וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סימנים שיכולים להעיד ש*אולי* יש לכם גידול במוח

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 7:49

אין ספק שזה אחד הגילויים הכי מפחידים שיש ולמרבה הצער הוא ברוב המקרים מגיע בהפתעה. הנה סימנים שיכולים להיות תמרורי אזהרה לגידולים במוח, אבל כמובן גם יכולים להיות כלום

איריס קול מראיינת את פרופ' רחלי גרוסמן בנושא גידולים במוח/מערכת וואלה

סרטן היא מילה מאוד מאיימת, אבל אולי יותר מאיים ממנה הוא הצימוד - סרטן בראש. בניגוד לסוגי סרטן שונים לסרטן המוח אין ממש בדיקות סקר מקד'ימות ולכן חשוב לשים לב לסימנים. The Brain Tumour Charity באנגליה השיקה לפני כחודש קמפיין להעלאת המודעות לסרטן המוח בקרב ילדים ומבוגרים ופרסמה כמה מהסימינים המקדימים שיכולים לסמן שיש לכם גידול במוח.

כדאי לדעת שיש יותר מ-100 סוגים של גידולים במוח, והם מאוד שונים אחד מהשני בהתנהגות הביולוגית ובדרכי הטיפול - חלקם מאפיינים אוכלוסייה יותר צעירה, וחלקם יותר מבוגרת. חשוב לציין כי גידולים במוח יכולים להשפיע בדרכים שונות, יש כאלה שיחוו תסמינים דרמטיים, בשל האזור במוח שבו יש גידול, בזמן שאחרים לא ירגישו כלום. וחשוב עוד יותר לזכור - אף אחד מהסימנים האלה לא אומר אוטומטית שיש לכם גידול במוח, אבל אם אתם מודאגים, פנו לרופא המשפחה שלכם.

1. התקפים
אם יש לכם התקף פרכוסים או התקף לא ברור, עליכם ללכת למיון, שם תישקל סריקת מוח דחופה.

2. חולשה של הפנים/זרוע/רגל בצד אחד של הגוף
חולשה כזו עלולה להופיע בפתאומיות, כמו שבץ מוחי, או שהיא עלולה להיות מורגשת יותר בהדרגה במשך מספר שבועות, למשל גרירת הרגל או מעידה על מדרכה שהתרחשה כי לא הצלחתם להרים את הרגל מעל הקרקע.

3. הפרעת דיבור
דיבור לא ברור, אי יכולת למצוא את המילים או להגיד את המילים הלא נכונות. הקושי למצוא מילה לפעמים הוא נורמלי, אבל זה יכול להיות סימן לגידול במוח במידה והוא הופך להיות גרוע בהתמדה במשך תקופה של שבועות או חודשים וקשור לתסמינים אחרים.

4. שינוי אישיות
אנשים שיש להם גידול מוחי עלולים להיות מרוחקים יותר או מבולבלים במשך תקופה של כמה חודשים, או להיאבק במשימות שבעבר היו מסוגלים לעשות, כמו לנגן בכלי נגינה או לשלם חשבונות באינטרנט.

גידול במוח. ShutterStock
סימנים מחשידים. רופא מביט על סריקה של גידול במוח/ShutterStock

5. שינויים בשדה הראיה
לפעמים, גידולים במוח מפחיתים את היכולת שלנו לראות חפצים בצד אחד. זה עלול לגרום לאנשים להיתקל במשקופים ולא להיות מסוגלים לראות מישהו שיושב בצד שמאל או ימין. אם אתם מודאגים משינויים בראייה, התחילו בפנייה לאופטיקאי, שיוכל לבצע בדיקת עיניים ויפנו אתכם במידת הצורך לבית החולים.

6. קושי לקרוא או לפרש מילים
אם אתם שמים לב שאתם מתקשים יותר ויותר לכתוב מיילים או לשלוח טקסטים, או להבין מה אומרות כתוביות או מילים בספר - גם אם אתם מסוגלים לקרוא אותן בבירור, אבל המוח מסרב לפרש אותן או להבין אותן.

7. כאבי ראש
כאבי ראש הם התסמין שרוב האנשים מקשרים עם גידולי מוח, אבל זה למעשה יוצא דופן שכאב ראש הוא התסמין היחיד של גידול במוח. כשמדובר בדאגה מגידולי מוח, הרופאים מדברים על "כאב ראש פלוס", כלומר כאב ראש ועוד תסמינים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully