וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודאגים? הילדים האלה מסתגלים יותר בקלות לגן חדש

נכון, יש עוד זמן עד שהילדים יכנסו לגן חדש, אבל הורים רבים מודאגים כבר מעכשיו, ויש לנו חדשות בשבילם - עכשיו זה הזמן לשנות הרגלים

ילד הולך לגן ילדים. ShutterStock
מתחילים לדאוג מגן חדש? אתם לא לבד. ילד עם תיק גן/ShutterStock

נכון, יש עוד זמן עד ששנת הלימודים תתחיל, אבל זה לא אומר שההסגתלות לגן החדש לא מדירה כבר שינה מעיני הורים רבים. ואם כבר שינה - מחקר חדש מצא כי ילדים שישנים טוב יותר נוטים להצליח יותר בהסתגלות לגן, בהשוואה לחבריהם שמתקשים יותר לישון.

מעבר לגן ילדים חדש כולל הסתגלות גדולה ומרגשת לילדים, והורים מוצאים פעמים רבות דרכים שונות להכין את ילדיהם לשלב החדש הזה בחייהם. אחת הדרכים שבהן הם יכולים לעשות זאת, בהתבסס על תוצאות המחקר שפורסם בכתב העת Pediatrics, היא לעזור להם ליצור הרגלי שינה טובים.

לצורך עבודתם, הכותבים ביקשו לבחון את הקשר בין שנת הילדים לבין "העיסוק החברתי, הלמידה, התפקוד והתוצאות האקדמיות" שלהם בשנת הגן. החוקרים בדקו שלושה מדדים ספציפיים- כמות השינה שהילדים ישנו בפרק זמן של 24 שעות, אם הם ישנו 10 שעות או יותר בלילה, וכמה ימים במהלך השבוע הם ישנו 10 שעות או יותר. כפי שהסבירו המחברים, לילדים בגיל 5 מומלץ לישון 10 עד 13 שעות.

החוקרים שיערו שלילדים שישנו יותר יהיו תוצאות טובות יותר מאלה שישנו פחות. כדי להוכיח זאת הם בדקו 221 משפחות. הילדים שהשתתפו במחקר ענדו מכשירים שמנטרים שינה על פרק כף היד בארבע תקופות ספציפיות במהלך השנה: בחודשים יולי-אוגוסט, סוף ספטמבר, סוף נובמבר ואמצע עד סוף אפריל.

ואכן, התוצאות גילו שלילדים שבאופן קבוע ישנו 10 שעות או יותר בלילה היו "תוצאות חיוביות יותר הן בתחום החברתי-רגשי, במעורבות לימודית ובתחום האקדמי". הם היו אלה ש"עברו בהצלחה רבה יותר" את תקופתת ההסתגלות המאתגרת, בהשוואה לילדים שהיו להם דפוסי שינה "פחות קבועים", ציינו החוקרים. הם גם היו מסוגלים יותר לשמור על דפוס השינה שלהם לאורך כל השנה.

ילד ישן. ShutterStock
כדאי להרגיל אותם לישון לפני סוף החופש הגדול... ילד ישן/ShutterStock

הם מצאו שנת לילה סדירה של 10 שעות ומעלה הייתה מנבא חזק יותר של הסתגלות. ככל ש-10 שעות שינה לפחות מתרחשות בעקביות יותר במהלך הלילה, כך ההסתגלות של הילדים טובה יותר. "כשהם ישנו יותר מ-10 שעות שינה במהלך הלילה במיוחד, זה ניבא את ההתאמה של הגן בתחומים סוציו-רגשיים ומעורבות בלמידה, ועד כמה הם מסתדרים עם מורים וגם עם תחומים אקדמיים", אמר המחבר הראשי של המחקר דאגלס טטי מאוניברסיטת מדינת פנסילבניה.

לדברי החוקרים, זה מראה שייתכן והורים יצטרכו להקדיש "תשומת לב מיוחדת" לשנת ילדיהם, ולוודא שהם ישנים 10 שעות של שנת לילה עוד לפני תחילת הלימודים כדי שיוכלו להסתגל טוב יותר במהלך השנה. הם המליצו להתחיל התערבויות "הרבה לפני" תחילת הגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully