וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"5 דברים שבחיים לא אעשה בעקבות הדברים שראיתי בחדר טראומה"

עבודה בחדר טראומה מפגישה רופאים עם מצבי קצה שלא פעם נגמרים רע מאוד, ולפחות את חלקם אפשר היה למנוע. ביקשנו מד"ר אייל חשביה, מנהל בכיר במערך הטראומה והכירורגיה הדחופה באיכילוב, לספר לנו מה השיעורים הכי חשובים שהוא למד בעקבות עבודתו

איריס קול מראיינת את ד"ר אייל חשביה על הסכנה העצומה של רכיבה לא אחרית על קורקינט/מערכת וואלה

ד"ר אייל חשביה, מנהל בכיר במערך הטראומה והכירורגיה הדחופה של בית חולים איכילוב, מטפל כבר שנים באנשים שמגיעים לחדר הטראומה בגלל טעות של רגע, שלהם או של אחרים. ואם הם מגיעים אליו, זה אומר שהם פצועים קשה ושחייהם בסכנה. רבות מהפציעות הן פגיעות קורקינט, עליהן דיבר בפודקאסט של וואלה! בריאות, אבל ממש לא רק.

ביקשנו מד"ר חשביה לספר לנו, לאור הניסיון שלו במקום הכי קשוח בבית החולים, אילו דברים הוא לעולם, אבל לעולם, לא יעשה. הנה התשובות שלו:

1. אני לא רוכב על קורקינט חשמלי. זה מחסל קשישים ושולח את הרוכב לניתוח מוח או למעצר.

2. לעולם לא ארכב על אופנוע. טעות קטנה של נהג לידך מסדרת לך אגן מרוסק חבלת ראש קשה, ושולחת אותך לבית לוינשטיין על כיסא גלגלים.

3. אני לא שותה ונוהג. זה פשע שפוצע והורג. וחוץ מזה, ינשוף אקראי לוקח לך את הרישיון על המקום.

תאונת דרכים בין 2 כלי רכב,  בכביש 889 סמוך למושב יערה לכיוון איילון. מד"א
לא נוגע בנייד בזמן נהיגה. זירת תאונת דרכים/מד"א
ד"ר אייל חשביה, מנהל בכיר במערך הטראומה והכירורגיה הדחופה, בית חולים איכילוב. באדיבות המצולמים
לא רב עם נהגים על הכביש. ד"ר חשביה/באדיבות המצולמים

4. אני לא נוגע בנייד בזמן נהיגה. בעשור האחרון קבעתי את מותן של שתי נשים צעירות, אימהות לעוללים, שנדרסו למוות על ידי נהג שסימס בנהיגה.

5. אני לא רב עם נהגים על הכביש. מניסיון כושל לכופף את הווייז, הבנתי שבנהיגה מהירה חוסכים דקה. במריבה על הכביש מקצרים את החיים בשעה. כל כך מיותר. הכי מיותר שיש.

אם אתם בכל זאת מתעקשים לרכב על קורקינט חשמלי או כל כלי תחבורה אחר שמשאיר אתכם חשופים ופגיעים, אל תוותרו על קסדה. גם לא בנסיעה קצרצרה. "קסדות מגינות בפני חבלות ראש מאוד מאוד קשות, כשמדובר בתאונה שמעורבת בה אנרגיה בעוצמה בינונית", הסביר ד"ר חשביה. "עדיף שאתם תצילו את החיים שלכם מאשר שאני אעשה את זה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully