וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעלומה של האיש שעורו הפך אפור בגלל תרופה נפוצה

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 7:28

המון אנשים נוטלים תרופות נגד דיכאון בידיעה שלחלק מהן יש תופעות לוואי. גבר צעיר מארה"ב לא ציפה למה שקרה לו, והאמת היא שהרופאים עדיין לא יודעים להגיד מה עובר על העור שלו

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

תרופות נוגדות דכאון הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר שכיחות. לרבות מהן יש תופעות לוואי ידועות כמו עייפות ואפילו אובדן חשק מיני, אבל מקרה אחד בארה"ב גרם לבלבול אפילו גם אצל הרופאים. גבר בלואיזיאנה טוען שייתכן שהוא סבל מתגובה נדירה ומוזרה לתרופה האנטי-דיכאונית פלואוקסטין, הידועה יותר בשם פרוזק.

טיילר מונק אומר שצבע עורו החל להפוך לאפור כהה לאחר שהחל לקחת את התרופה בשנה שעברה. עם זאת, חשוב לציין שאין אישור לכך שהתרופה היא בעצם הסיבה לבעיה הרפואית המוזרה. בן ה-34 קיבל מרשם לפרוזק לאחר שהתייעץ עם רופא באשר לבריאותו הנפשית. לדבריו, הטיפול לא הצליח לשפר את מצבו הנפשי, אבל הוא השאיר חותם בשינוי צבע העור שלו.

מונק אומר שהחל ליטול את התרופה נוגדת הדיכאון במאי 2021, אבל תוך שבוע, אשתו אמילי הבחינה שצבע עורו משתנה. טיילר, מפקח הדברה בחקלאות, הפסיק ליטול את התרופה לאחר מספר שבועות בלבד, מכיוון שזה לא עזר לבריאותו הנפשית, אך עורו המשיך להיות בצע אפור כהה. ראשית, אוזניו החלו לשנות צבע ואז הצוואר והפנים, ובסופו של דבר הצבע האפור הגיע לידיו.

טיילר חווה גם תסמינים אחרים כמו עיניים אדומות ומגורות במיוחד, ולדבריו כעת העור שלו רגיש מאוד לשמש ומרגיש כאילו הוא נשרף. הוא סיפר כי היה "בהכחשה" בהתחלה, אבל לאחר שדיבר עם שניים מעמיתיו לעבודה, הוא קיבל את העובדה שעורו באמת האפיר. הוא ביקר כמה מומחים אבל כולם נותרו ללא הסבר.

הרופאים שללו מחלות קשות, הרעלה ומחלות אוטואימוניות, אך הם עדיין לא מצליחים להבין מה גורם לבעיות, וגם לא משוכנעים שזו תופעת לוואי לנטילת לפלוקסטין. רופא העור של טיילר הפנה אותו לפגישה עם צוות של שמונה מומחי עור, ולקראת ביקורו שם הוא אמור לעבור בדיקת CT של הבטן ולערוך בדיקות דם מרובות.

"קודם כל חשבו שזו רגישות לאור, אז יש לי תגובה לאור, אבל נמנעתי מהשמש ואני עדיין נהיה כהה יותר", הוא אומר בסרטון שפרסם, "אני לא יכול לקבל תשובות מהמומחים אז החלטנו לפרסם בטיקטוק. חשבנו שזה לא יכול להזיק לשתף באינטרנט, אז בוא נראה אם ​​במקרה יש מישהו אחר שם זה קרה לו, או אולי יש תשובות בשבילנו. זה בעיקר תומך! אנשים רבים התבדחו על המצב, אבל אנחנו גם מתבדחים הרבה אז אנחנו פשוט צוחקים יחד איתם!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully