וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגישה דקירה בלב בעת אורגזמה - וגילתה שהייתה בסכנת חיים

16.8.2022 / 0:03

אישה בת 45 סיפרה כי בעת אורגזמה בתנוחה מסויימת שמעה קול פיצוח בלב ,שלווה בתחושת כאב עז. מאוחר יותר התברר שמדובר בפציעה מסכנת חיים בעורק הראשי שלה

פרוייקט האו - ככה נראים פרצופים של נשים בזמן אורגזמה/מתוך העמוד הרשמי של מרכוס אלברטי, עריכה: יוסי אלטר

הגעה לאורגזמה ברוב המקרים תלווה בתחושה של החסרת פעימה, אך לאישה אחת בת 45 ממיסיסיפי האורגזמה שחוותה הייתה כה עצמתית עד שהיא פצעה את העורק הראשי שלה, והעמידה אותה בסכנת חיים. היא ציינה שהתנוחה המינית בה הייתה באותו זמן היא כשרגלייה צמודות לחזה שלה.

האישה האנונימית סיפרה שבזמן האורגזמה היא שמעה מעין "קול פיצוח בלב" שהיה מלווה בתחושת דקירה, ומיהרה להגיע לבית החולים. שם גילו הרופאים שיש לה המטומה תוך-דופנית של אבי העורקים, מצב מקדים לבתירה. מדובר במצב נדיר יחסית שעלול להופיע בדרך כלל אצל גברים בשנות ה-60 וה-70 לחייהם. התסמינים דומים לאלו של מחלת לב - מה שעלול להוביל לעיכוב באבחון.

אנשים בסיכון לבתירת אבי העורקים, מצב רפואי מסכן חיים של היווצרות קרע בגלימה הפנימית של אבי העורקים, הם בדרך כלל אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה שעוזר להחליש את אבי העורקים לאורך זמן. הרמת משקולות בעצימות גבוהה ידועה גם כגורם שכיח שכן היא מביאה להפעלת לחץ נוסף על כלי הדם.

MRI של הלב. AMERICAN JOURNAL OF CASE REPORTS, צילום מסך
ה-MRI של המטופלת/צילום מסך, AMERICAN JOURNAL OF CASE REPORTS

בכתב העת האמריקאי לדיווחי מקרים, הרופאים שטיפלו בה פירטו כיצד האישה הגיעה לבית החולים כשלחץ הדם שלה עמד על 220/140. הרופאים מצאו דליפה באבי העורקים שלה ואמרו שה"מתח" מהסקס גרם לזה. המטופלת אושפזה בבית החולים למשך שלושה ימים, שם ניתנו לה תרופות ליתר לחץ דם כרוני. היא שוחררה מבית החולים ותימצא תחת מעקב.

במאמר דווח שלאישה יש היסטוריה של התמכרות לניקוטין וכי היא עישנה שש עד שבע סיגריות בכל יום. הם הוסיפו: "לא היו ממצאים מדאיגים בבדיקה הגופנית. נראה שהמטופלת הייתה במצוקה בינונית וחוותה שיפור בכאב עם 8 מ"ג מורפיום ו-100 מק"ג פנטניל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אורגזמה. ShutterStock
אורגזמה חזקה מדי, יש דבר כזה?/ShutterStock

בכל הנוגע לסיכון בזמן קיום יחסי מין, הם אמרו שסקס תואר בעבר כ'פעילות גופנית מתונה'. הם הסבירו: "התגובה הפיזיולוגית לפעילות מינית עומדת בקורלציה עם התגובה הפיזית והתגובה הרגשית. סיכון למוות לבבי פתאומי במהלך קיום יחסי מין יש מתאים יותר למצבים של ניאוף, דבר שעלול לעורר תגובה רגשית מועצמת או בלתי צפויה שגורמת לאדם לנטות לבתירת אבי העורקים או למוות לבבי פתאומי. הפרמטרים הפיזיולוגיים של קצב הנשימה, קצב הלב ולחץ הדם עולים כולם עם קיום יחסי מין, בקורלציה עם פעילות גופנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully