וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נתפס: גבר נדבק באבעבועות הקוף, קורונה ו-HIV והכל באותו שבוע

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 12:33

טיול אחד של חמישה ימים גרם לגבר להדבק בכל המחלות הויראליות הכי מטרידות של התקופה האחרונה. איך זה קרה? הנה כל מה שאנחנו יודעים

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עקב התפשטות אבעבועות הקוף/רויטרס

אם חשבתם שעליכם עובר יום רע, כדאי שתקראו את המקרה הבא: חוקרים באיטליה דיווחו על המקרה הידוע הראשון של מישהו שנמצא חיובי לאבעבועות הקוף, קורונה ו-HIV בו-זמנית. כל שלושת הזיהומים היו חדשים ובעקבות נסיעה קצרה לספרד.

החולה, גבר איטלקי בן 36, פיתח חום, כאב גרון, עייפות, כאבי ראש ודלקת באזור המפשעה כ-9 ימים לאחר שחזר מטיול בן 5 ימים לספרד, במהלכו קיים יחסי מין עם גברים ללא קונדום. האיש נמצא חיובי לקורונה 3 ימים לאחר הופעת התסמינים, על פי דיווח מקרה שפורסם ב-Journal of Infection. האיש סבל גם מקורונה בינואר, שהגיעה שבועות ספורים לאחר שחוסן.

בתוך שעות לאחר הבדיקה החיובית לנגיף הקורונה, הופיעה פריחה על זרועו השמאלית ושלפוחיות התפשטו על פני גופו במהלך הימים הבאים, מה שגרם לו לפנות לחדר המיון בבית חולים בקטאניה, עיר בחוף המזרחי של סיציליה.

סדרה של בדיקות שנלקחו בבית החולים חזרו חיוביות לאבעבועות קופים, COVID-19 ו-HIV. בדיקת ה-HIV הראתה עומס ויראלי גבוה ויחד עם בדיקה שלילית לפני פחות משנה, הרופאים הבינו כי הוא נדבק לאחרונה.

אבעבועות הקוף ובית חולים בלינסון. 21 במאי 2022. ראובן קסטרו, רויטרס, עיבוד תמונה
שילוב נדיר ומסוכן. אבעבועות הקוף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, רויטרס

החולה שוחרר מבית החולים לאחר כמעט שבוע והחלים מקורונה ומאבעבועות הקופים, אם כי נותרה צלקת קטנה מהשלפוחיות על ידיו.

"מקרה זה מדגיש כיצד תסמיני אבעבועות הקופים וקורונה עשויים לחפוף, ומאשר כיצד במקרה של זיהום, איסוף אנמנסטי והרגלים מיניים הם חיוניים לביצוע האבחנה הנכונה", אמרו החוקרים מאוניברסיטת קטניה.

עוד הם כתבו כי "ספוגית הפה של אבעבועות הקופים עדיין הייתה חיובית לאחר 20 יום, מה שמצביע על כך שאנשים אלו עדיין עשויים להיות מדבקים במשך מספר ימים לאחר הפוגה קלינית. לפיכך, רופאים צריכים לעודד אמצעי זהירות מתאימים".

הם הוסיפו כי "מכיוון שזהו המקרה היחיד המדווח של נגיף אבעבועות רוח, SARS-CoV-2 ו-HIV, עדיין אין מספיק ראיות התומכות ששילוב זה עלול להחמיר את מצבו של החולה. בהתחשב במגפת הקורונה הנוכחית והגידול היומי של מקרי אבעבועות הקוף, מערכות הבריאות חייבות להיות מודעות למקרה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully