וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים, ככה תשמרו על העור של הילדים שלכם במהלך הקיץ

ד"ר רון יניב

עודכן לאחרונה: 5.8.2022 / 10:21

למרות שאנחנו רגילים להתחיל לשמור על העור בגילאים מאוחרים יותר, בילדות זה לא פחות חשוב. מומחה מסביר איך נעזור לעור של הילדים לשרוד את הקיץ הנוכחי

אימא וילד משחקים בבריכה. ShutterStock
מבלים הרבה בחוץ. משפחה בבריכה/ShutterStock

כשהטמפרטורות בחוץ רק עולות, והילדים מבלים הרבה מאוד זמן בחוץ, העור שלהם שמזיע המון וחשוף לשמש, זקוק להגנה נוספת. בדרך כלל אנו שמים דגש על העור בהתבגרות שלנו אך חשוב כבר מילדות לשמור על עור בריא, שכן בתקופת הקיץ בעיות העור נמצאות במגמת עליה.

התסמין המוכר ביותר לנזקי החום הוא "חררה" המכונה גם 'פריחת חום' ונגרמת עקב חשיפה מוגזמת לשמש, התייבשות וחום בגוף. בדרך כלל על העור יהיו סימנים אדומים או פריחה על הלחי, באזור הבטן או הגב של הילד או התינוק.

הזעה היא תגובה טבעית של הגוף לחום. בניסיון לקרר את עצמו, גופנו משחרר זיעה. כמובן שזיעה אצל ילדים היא מוגברת עקב ריצה ומשחקים בחוץ, אולם לעיתים ילדים מקבלים דלקות עור עקב הזעה ואפילו דלקת זקיקים כשהם יוצאים לשמש. זה מוביל לנקבוביות שיער דלקתיות שעלולות לפעמים להפוך כאובות.

הזעה בעונת הקיץ עלולה להוביל גם לזיהומים רבים בעור ובקרקפת. חשוב לבדוק אצל תינוקות בקפלי העור האם יש פריחה. בנוסף, למרבה ההפתעה, יובש בעור קיים גם בקיץ, ולעיתים קרובות נגרם עקב ירידה בהידרציה בגוף. יובש בקיץ עלול לגרום לקילופים בעור ונזקים בעור. כמובן שקרני השמש פעמים רבות מותירות כתמים בעור ונזקים חמורים מאוד.

ילד מזיע שותה מים מבקבוק. ShutterStock
זיעה יכולה להוביל לזיהומים שונים. ילד מזיע/ShutterStock

מה הפיתרון?

חשוב לדעת שניתן להילחם ברוב בעיות העור באמצעים פשוטים:

1. הטיפול מתחיל כבר בזמן הרחצה: הטיפול בעור יבש ומגורה מתחיל בסבון בעל PH נמוך. pH חומצי הוא קריטי לפעילות אנזימטית התורמת לשלמות המבנית של העור ולהיווצרות השכבה השומנית, בלעדיו העור חשוף לזיהומים, יובש, סדקים ולכן חשוב להשתמש בסבון גוף בעל PH נמוך (בסביבות 3.5) המסייע ליכולת ההגנה הטבעית של הגוף.

2. שמרו על הלחות שלהם: קשה מאוד לגרום לילדים לשתות מים, לכן חשוב להיות יצירתיים על ידי הוספת פירות שיתנו טעם למים כמו תות ונענע. בנוסף, חשוב מאוד לתת לילדים לאכול פירות המכילים כמות רבה של מים כמו אבטיח וענבים.

3. הלבישו אותם בבגדים נושמים: לבישת בגדים העשויים מבד כמו כותנה או פשתן עוזרת לשמור על הגוף קריר ויבש. במיוחד בזמן שהם משחקים חשוב להלביש אותם בבגדים נושמים ובצבעים בהירים.

4. הרשו להם לשחק בתוך הבית: כמובן שהילדים אוהבים לשחק בחוץ וזה גם כמובן חשוב. עם זאת, ארגנו את היום ככה שהם ישחקו בחוץ בבוקר ובשעות אחר הצהריים ובזמן השעות החמות של היום כדאי להעסיק אותם בתוך הבית. כמובן שחשוב למרוח עליהם קרם הגנה לפני יציאה מהבית, זה חלק חשוב בשמירה על העור.

5. דאגו לעורם היטב: ידוע לכל כי ללחות העור יש חשיבות רבה לטיפוחו, נשים רבות מקפידות כחלק משגרת הטיפוח למרוח את עורן בקרם גוף. חשוב כמובן למרוח גם את הילדים בקרם גוף טיפולי בעל PH 3.5 (ללא פרבנים).

ד"ר רון יניב הוא מומחה לרפואת עור ואסתטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully