וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגל אחת משותפת ולבבות נפרדים: תאומות סיאמיות נולדו אחרי היריון מדאיג

זוג תאומות שנולדו כשהן מחוברות בחלק מחלקי גופן עומדות לפני ניתוחים רבים, במטרה שבסוף, אם הכל ילך כמתוכנן, יוכלו לחיות חיים נפרדים ובריאים. אבל הדרך לכך עוד רחוקה

זוג שיתף את שמחתו לאחר שילדו "'נס" - תאומות סיאמיות שנודלו לאחר היריון מורכב. לאחר רכבת הרים של תשעה חודשים, האנה ודן בייטסון, מטומברידג' שבצפון אירלנד, קיבלו את פני אנאבל ואיזבל לעולם. בני הזוג החלו בטיפולי פוריות בשנה שעברה כדי לעזור להם להרות והופתעו לגלות שהאישה נכנסה להיריון במחזור הטיפול הראשון.

אבל אז הגיעו חדשות פחות טובות כאשר סריקה מוקדמת גילתה שהתאומות היו מחוברות, דבר שקורה סטטיסטית פעם אחת בכל 2.5 מיליון הריונות. הרופאים אומנם ידעו שהבנות חולקות כמה חלקי גוף מרכזיים, אבל הם לא ידעו עדיין אם איברים חיוניים כלשהם נפגעו - גורם מפתח להישרדותן ולבריאותן לטווח ארוך.

"הרגשנו בלימבו כי ידענו שהן מחוברות, אבל ידענו כל כך מעט מידע על היקף החיבור", אמרה בייטסון לחדשות ITV באירלנד. גם כשהתקרב תאריך היעד ללידה, בני הזוג אמרו שהם עדיין יודעים 'כל כך מעט' על מצבן של הבנות וכיצד יסתדרו.

בני הזוג בייטסון הופנו לבית החולים אוניברסיטאי קולג' בלונדון כדי שהתינוקות יילדו על ידי צוות מומחים בחודש שעבר. הרופאים גילו כי אנאבל ואיזבל, כעת בנות שישה שבועות, היו מחוברות מהחזה לאגן והן חלקו שלפוחית, מעי ורגל משותפת - אבל למרבה השמחה לכל אחת היה לב נפרד.

"הן נס. נס היא המילה שהשתמשנו בה מהיום שגילינו שאנחנו בהיריון איתן", אמרה בייטסון. כעת המשפחה החדשה מתכוננת לאתגר הבא הכולל ניתוחים רבים כדי להתחיל בתהליך ההפרדה ביניהן המתוכנן לחודש הבא.

בייטסון אמרה: "הגוף הקטן שלהם שונה. לבנות יהיו רגליים תותבות, לכל אחת תהיה רגל אחת רגילה ורגל תותבת". אנאבל ואיזבל יזדקקו לניתוחים מרובים עד שנות העשרה שלהן, כשהוריהן אומרים שהם נחושים לעזור לילדות שלהן לחיות חיים בריאים.

לדברי בני הזוג, בעולם אידיאלי הם ימשיכו לחזור לבית החולים ב-18 השנים הבאות. "זה דבר מאוד מפחיד להגיד, אבל אם נחזור ל-18 השנים הבאות, זה אומר שהבנות שרדו", אמרו.

תאומות סיאמיות. יו טיוב ITV, צילום מסך
לפניהן עוד ניתוחים רבים. התאומות המתוקות/צילום מסך, יו טיוב ITV

ואכן אחוזי ההישרדות נמוכים מאוד במקרה של תאומים סיאמיים: כ-40 עד 60 אחוזים מהתאומים הסיאמיים נולדים מתים, בעוד ש-35 אחוזים שורדים רק יום אחד. הסיכויים להישרדות לטווח ארוך יותר יכולים להיות תלויים במקום שבו הם מחוברים, כאשר תאומים שחולקים חזה, בטן או אגן הם הנפוצים ביותר, בנוסף לכאלה המחוברים בראשם.

אם הם שורדים, ניתן להפריד תאומים מסוימים בניתוח, אך הצלחת הניתוחים הללו תלויה בדיוק היכן מחוברים התאומים ואילו איברים הם חולקים. למרבה הצער, במקרים מסוימים רק תאום אחד שורד את הניתוח. תאומים שחולקים לב אי אפשר להפריד בהצלחה ולכן זה קריטי שלאנאבל ואיזבל הקטנות יש לב לכל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully