וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגישים ללקטוז? כדאי מאוד שתעברו לסוג החלב הזה

בשיתוף טרה

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 10:52

חלב נטול לקטוז הוא בעצם חלב רגיל שהלקטוז מפורק ממנו. זה אומר שאתם נהנים מכל היתרונות הבריאותיים החשובים של החלב ונמנעים מתוספות סוכר, כאבי בטן ונפיחות

בחור שותה חלב. ShutterStock
שתיית חלב חשובה לבריאות שלכם. גבר שותה חלב/ShutterStock

בשנים האחרונות רבים בוחרים לעבור לתחליפי חלב מן הצומח, וחיבורים שבעבר היו נראים לנו מוזרים או בלתי אפשריים כמו חלב שיבולת שועל, סויה או שקדים נמצאים היום על כל מדף בסופר. רבים מאלה הבוחרים לעבור למשקאות הצמחיים עושים זאת בשל סיבות שונות, ביניהן רגישות ללקטוז - הסוכר בחלב - אבל הם מפספסים דבר חשוב.

חלב ומוצרי חלב נחשבים עשירים באבות מזון, פחמימות, חלבונים איכותיים ושומנים טובים. הימנעות או צריכה נמוכה של מוצרי חלב עלולה לגרום לצריכה לא מספקת של רכיבי תזונה שונים, ביניהם סידן, מגנזיום, אבץ, ויטמין A, ויטמין B12 וויטמינים נוספים. כתוצאה מכך עלולים להיווצר חסרים תזונתיים, אשר עלולים לגרום למגוון סוגי מחלות. בנוסף, הימנעות מחלב וממוצרי חלב עשויה לגרום לצריכת סידן לא מספקת ולהביא לסיכון לאוסטאופורוזיס ושברים בגילאים מאוחרים יותר.

נפיחות, גזים ושלשולים

רגישות ללקטוז היא למעשה חוסר היכולת לעכל כמויות גדולות שלו כתוצאה ממחסור באנזים הלקטאז. במידה וכמות האנזים אינה מספקת, החלב ומוצריו לא מתעכל כראוי, ואז נוצרים סימפטומים שונים שיכולים להשתנות מאדם לאדם כמו התנפחות הבטן, בטן מקרקרת, גזים, כאבי בטן, בחילה, יציאות רכות ושלשול. הסימפטומים הללו מופיעים לאחר אכילת מוצרי חלב המכילי לקטוז ונעלמים במידה ולא צורכים לקטוז. ההערכה היא כי הכמות הדרושה ליצירת תסמינים אצל רוב האנשים היא עד 10-12 גרם לקטוז, שהיא בערך כמות הלקטוז שנמצאת בכוס אחת של חלב רגיל.

אי סבילות ללקטוז, שעל פי הערכות כ-70 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת לוקה בה, יכולה להיות גנטית, אבל זו תופעה נדירה. בדרך כלל המצב נובע מירידה ברמת אנזים הלקטאז במהלך החיים, אך יכולה גם להופיע בעקבות מחלה כרונית או ניתוחים שונים. חשוב להבין כי אי סבילות ללקטוז אינה אלרגיה ללקטוז, מכיוון שלא מדובר בתגובה אלרגית, שהיא תגובה חיסונית מוגזמת כנגד גורם זר לגוף.

כאב בטן. ShutterStock
70 אחוזים סובלים מרגישות ללקטוז. אישה עם בטן כואבת/ShutterStock

לא מעובד, בלי סוכר ונוח לעיכול

בניגוד לתחליפי החלב, חלב נטול לקטוז אינו מעובד, אינו מכיל פחמימות ואינו בעל טעמי לוואי ובנוסף הוא משמש כמקור איכותי לחלבון. אבל אלה לא היתרונות היחידים שלו:

1.חלב נטול לקטוז מועשר בוויטמין D - בתהליך הייצור של חברת "טרה" מוסיפים לחלב תוספת של ויטמין D שתורם לספיגה טובה יותר של הסידן שנמצא בחלב באופן טבעי.

2. עשיר בסידן - כוס אחת (200 מ"ל) של חלב נטול לקטוז של "טרה" מספקת לפחות 30% מקצובת הסידן היומית לאוכלוסייה כולה, בין אם זה ילדים, מתבגרים, מבוגרים או קשישים.

3. בעל מתיקות טבעית - למוצר מתיקות טבעית בהשוואה לחלב רגיל או חלב מן הצומח אליהם מתווסף סוכר. לעומת זאת המתיקות בחלב נטול לקטוז מגיעה מהתפרקות הלקטוז. הסיבה לכך היא שלקטוז שלם, שלא פורק, הוא פחות מתוק מהרכיבים המבודדים שלו, גלוקוז, וגלקטוז, לאחר שאלו פורקו והופרדו.

4. נוח לעיכול - כאמור הגוף לא אמור לפרק את הלקטוז בעצמו, הלקטוז כבר מפורק בחלב ולכן נוח יותר לעיכול.

אז אם אתם רגישים ללקטוז, או אפילו רק מרגישים שחלב רגיל פשוט לא עושה לכם טוב, לא צריך לעבור לתחליפי חלב אלא אפשר לשתות את הדבר האמיתי ולהינות מכל היתרונות הבריאותיים, רק בלי תופעות הלוואי.

בשיתוף טרה
  • עוד באותו נושא:
  • חלב
  • לקטוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully