וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפה של מחלת מעיים לא מזוהה תוקפת את צפון קוריאה

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 14:16

כאילו זה היה חסר לעולם - מחלה שפוגעת במערכת העיכול והמעיים מתפשטת ברחבי צפון קוריאה וגורמת ללא מעט פאניקה. חלק מהמומחים מעריכים כי מדובר בטיפוס הבטן או כולרה ואילו אחרים חושבים שמדובר במגיפה חדשה

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נושא ארון קבורה של קצין בכיר, ללא מסכת קורונה, 23 במאי 2022. רויטרס
מגיפה חדשה? מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נושא ארון קבורה של קצין בכיר/רויטרס

אירי שהקורונה הגיעה אלינו מסין לפני למעלה משנתיים, האם המגיפה הבאה בתור מגיעה גם היא מהמזרח הרחוק? צפון קוריאה שלחה צוותים רפואיים וחוקרים אפידמיולוגיים למחוז הנאבק בהתפרצות של מחלת מעיים, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה ביום ראשון.

לפחות 800 משפחות שסובלות ממה שצפון קוריאה כינתה בלקוניות "מגיפת מעיים חריפה" קיבלו סיוע עד כה במחוז דרום הוואנגאה, דרומית לבירה פיונגיאנג. גורמים רשמיים בדרום קוריאה אומרים שזו עשויה להיות להיות התפרצות של כולרה או טיפוס.

ההתפרצות החדשה מעמיסה עוד יותר על המדינה המבודדת כשהיא נלחמת במחסור במזון ובגל של הדבקות בקורונה. ביום ראשון פירטה סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA את מאמצי המניעה, כולל הסגר, "סינון אינטנסיבי לכל התושבים", וטיפול וניטור מיוחדים של אוכלוסיות פגיעות כמו ילדים וקשישים. עוד נכתב כי "מבוצעות עבודות חיטוי, לרבות של שפכים ופסולת אחרת, כדי להבטיח את בטיחותם של שתייה ומים ביתיים".

קורונה בפיונגיאנג, צפון קוריאה. רויטרס
מחלות מעיים יכולות להתפשט בקלות. אנשים ברחוב בזמן קורונה בפיונגיאנג, צפון קוריאה/רויטרס

על פי אתר ה-CNN ריו יונג צ'ול, הפקיד האחראי על התמודדות עם מגיפות חירום בצפון קוריאה, הזהיר את הצופים בטלוויזיה הממלכתית ביום שני כי מחלות מעיים עלולות להתפשט באמצעות חפצים, מזון ומשקאות של אנשים נגועים. בידוד קפדני של חולים חשוב כדי למנוע את התפשטותו, אמר. מלבד טיפוס וכולרה, נגיף הפוליו, וירוס הפטיטיס A ובצילוס דיזנטריה הם בין הפתוגנים הגורמים למחלות מעיים, אמר ריו.

החדשות על "מגיפת המעיים" מגיעות כאשר צפון קוריאה ממשיכה להילחם בקורונה, או במה שהיא מכנה "מקרי חום". סוכנות הידיעות KCNA דיווחה על עוד 19,310 מקרי חום חדשים ביום ראשון, מבלי לפרט כמה מאותם חולים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

נכון ל-19 ביוני, דווח על 73 מקרי מוות על ידי KCNA. בדומה לטענות צפון קוריאניות על "מגיפת המעיים החריפה", קשה לאמת באופן עצמאי את מספרי המקרים וההתאוששות שדווחו על ידי כלי תקשורת בצפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully