וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודרנה מודיעה כי חיסוני הבוסטר שלה יעילים נגד כל זני האומיקרון

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 21:01

החברה שעובדת על פיתוח חיסון בוסטר נגד זן האומיקרון בחודשים האחרונים מצאה כי הוא יעיל גם נגד הזנים החדשים שמתפשטים בעולם. הצפי ליציאת החיסונים - הסתיו הקרוב

בווידאו: תדרוך של פרופ' זרקא בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

חברת מודרנה מודיעה הערב (רביעי) על נתונים קליניים חדשים על הבוסטר שלה, ומבהירה כי הוא מתאים גם לתת הזנים החדשים של האומיקרון BA.4 ו-BA.5 המהווים על פי מחקרים כשליש ממקרי ההדבקה בקורונה בארה"ב, כך מדווחים באתר רויטרס.

בניסוי נמצא כי חודש לאחר שהבוסטר ניתן במשתתפים שקיבלו חיסונים, מינון דחף של 50 מיקרוגרם של mRNA- העלה תגובות נוגדנים מנטרלים חזקות כנגד תת-הווריאציות של האומיקרון BA.4 ו-BA.5 בכל המשתתפים ללא קשר להדבקה קודמת. בהתבסס על נתונים אלו ונתונים קודמים, החברה פועלת להשלמת הגשות רגולטוריות בשבועות הקרובים בבקשה לעדכן את הרכב חיסון הבוסטר.

שני תתי-וריאנטים אלו, BA. 4 ו-BA. 5, נחשבים למדבקים יותר מאשר גרסאות אחרות של נגיף הקורונה, ופחות רגישים לחסינות הניתנת על ידי הדבקה קודמת וגם על ידי החיסון. זה הוביל לחששות שביחד, BA. 4 ו-BA. 5 עשויים לעורר גל נוסף של מקרים ברחבי העולם בשבועות הקרובים, ממש כמו זה שמתרחש בימים אלה בישראל.

"זו תגובת נוגדנים חזקה ועוצמתית", אמר קצין הרפואה הראשי של מודרנה, פול ברטון, במסיבת עיתונאים. "הבוסטר כנראה מחזיק מעמד לאורך זמן ואני חושב שהמסקנות הן שחיזוק או חיסון ראשוני עם (החיסון המעודכן) באמת יכולים להיות נקודת מפנה במאבק שלנו נגד נגיף ה-SARS-cov-2".

חיסון לקורונה של מודרנה למחלימים  
במתחם חיסונים של  הכללית, בית הצנחן רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
עוד חיסון בדרך? נער מתחסן בישראל/ראובן קסטרו

ההכרזה של מודרנה מגיעה ימים ספורים לפני שפאנל מייעץ של מינהל המזון והתרופות (FDA) נפגש כדי לדון בבוסטרים. עד כה, כל החיסונים ל-Covid-19 שניתנו בארה"ב היו נגד הגרסאות המקוריות, שנועדו להגן מפני זן הקורונה המקורי שהגיע מווהאן שבסין. היועצים של ה-FDA ייפגשו ב-28 ביוני כדי לדון ולתכנן את המשך הבוסטרים ומול אילו גרסאות יפעלו.

החיסון המעודכן, שנקרא mRNA-1273.214 ושמודרנה מקווה שיאושר לשימוש כזריקת דחף לקראת הסתיו, הוא חיסון דו ערכי, כלומר מכיל חיסון שנועד לכוון לשתי גרסאות שונות של נגיף הקורונה - הגרסה המקורית משנת 2020 והגרסה של האומיקרון שהסתובבה באופן נרחב בחורף האחרון.

גם פייזר מתוכננת לצאת השבוע בצהרה דומה ומנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר היום בראיון לרשת CNBC כי החברה צפויה לסיים בקרוב את סיכום ממצאי המחקר שלה על חיסון הבוסטר המעודכן נגד זני האומיקרון שפיתחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully