וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לחיות עד גיל 100? אתם צריכים בסך הכל 10 דקות ביום מהדבר הזה

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 8:15

המוני מחקרים מצאו את היתרונות של הליכה, אפילו קלה, על הבריאות שלנו, והמחקר הנוכחי לא שונה - אבל יכול להביא אתכם לגיל מופלג. הנה הפרטים

קנה טנקה מיפן חגגה יום הולדת 117, וממשיכה להחזיק בשיא גינס על היותה האישה הכי מבוגרת בעולם/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

לא כולם היו רוצים לחיות עד גיל מאה, בטח כאלה שכבר טעמו את טעם הזיקנה. אבל לאלה שכן רוצים - מחקר חדש קורא לאנשים מעל גיל 85 ללכת במשך 10 דקות בכל יום - כדי לחיות עוד יותר.

חוקרים מדרום קוריאה מצאו ששעה אחת של הליכה בשבוע קשורה לאורך חיים רב יותר אצל אנשים בני 85 ומעלה. ללא קשר לגיל, מומחי בריאות בדרך כלל ממליצים לכל המבוגרים לעשות לפחות 150 דקות בשבוע של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית נמרצת. עם זאת, זמן הישיבה נוטה לעלות עם הגיל בעוד שכמות הפעילות הגופנית יורדת.

"מבוגרים נוטים פחות לעמוד ככל שהם מתבגרים", אומר מחבר המחקר ד"ר מו-ניון ג'ין מבית החולים סנגגיה פאיק באוניברסיטת אינג'ה, בהודעה לתקשורת. "המחקר שלנו מצביע על כך שהליכה של לפחות שעה אחת בכל שבוע מועילה לאנשים בני 85 ומעלה. במילים אחרות, ללכת במשך 10 דקות כל יום", הוסיף.

פחות מ-1 מכל 10 קשישים עומדים בהמלצות לפעילות גופנית

המחקר החדש בדק את הקשר בין הליכה לאריכות ימים בקרב קשישים מעל גיל 85. צוות המחקר השתמש בנתונים ממסד הנתונים הבכירים של שירות ביטוח הבריאות הלאומי של קוריאה, שכלל יותר מ-7,000 קשישים מבוגרים שהשתתפו בתוכנית הסקר הלאומי לבריאות במדינה בין 2009 ל-2014.

קשיש יפני הולך ברחוב. AP, AP
רק 10 דקות בכל יום. זקן יפני הולך ברחוב/AP, AP

כל משתתף מילא סקר על הפעילות הגופנית שלו בשעות הפנאי. באופן ספציפי, השאלון שאל על משך הזמן שכל אדם בילה בהליכה בקצב איטי, עיסוק בפעילויות בעצימות מתונה כמו רכיבה על אופניים והליכה מהירה, ופעילויות בעצימות גבוהה כמו ריצה. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 87, וקצת יותר משני שלישים היו נשים.

המחקר חילק את המשתתפים לחמש קבוצות לפי הזמן שהם בילו בהליכה בקצב איטי מדי שבוע. יותר ממחצית (57.5%) לא עשו הליכה איטית, 8.5% הלכו במשך פחות משעה, 12% הלכו במשך שעה עד שעתיים, 8.7% הלכו במשך שעתיים עד שלוש שעות, ו-13.3% הלכו יותר משלוש שעות בשבוע.

בערך אחד מכל שבעה קשישים (14.7%) השתתף בפעילות גופנית בעצימות בינונית ו-10.9% עסקו בפעילות גופנית בעצימות נמרצת. רק 7.6 אחוזים עמדו בהמלצות הכלליות לפעילות גופנית בעצימות בינונית עד נמרצת. מתוך 2,996 המשתתפים שהלכו בקצב איטי מדי שבוע, שליש (999) עסקו גם בפעילות גופנית בעצימות בינונית או נמרצת.

הליכה מפחיתה את הסיכון למוות ב-40 אחוזים

צוות המחקר ניתח את הקשרים בין הליכה, מוות ממחלות לב וכלי דם ומוות מכל סיבה שהיא לאחר התאמה לאנרגיה שהם הוציאו במהלך פעילות גופנית בעצימות בינונית עד נמרצת. בהשוואה לבני 80 לא פעילים, אלה שהלכו לפחות שעה אחת בשבוע היו בסיכון נמוך ב-40 ו-39 אחוזים למוות מכל הסיבות ולמוות קרדיווסקולרי, בהתאמה.

אישה הולכת. ShutterStock
לא משנה אם תלכו לאט או מהר. אישה הולכת/ShutterStock

"הליכה הייתה קשורה בסבירות נמוכה יותר למוות בקרב מבוגרים, ללא קשר לשאלה אם הם עשו פעילות גופנית בעצימות בינונית עד נמרצת או לא. זיהוי כמות הפעילות הגופנית המינימלית שיכולה להועיל לזקן המבוגר ביותר היא מטרה חשובה שכן רמות פעילות מומלצות עשויות להיות קשות להשגה. המחקר שלנו מצביע על כך שהליכה אפילו שעה אחת מדי שבוע היא יתרון לבני 85 ומעלה בהשוואה לחוסר פעילות מוחלט. המסר שלנו הוא להמשיך ללכת לאורך כל החיים", מסכם ד"ר ג'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully