וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל אוננות נגמרת בבית חולים, אבל זאת כן

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 14:10

גבר בשנות ה-20 לחייו בילה כנראה קצת יותר מדי זמן עם עצמו במיטה, מה שהוביל לאשפוז מדאיג בבית החולים. זה התופעה המדאיגה שקרתה לו

בעוד שאתם התאוששתם מהחזרה לשגרה, רופאים דיווחו על מקרה חריג - אולי ייחודי - של אדם שאונן את דרכו לבית החולים עם ריאה קרועה. הצעיר בן ה-20 הגיע למיון עם קוצר נשימה חמור וכאבים בחזה, כותבים רופאיו ב-Radiology Case Reports. בנוסף לכך, פניו היו נפוחות, ו"קולות פיצוח ושקשוקים נשמעו מלסתו התחתונה ומטה, במורד צווארו וחזהו ועד לשני המרפקים. קולות פיצוח נשמעו בזמן שהוא נושם".

הוא הועבר לטיפול נמרץ, שם קיבל חמצן ותרופות להקלה על הכאב. בדיקת CT גילתה כי לגבר היה מקרה של פנאומומדיאסטינום (Pneumomediastinum), בעברית "אוויר במיצר", מצב רפואי בו מצטבר אוויר בחלל המדיאסטינום. מקור האוויר יכול להיות מהריאות, הקנה, הוושט או המעי.

המצב יכול להיגרם כתוצאה מטראומה לריאות או לוושט, או דרך עלייה פתאומית בלחץ בתוך חלל הצדר - החלל בין שני הממברנות או ה"פלאורה" המקיף כל ריאה - המכונה פנאומומדיהסטינום ספונטני.

רופא מחזיק ביד צילום ריאות. ShutterStock
מצב נדיר. רופא מסתכל בתצלום ריאות/ShutterStock

"פנאומומדיאסטינום ספונטני הוא מצב נדיר ופוגע בדרך כלל בגברים צעירים בשנות ה-20 לחייהם", כותבים הרופאים בדוח, "זה יכול לנבוע ממגוון של טריגרים כמו החמרת אסתמה חריפה, פעילות גופנית מאומצת, הקאות מוגזמות או שיעול אלים".

מלבד אסתמה קלה, שנפסלה כגורם על ידי הצוות, החולה לא דיווח על פעילות אחרת שעלולה לגרום למצב. הרמז היחיד היה התזמון של הסימפטומים שלו.

עוד בוואלה!

ככה רווק בן 51 כמעט מת בגלל אוננות יתר

לכתבה המלאה

לדברי הרופאים, "הוא דיווח על הופעה פתאומית של כאב חד בחזה ואחריה קוצר נשימה אחרי ששכב במיטה ואונן". הצוות מציין כי ישנם רק דיווחים בודדים על קשר בין פנאומומדיהסטינום לפעילות מינית, "ולא הצלחנו למצוא אף מקרים הקשורים לאוננות, מה שהופך את המקרה שלנו ליוצא דופן".

המצב יכול להיפתר מעצמו, ללא צורך בהתערבות רפואית למעט מקרים חמורים או מסובכים. הצעיר הושאר בבית חולים למעקב בזמן שהסימפטומים שלו נפתרו, ויצא תוך שבוע ללא כאבים נוספים בחזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully