וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה מסבירה מדוע לא כדאי לכם לחלוק מגבות - והאם ניתן לחטוף מחלות מין בבריכה?

31.7.2022 / 0:35

ד"ר שרה וולש גילתה האם ניתן לחטוף מחלות מין בשימוש בבריכה משותפת - ומה הסיבה שממש לא כדאי לכם לחלוק מגבת עם מתרחץ אחר

מצילה נערה מטביעה בבריכה/LIDEGUARS RESCUE

יש אנשים שמפחדים לבלות בבריכות משותפות מחשש לחטוף זיהומים, אך האם זה בכלל אפשרי? ד"ר שרה וולש, תושבת לונדון ומייסדת מותג הקונדומים Hanx, בטוחה שכן, והיא אפילו המליצה שלא לחלוק מגבות עם אדם אחר לאחר טבילה בבריכה.

היא אמרה ל-Sun הבריטי: "הימנעו משיתוף מגבות מכיוון שכיני ערווה עלולות להתפשט דרכן. זה תקף גם למצעים וביגוד". כיני הערווה הן זעירות, אך לפעמים ניתן לראותן זוחלות בשיער סביב איבר המין. הן עשויות להימצא גם בחזה, בבתי השחי, בזקן ובריסים. בזמן שמישהו מקבל טיפול נגד כינים, אסור לו לחלוק בגדים, מיטה או דברים כמו סכיני גילוח עם אף אחד אחר. עליו כמובן גם להימנע ממגע מיני ולעקוב אחר הוראות כביסה קפדניות של מצעים.

כיני ערווה הן לא הדבר היחיד שצריך להיזהר ממנו כשאתם הולכים לבריכה. ד"ר וולש טוענת שניתן לחטוף מחלות מין בבריכה - כל עוד מקיימים שם יחסי מין. היא הסבירה: "אם אתם מקיימים יחסי מין בבריכה, קיים סיכון שתחטפו מחלות מין. הסיבה היא שהסיכוי שתשתמשו בקונדום בבריכה הוא נמוך". גם אם תשתמשו בקונדום, החיכוך במים עלול להשפיע על יעילותו, מכיוון שהוא עלול להחליק או להינזק. ד"ר וולש הוסיפה: "המים מפחיתים גם את השימון הטבעי בגוף ולכן את מגבירה את הסיכון לחיכוך ופציעה".

זוג בבריכה. ShutterStock
הימנעו מקיום יחסי מין בבריכה/ShutterStock

היא ממליצה לדבוק בפעילות מינית מחוץ למים - גם אם אתם עושים זאת עם פרטנר שאתם סומכים עליו, מכיוון שחיידקים אחרים יכולים לחדור לגוף בדרך זו. ד"ר ולש הסבירה: "זו גם הזדמנות לחיידקים אחרים להיכנס לתוך מערכת הרבייה ממי הבריכה, מה שעלול לגרום לגירוי". כלור וחומרי ניקוי אחרים המשמשים לניקוי הבריכות עלולים לשבש את איזון החיידקים הטובים בנרתיק ולגרום לפטריות, דלקות ולבקטריאל וגינוזיס. "הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לא לקיים יחסי מין בבריכה", אמרה ד"ר וולש, "ואם כן, ברור שלבישת קונדום זה דבר חשוב". היא הוסיפה: "אם יש לכם חששות או סימפטומים כלשהם, פנו לרופא המשפחה שלכם או למרפאה לבריאות מינית. הם ישמחו לעזור".

אוקיי ומה בדבר אנשים שרק רוצים לרבוץ יחד בבריכה? האם ניתן להעביר מחלות מין רק מישיבה בבריכה עם זרים? התשובה החד משמעית היא לא. זוהי תפיסה שגויה נפוצה שניתן להעביר מחלות מין דרך בריכות משותפות, אולם כלור הורג כל חיידק מהסוג הזה ובכלל - מחלות מין "גרועות" בהישרדות מחוץ לגוף. ד"ר ולש אמרה: "האם אתם יכולים לחטוף מחלות מין מסתם רחצה בבריכה משותפת או ג'קוזי? בקיצור, התשובה היא לא. מחלות מין לא שורדות מחוץ לגוף או לנוזלי הגוף. יתרה מכך, הכלור והכימיקלים בבריכות ציבוריות הורגים חיידקים ווירוסים, כולל מחלות מין". נרגעתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully