וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: כך נראה צוואר שלא מרחו עליו קרם הגנה 40 שנה

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 7:47

אם עד עכשיו מרחתם קרם הגנה רק על הפנים וויתרתם על הצוואר, התמונה הזו, של אישה בת 92, תשכנע אתכם אחרת

ד"ר מור מיודובניק מסבירה מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על עצמנו מסרטן העור/מערכת וואלה

הקיץ הנוכחי הוא ככל הנראה הקיץ הכי קל שנחווה בעשורים הקרובים, ויש לזה השפעה קטסטרופלית על הבריאות שלנו. אחת ההשפעות הכי קריטיות היא על העור שלנו, שכן חשיפה לקרני השמש עלולה לגרום לנזקים מיידים וחמורים, כמו כוויות שמש ונמשים, או לנזקים חמורים בטווח הארוך, כגון ריבוי קמטים והזדקנות מוקדמת של העור, ריבוי כתמים על העור, פגיעה בעיניים וכמובן, לסוגי סרטן שונים. עוד תוצאה יכולה להיות שאזורים בגופנו החשופים יותר לפגעי מזג האוויר (פנים, צוואר, זרועות וידיים) ייראו מבוגרים יותר בהשוואה לאזורים שאנחנו מורחים עליהם קרם הגנה.

תמונה שפורסמה בכתב העת של האקדמיה האירופית לדרמטולוגיה ועלתה גם באתר iflscience מציגה את הפנים והצוואר של אישה בת 92, שלפי הדיווחים השתמשה בקרם הגנה מפני קרני UV על פניה - אך לא על צווארה. התוצאה היא הבדל בולט בנזק הנראה לעין.

בפרשנות, שפורסמה לצד התמונה, טוען ד"ר כריסטיאן פוש, מומחה לחקר סרטן העור, שההקבלה בין הזדקנות לסיכון לסרטן מוכיחה שאם נטפל בסימני ההזדקנות נוכל, ללא ספק, גם להפחית את הסיכון למחלות. "למרות שלא סביר שנוכל (או אפילו צריכים) לשאוף להביס את ההזדקנות האנושית מסיבות שונות, שינוי של ההזדקנות עדיין תוכל לשנות הן את תוחלת הבריאות (הזמן שאנו חיים ללא מחלות) והן את תוחלת החיים", כתב ד"ר פוש והוסיף כי אחרי הכל, מי לא יסכים לעוד 20-40 שנים בריאות?

"התקדמות כזו תתממש על ידי הפחתה משמעותית של מחלות הקשורות לגיל כולל מניעת סרטן. למה? כי יש חפיפה מהותית בין סימני ההיכר של הסרטן לסימני ההיכר של ההזדקנות. לפיכך, התייחסות לשינויים ביולוגיים של ההזדקנות צריכה להתייחס גם לתנאים המוקדמים של סרטן".

עוד בוואלה!

כמה פעמים ביום צריך למרוח קרם הגנה כדי למנוע סרטן?

לכתבה המלאה

זו הסיבה למרוח את הקרם כבר בבית

עור שנראה מבוגר נובע לעתים קרובות מסוג הנזק לתאים שמציב אדם בסיכון מוגבר לפתח סרטן, אם זה באמצעות תזונה, אורח חיים, או - כן - קרם הגנה פשוט, מניעת הזדקנות עשויה להיות דומה לאמצעי מניעה נגד סרטן. המומחים אומנם מכירים בכך שזה לעולם לא יחסל את הסיכון לסרטן, אבל תודו שזה טיעון טוב להרחבת מריחה של קרם הגנה עד מתחת לקו הצוואר.

השימוש בתכשירי ההגנה, גם במוצרים עם מקדם גבוה במיוחד, מומלץ לשימוש על העור לפני החשיפה לשמש, שכן הוא הופך לפעיל רק לאחר כרבע שעה, ויש לחדש את המריחה בכל שעתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully