וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצור חי? תמונות חושפות איך באמת נראה הריון בשבועות הראשונים

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 13:05

הזכות להפלה בוטלה בארה"ב לפני כמה חודשים, וכעת ארגון בריטי דווקא, מנסה לשנות את השיח ולגרום לאנשים להבין איך נראה הריון בשבועות הראשונים. ותאמינו לנו, זה לא מה שציפיתם

בווידאו: מחאה ברחבי ארה"ב על איסור הפלות/צילום: רויטרס

ביוני האחרון, 50 שנה אחרי שניתנה הזכות לבצע הפלות בארה"ב, שופטי העליון ביטלו את הפסיקה והחליטו כי הזכות תהיה תלויה במדינות עצמן. מה שגרם ל-14 מדינות בארה"ב לאסור הפלות. במדינות רבות הפלה כבר לא נתפסת כהליך בריאותי, אלא עניין מוסרי וב-13 מתוך אותן 14 מדינות, הפלה אסורה אפילו בשלבים הראשונים של ההריון, ויש שקוראים לנשים שבוחרות להפיל "רוצחות".

תמונות שסופקו על ידי רשת MYA, רשת של קלינאים ופעילים בריטיים שהתאחדו כאשר כמה מדינות ניסו לראות בהפלה טיפול רפואי "לא חיוני", ופורסמו באתר הגרדיאן הבריטי, מראות איך בעצם נראה הריון בתשעת השבועות הראשונים. יש לנו הרגשה שתהיו מופתעים.

הריון שבוע 5 https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/. https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/, אתר רשמי
שבוע 5/אתר רשמי, https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/
הריון שבוע 6 https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/. https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/, אתר רשמי
שבוע 6/אתר רשמי, https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/
הריון שבוע 7 https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/. https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/, אתר רשמי
שבוע 7/אתר רשמי, https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/
הריון שבוע 8 https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/. https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/, אתר רשמי
שבוע 8/אתר רשמי, https://myanetwork.org/the-issue-of-tissue/

ד"ר ג'ואן פליישמן, חלק מרשת MYA, משתמשת במכשיר כף יד עדין שמסיר את הרקמה. סוג עדין זה של מיצוי שומר את הרקמה שלמה. לדבריה, לפעמים, חולים רוצים לראות את הרקמה לאחר הפלה. "הם המומים מאיך שזה באמת נראה", אומרת פליישמן, "אז הבנתי עד כמה הדימויים באינטרנט ובכרזות - המציגים תכונות דמויות אנושיות בשלב מוקדם זה של התפתחות - באמת חלחלו לתרבות. אנשים כמעט לא מאמינים שזה מה שיוצא".

עוד בוואלה!

מדהים: עובר מאובן בן 35 שנים התגלה בגופה של בת 73

לכתבה המלאה

"רופאים מתארכים הריון מהיום הראשון של הווסת האחרונה, כדי לעזור לחזות את תאריך היעד. אבל את לא בהריון בשבועיים הראשונים האלה", אומרת פליישמן. אז למישהי בהריון של שישה שבועות עשוי להיות מעט מאוד זמן לאחר הפסקת מחזור לעבור הפלות במדינות עם מגבלה של שישה שבועות.

"הייתי בתחום ההכשרה, וגם סטודנטים לרפואה וקלינאים שרואים את זה מזועזעים. עד כמה האינפורמציה השגויה הזו נפוצה", אומרת פליישמן. מטופלות שעשויות לבחור בהפלה מפחדות בשלב זה, לאחר שקראו בפורומים או הסתכלו בתמונות באינטרנט. "הם מצפים לראות עובר קטן עם ידיים - תינוק מפותח ומיניאטורי". לעתים קרובות, היא אומרת, "הם מרגישים שרימו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully