וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חופנים של בוטנים ביום יעזרו לכם לרדת במשקל, אבל לא רק

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 6:58

רבים בוחרים שלא לאכול פיצוחים בגלל כמויות השומן והקלוריות שהם מכילים, אבל מחקר חדש מצא שאם תאכלו בוטנים *לפני* הארוחה דווקא תרדו במשקל ואף תשפרו את לחץ הדם

טריק להוצאת שאריות חמאת הבוטנים מתחתית הצנצנת/TikTok/equivocal_intuition

רבים מאיתנו נמצאים בתקופה שבה הם מנסים להוריד קצת במשקל. קיץ בכל זאת. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Nutrients מצא פתרון ממש פשוט - להוסיף קצת בוטנים לתפריט. צוות החוקרים גילה כי אכילת בוטנים מומלחים פעמיים ביום לפני הארוחות מובילה לירידה במשקל, לחץ דם נמוך יותר ורמות גלוקוז בריאות יותר בצום.

חוקרים מאוניברסיטת טקסס טק ומאוניברסיטת דרום אוסטרליה בחנו נתונים על שתי קבוצות של מבוגרים אוסטרלים שהיו בסיכון בינוני או גבוה לסוכרת מסוג 2 בין ינואר לדצמבר 2021. חמישים מבוגרים בקבוצת הביקורת נמנעו מאכילת אגוזים או חמאת אגוזים. הקבוצה השנייה של 57 מבוגרים אכלה 35 גרם של בוטנים קלויים פעמיים ביום 30 דקות לפני הארוחות.

בתום ששה חודשים, החוקרים מצאו ששתי הקבוצות השיגו ירידה משמעותית במשקל ורמות הסוכר בדם השתפרו, למרות שלקבוצה שהתזונה שלה הייתה מועשרת בבוטנים היה לחץ דם נמוך יותר מאשר בקבוצת הביקורת.

"המחקר שלנו מצא שבוטנים, שהם עשירים בשומנים בלתי רוויים בריאים, יכולים למעשה לסייע לירידה במשקל", אמרה עורכת המחקר קריסטינה פטרסן, עוזרת פרופסור למחקר במחלקה למדעי התזונה של טקסס טק, "אנשים נמנעים מבוטנים לעתים קרובות כאשר הם מנסים לרדת במשקל כי הם מאמינים שבוטנים מכילים יותר מדי קלוריות. עם זאת, לבוטנים יש למעשה ערך שובע גבוה, כלומר הם גורמים לך להרגיש שובע זמן רב יותר וזה יכול להיות מאוד מועיל לאלו שעושים דיאטת הרזיה".

חופן בוטנים. ShutterStock
בוטנים לפני הארוחה. חופן בוטנים/ShutterStock

מנה אחת של בוטנים מכילה שבעה גרם חלבון, כמעט שלושה גרם סיבים ו-19 ויטמינים ומינרלים. בשל כך, הקבוצה המועשרת בבוטנים קיבלה תוספת של 15 גרם חלבון ביום.

בוטנים הם אומנם מזינים, אבל מה עם המלח שמצפה אותם? החוקרים מצאו שהקבוצה שאכלה את הבוטנים המומלחים קלות ראתה דווקא שיפור בלחץ הדם הסיסטולי בהשוואה לאלו בקבוצת הביקורת.
החוקרים סיפקו שלושה הסברים לתוצאה זו:

1. בוטנים מומלחים קלות הם מזון דל נתרן שמכיל בין 90 ל-100 מיליגרם למנה.
2. לבוטנים יש רמות גבוהות של ארגינין, חומצת אמינו המרחיבה את כלי הדם ומורידה את לחץ הדם.
3. בוטנים מכילים מגנזיום, מינרל המסייע בוויסות לחץ הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully