וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גזר וסלרי יכולים לסייע במניעת נזקי העישון

נתחיל בהבהרה: עישון סיגריות הוא אולי אחד הדברים הכי מזיקים שתוכלו לעשות לבריאות שלכם. ובכל זאת, אם אתם מעשנים סיגריות - מומלץ שתוסיפו את הירקות האלה לתפריט שלכם

אם אתם מעשנים סיגריות או סתם גרים באיזור עירוני ומפוייח, מחקר חדש מצא איזה ירקות כדאי שתכניסו לרשימת הקניות שלכם. מדענים מאוניברסיטת דלאוור מדווחים כי אכילה של יותר ירקות סוככיים כמו סלרי, גזר, ופטרוזיליה יכולה לסייע בהפחתת ההשפעות הבריאותיות השליליות של זיהום אוויר - בעיה בריאותית עולמית האחראית למיליוני מקרי מוות מדי שנה. וכן, זה גם נוגע לנזקי עישון.

צוות החוקרים בדקו כיצד משפחת הירקות הספציפית הזו מגינה על הגוף מפני הצטברות אקרוליין, שהוא גורם לגירוי הריאות והעור, עם ריח לא נעים חזק וכזה שעלול להיות רעיל לרקמות שונות. אקרוליין קיים בכמויות גדולות גם בעשן הסיגריות וגם בפליטות גזים מכלי רכב.

בסדרה של בדיקות מעבדה שנעשו על עכברים, חוקרים ניתחו באיזו יעילות ירקות ממשפחת הסוככים, העשירים בפיטונוטריינטים, מפחיתים את הרעילות הנגרמות על ידי אקרוליין. הממצאים מראים כיצד לחץ חמצוני, המופעל על ידי אקרוליין, אכן יכול להיות מופחת על ידי הירקות.

קוצצים את כל הירקות. נמרוד סונדרס
ירקות שיכולים לפחית את נזקי העישון. אישה חותכת גזר וסלרי/נמרוד סונדרס

"המחקר שפורסם ב-The Journal of Nutritional Biochemistry גילה כי ירקות אלה תומכים בניקוי רעלים באמצעות עלייה בפעילות האנזים נוגדי החמצון", אומרת ד"ר ג'יליאן טרבולסי, "התוצאות מצביעות על כך שירקות עשויים לספק הגנה מפני נזקים ודלקות הנגרמות על ידי אקרולין, מכיוון שבכבד, הירקות משפרים את ההמרה של אקרוליין לחומצה מסיסה במים שמופרשת מהגוף".

"כשחישבנו את זה, קבענו שכמות הקלוריות היומית האמיתית של ירקות סוככים לבני אדם היא בערך 1 ו-1/3 כוסות ליום", הוסיפו החוקרים, "זה לא דורש צריכה גבוהה כדי לראות הבדל, וזוהי כמות ברת השגה בחיי היומיום".

ולמרות האופטימיות, יש להדגיש כי לא רק שהמחקר נערך על עכברי מעבדה ולא על אנשים, העישון מזיק לבריאות ולא ניתן לבטל את חומרת הנזקים האלה בעזרת ירקות אלה, והדבר הכי טוב ונכון ובריא לעשות - הוא פשוט להפסיק לעשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully