראיינת את ד,ר אייל הירש מאיכילוב על מחלות מעי דלקתיות/מערכת וואלה

למרות שלפעמים בהשוואה למוח או לאיברים פנימיים אחרים כמו הכבד או הלב, נראה שהבטן שלנו היא איבר פשוט יחסית ולא מורכב, ההיפך הוא הנכון. המיקרוביום של המעי מכיל אינספור מיקרו-אורגניזמים וחיידקים הממלאים תפקיד מרכזי בבריאות מערכת העיכול, החיסונית והכללית. כעת, מחקר חדש מצביע כי בטן בריאה ומעי חזק נמצאים במרחק של קומץ שקדים.

מדענים בקינגס קולג' בלונדון שמחקרם פורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition. מצאו שצריכת שקדים על בסיס יומי מגבירה משמעותית את הייצור של חומצה בוטירית (Butiric acid), חומצת שומן קצרת שרשרת הידועה כמעודדת בריאות מעיים חזקה. צוות המחקר חקר את ההשפעה של שקדים שלמים וטחונים על הרכב חיידקי המעי כדי להגיע לממצאים אלה.

למרות שאנו יודעים שהמעיים האנושיים מורכבים וחשובים, חשיפת המנגנונים המדויקים שקובעים כיצד המיקרוביום משפיע על הבריאות היא עדיין עבודה בתהליך של מחקרים רבים. מחקרים שכבר נערכו הראו שאכילת סוגי מזון ספציפיים יכולה להשפיע על סוגי החיידקים במעיים שלנו או על מה שהם עושים בבטן שלנו.

שקדים. ShutterStock
מרגיעים את הבטן. שקדים/ShutterStock

החוקרים במחקר הנוכחי גייסו קבוצה של 87 מבוגרים. כל אדם כבר אכל פחות מהכמות המומלצת של סיבים תזונתיים ובדרך כלל נשנש מזונות לא בריאים כמו עוגיות או צ'יפס.

החוקרים חילקו את המשתתפים לשלוש קבוצות: קבוצה אחת התחילה לאכול 56 גרם שקדים שלמים ליום במקום חטיפים אחרים, פחות בריאים. קבוצה אחרת התחילה לאכול 56 גרם שקדים טחונים מדי יום וקבוצת הביקורת השלישית אכלה מאפינס שקדים המכילים אותן קלוריות. הניסוי נמשך ארבעה שבועות.

איך אכילת אגוזים שומרת על בריאות הקיבה?

החוקרים מצאו כי כמות החומצה הבוטיראטית הייתה גבוהה משמעותית בקרב משתתפים שאכלו שקדים שלמים או טחונים. חומצת השומן הזו משמשת כמקור הדלק העיקרי לתאי המעי הגס ואלה בתורם יוצרים "תנאים אידיאליים" לשגשוג של חיידקי המעי, מקדמים דופן מעי חזק, וגורמים לספיגה מיטבית של חומרי תזונה.

"חלק מהדרך שבה המיקרוביוטה של ​​המעי משפיעה על בריאות האדם היא באמצעות ייצור של חומצות שומן קצרות שרשרת, כמו בוטיראט. מולקולות אלו פועלות כמקור דלק לתאים במעי הגס, הן מווסתות ספיגת חומרי מזון אחרים במעי ומסייעות באיזון המערכת החיסונית. אנו חושבים שהממצאים הללו מצביעים על כך שצריכת שקדים עשויה להועיל לחילוף החומרים של חיידקים באופן שיש לו פוטנציאל להשפיע על בריאות האדם", אומר מחבר המחקר הראשי פרופסור קווין ווילן, ראש המחלקה למדעי התזונה בקינגס קולג' בלונדון.

הצוות לא מצא הבדל בולט במשך הזמן הנדרש למזון לעבור במעיים. עם זאת, בקבוצה של אוכלי שקדים שלמים דיווחו על 1.5 יציאות נוספות בשבוע בהשוואה לקבוצות האחרות. אז, שקדים עשויים להיות מועילים עבור אלה המתמודדים עם עצירות. יתרה מכך, המחקר מציע שאכילת שקדים שלמים או טחונים יכולה גם לשפר ספיגת רכיבים תזונתיים אחרים. לאנשים שאכלו שקדים הייתה צריכה גבוהה יותר של חומצות שומן חד רוויות, סיבים, אשלגן וחומרי תזונה חשובים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully