וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייאן ריינולדס התערב עם חבר והפסיד. זה הציל את החיים שלו

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 11:18

קולונסקופיה היא בדיקה פולשנית שרבים מוותרים עליה, וחבל. השחקן ריאן ריינולדס הפסיד בהתערבות עם חברו הטוב ועבר בדיקה כזו בשידור חי. זה אולי היה קצת מביך, אבל ככל הנראה הבדיקה מנעה ממנו מלחלות בסרטן

קמפיין על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס/צו מניעה

רייאן ריינולדס, אחד השחקנים הכי מוכרים ואהובים בהוליווד, הפסיד בהתערבות וכתוצאה מכך נאלץ לשדר בפומבי את הקולונוסקופיה הראשונה שלו. "אבל זה השתלם", לדברי השחקן. ואכן. ההליך, שבו מצלמה מוכנסת לפי הטבעת כדי לחפש פוליפים במעי הגס, כנראה הציל את חייו.

בסרטון שצולם עבור Lead From Behind, ארגון חדש שמעלה את המודעות לסרטן המעי הגס, נערכה לשחקן בדיקה ולאחריה אחד הרופאים הודיע לריינולדס שצריך להסיר "פוליפ עדין ביותר" מהצד הימני של המעי הגס שלו. "יש מצב שזה הציל את החיים שלך. אני לא צוחק, אני לא יותר מדי דרמטי", אמר הרופא, "זו בדיוק הסיבה שעשית את הבדיקה. על אף שלא היו לך תסמינים". הוא הוסיף שהפוליפ "יכול היה להתפתח בסופו של דבר לסרטן".

"צולמתי הרבה במהלך חיי. אבל זו הייתה הפעם הראשונה שמצלמה נדחפת לי במעלה ה-...", אמר ריינולדס בהצהרה. "ההליך וההכנה לא היו כואבים", הוא הוסיף וציין כי "אי הנוחות שבצילום ושיתוף התהליך היה החלק הקשה ביותר".

למרות שחברו ועמיתיו של ריינולדס, השחקן, רוב מק'אלהני, זכה בהתערבות על האם ילמד לדבר וולשית או לא, גם הוא הסכים לעבור את בדיקת הקולונוסקופיה הראשונה שלו.

"או שהם לא מוצאים כלום וזה אומר שהמעי הגס שלי היה נקי יותר משלו, או שהם מוצאים פוליפ והוא או גדול משלו, וזה מדהים, או שהוא קטן יותר משלו, מה שאומר שהייתה לי פחות הזדמנות לחלות בסרטן - או בדרך, אני מנצח בכל מקרה", אומר מק'להני בסרטון. והוא אכן ניצח. הרופא אומר למקלהני שהוסרו לו שלושה פוליפים קטנים ש"לא היו עניין גדול".

בקרב האוכלוסייה בגיל 50 ומעלה לכ-30 אחוזים יש פוליפ במעי הגס אך רובם כלל אינם מודעים לכך. הפוליפ שעלול להתפתח לסרטן במהלך השנים, הוא בליטה קטנה ושפירה הגדלה ברירית המעי הגס. אם הפוליפ גדל הוא עלול תוך מספר שנים להפוך לגידול סרטני, בעל יכולת התפשטות גם מעבר לדופן המעי הגס, ולהגיע לאיברים מרוחקים בגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully