וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדה" את בנה לפני כמה חודשים, ותלד אותו שוב בעוד כמה שבועות

אשלי וארוסה גילו כי העובר בבטנה סובל מפגם מולד שיסכן את חייו. למרות שהרופאים המליצו לה לעבור הפלה, חוות דעת שניה של רופאים הובילה אותה לניתוח שיתקן את הנזק של העובר. זה הסיפור שלה

לאחר שילדה את בנה לוי ג'יימס ביום רביעי שעבר, ג'יידן אשלי אמורה ללדת אותו בפעם השנייה ביולי. ואם זה נשמע לכם מאוד מוזר - דעו שהכל חלק מתוכנית רפואית להצלת חיי התינוק.

כשהאמא לעתיד בת ה-23 עברה סריקה בשבוע ה-18 להיריון במרץ האחרון, נמצא כי לעובר בבטנה יש פגם בעמוד השדרה שנקרא שדרה שסועה Spina Bifida - מום מולד המתפתח אצל עוברים בחודש הראשון להיריון, ומתבטא בפתח בחוליה אחת או במספר חוליות בעמוד השדרה. ילדים עם ספינה ביפידה עלולים לסבול ממגוון רחב של בעיות תפקודיות.

"הייתי בשוק. אפילו לא יכולתי לדבר כשהרופא אמר לנו את זה", אמרה האם אשלי. בתחילה, הרופאים בעיר הולדתה ג'קסונוויל, פלורידה, אמרו לה ולארוסה נואה דטריק, בן 23, שהילד הראשון שלהם ייוולד עם מוות מוחי ולא יהיה לו סיכוי לנהל חיים איכותיים. "אני זוכרת שאמרתי לעצמי, 'זה לא אמיתי, זה לא קורה", אמרה אשלי והוסיפה שהרופאים עודדו אותה להפסיק את ההיריון. "זה היה סיוט", סיפרה.

אבל לאחר שקיבלה חוות דעת שנייה ושלישית ממומחים באורלנדו, למדה אשלי שיש תקווה לבנה. והיא עברה ניתוח נדיר יחסית לתיקון עמוד השדרה שלו בזמן שהיא עדיין בהיריון.

@jaiden.ashlea Reply to @alexxhailey open fetal surgery explained ♥️ sorry i look so rough I'm still on the hospital! #openfetalsurgery #spinabifida #fetalsurgery #LENOVOJUSTBEYOU ♬ original sound - Jaiden Ashlea

לפני שאישרו לה לעבור את הניתוח בבית החולים וויני פאלמר באורלנדו אשלי עברה המון בדיקות רפואיות - שכן רק כמה מאות אימהות ותינוקותיהן נחשבים ככאלה שעומדים בקריטריונים כדי לעמוד בטיפול הפולשני מדי שנה.

בערך שישה שבועות לאחר האבחון היא נכנסה לחדר הניתוחים. הרופאים פקעו לה את המים, עשו חתך קיסרי לאורך בטנה ותיקנו בהצלחה את שהפגם שפגע בחוליות L2 בגב התחתון של התינוק. לאחר מכן, הם מיקמו מחדש את העובר בתוך בטנה של אשלי, תפרו אותה והכניסו אותה למנוחה קפדנית עד שהתינוק יהיה מפותח מספיק ללידה ממשית בניתוח קיסרי בשבוע 37. ההליך כלל הרדמה מלאה ולקח בערך שש שעות. אשלי עברה כעת בערך 27 שבועות מהניתוח והיא אומרת כי הבחינה שבריאותו של תינוקה השתפרה.

עוד בוואלה!

מקרה נדיר: אישה ילדה פעמיים בהפרש של שבוע

לכתבה המלאה

"מאז הניתוח, הרופאים ראו כל כך הרבה יותר תנועה וסימנים לשינויים חיבויים במוח", היא אמרה, והוסיפה כי הרופאים מצפים שכעת לבנה לא יהיו בעיות בהליכה. עם זאת, סביר להניח שהוא יצטרך לעבור פיזיותרפיה מלידה ועד לגיל 18 לפחות. אבל ההתקדמות שלו לאחר הניתוח מבטיחה בכל זאת."הוא בועט ברגליים שלו, ומסובב את הקרסוליים שלו שם. אני יכולה להרגיש אותו זז".

אשלי שיתפה במקור את הסיפור שלה בסרטון ויראלי של TikTok עם הכיתוב: "לידת את התינוק שלי כדי שיוחזר ו-11 שבועות לאחר מכן יוולד מחדש." הפוסט זכה ליותר מ-2.2 מיליון צפיות. "אני נרגשת בשבילו שיבין כמה אנשים הוא ריגש, וכמה הוא אהוב ומיוחד", אמרה אשלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully