וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מי שמעל גיל 55 ועישן אי פעם חייב לעבור את הבדיקה הזו

מומחי בריאות מאנגליה קוראים לכל האנשים בגילאי 55-74 שעישנו או מעשנים בהווה לעבור בדיקה שיכולה להציל להם את החיים. הנה הפרטים

איריס קול מראיינת את פרופ' עידו וולף מאיכילוב על ההתפתחויות בתחום הסרטן/מערכת וואלה!

כולם מודעים לכך שעישון הוא אחד ההרגלים הכי לא בריאים שיש. כעת, ועדת הסינון הלאומית של בריטניה (UKNSC) קראה להציע בדיקת סרטן ריאות ברחבי בריטניה לכל מי שמעל גיל 55 ועישן אי פעם. הוועדה אמרה כי יש להזמין את כל המעשנים לשעבר ובהווה בין הגילאים 55 ל-74 להערכה על ידי רופאים. לכל מי שנחשב בסיכון גבוה לסרטן ריאות תוצע סריקת CT היוצרת תמונה תלת-ממדית של פנים הגוף.

סרטן ריאות הוא הסרטן השכיח בעולם והשלישי בשכיחותו בישראל. על פי הנתונים, שליש מתמותת הסרטן בישראל מיוחסת אליו, ובכל שנה הוא פוגע בכ-2,000 אנשים חדשים, מתוכם 15 עד 20 אחוזים לא מעשנים ולא עישנו מעולם.

ד"ר איאן ווקר, מנהל המדיניות של מחקר הסרטן בבריטניה, אמר כי "אנו מברכים על המלצה זו וקוראים לממשלות בכל ארבע מדינות בריטניה להפעיל תוכנית סקר ממוקדת לסרטן ריאות במהירות האפשרית. סרטן הריאות גורם ליותר מקרי מוות בבריטניה מכל סוג סרטן אחר, ובדיקה יכולה להציל חיים על ידי אבחון אנשים בשלב מוקדם יותר - כאשר יש סיכוי גבוה יותר שהטיפול יצליח".

המשמעות של העצה הבריאותית החדשה היא גילוי מוקדם יותר וסיכויי הישרדות גבוהים יותר. כמו באבחון של כל סוגי הסרטן, גם במקרה של סרטן הריאות, אבחון מוקדם יכול להציל חיים.

גבר מעשן סיגריה ברמת הגולן, 2016. AP
לכו להבדק. גבר מעשן/AP

סיכוי ההישרדות של חולי סרטן ריאות אינם טובים, מכיוון שרבים מהמקרים מתגלים מאוחר, כך הזהירו מומחים. יותר ממחצית מהאנשים עם סרטן ריאות בשלב ראשון חיים חמש שנים או יותר לאחר האבחנה, אבל פחות מחמישה מתוך 100 חולים בשלב הרביעי למחלה חיים חמש שנים מהאבחנה שלהם.

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, עישון סיגריות הינו גורם הסיכון המוביל והקריטי ביותר להתפתחות סרטן הריאות. עישון סיגריות אקטיבי או פסיבי הוא הגורם לכ-80 אחוזים ממקרי המוות מסרטן הריאה. ככל שמעשנים יותר או נמצאים יותר בסביבה של מעשנים, כך הסיכון לחלות בסרטן הריאה עולה, אבל גם בסוגים אחרים של סרטן. 90-80 אחוזים מהאנשים החולים בסרטן ריאה הם מעשנים בהווה או שעישנו בעבר. על פי מחקר חדש, ניתן היה למנוע 61 אחוזים ממקרי הסרטן בשנה אם אנשים הפסיקו לעשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully