וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הפריט הזה בבית ככל הנראה לא ניקיתם, וזה מסוכן

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 7:44

שנייה לפני פסח, כדי שלא תפספסו, מצאנו את החתיכה החסרה בפאזל הנקיונות שלכם - הקערה של הכלב. תקראו, תבינו למה, ותודו לנו אחר כך

בווידאו: ג'יל ביידן עם הכלבים בבית הלבן/מתוך הטוויטר של הגברת הראשונה של ארה"ב

בטח כבר סיימתם את ניקיון הפסח שלכם, אבל יש עוד פריט אחד בבית של חלקכם שלא נתתם לו ככל הנראה מספיק תשומת לב, ויש לו קשר ישיר לבריאות שלכם - קערת המים והאוכל של הכלבים שלכם.
האופן שבו אנו מאכילים את חיות המחמד שלנו, מאחסנים את המזון שלהם ושוטפים את הכלים שלהם יכול להיות בעל השלכות בריאותיות שליליות אם לא עושים את זה כמו שצריך - וההשפעה הזו נוגעת גם לחיות המחמד אבל גם לבריאות שלכם.

עוד המלצות לחג:
ניקיון לפסח: כל הטיפים והטריקים לניקוי הבית
פסח 2022: מדריך טיולים, מסלולים ואירועים
פסח 2022 - מתי ליל הסדר ומהם זמני כניסת ויציאת החג

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת PLOS ONE חקר את הרגלי האכלה של בעלי כלבים וניתח את ההשפעה של פרוטוקולי ההיגיינה של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) על מזון לכלבים, כן יש כזה דבר. במהלך שיחות מזדמנות בין תזונאים ווטרינרים, "הבנו שכאשר מדובר בחיות המחמד שלנו, לכולנו יש שיטות אחסון שונות והיגיינה משתנה", אמרה אמילי לואיסנה, מחברת המחקר ותזונאית וטרינרית לבעלי חיים קטנים, "ברגע שהבנו שהמלצות (FDA) לא ידועות יחסית אפילו בקרב אנשי מקצוע, רצינו לראות מה עושים בעלי חיות מחמד אחרים".

החוקרים מצאו שרק 4.7 אחוזים מ-417 בעלי הכלבים שנשאלו בסקר היו מודעים להנחיות הטיפול במזון לחיות מחמד ולהנחיות היגיינת הכלים של ה-FDA. הם מצאו כי 43 אחוזים מהמשתתפים אחסנו מזון לכלבים בטווח של 1.5 מטרים ממזון האדם, 34 אחוזים שטפו את ידיהם לאחר האכלה ו-33 אחוזים לעומת זאת הכינו את מזון הכלבים שלהם על משטחי הכנה המיועדים לשימוש אנושי.

כלב אוכל מזון לכלבים. ShutterStock
לדאוג לבריאות שלכם ושל החבר הכי טוב שלכם. כלב ליד קערת אוכל/ShutterStock

68 בעלי כלבים השתתפו בניסוי נוסף שנערך על קערות האוכל של הכלבים במשך שמונה ימים. המחברים בדקו את קערות האוכל כדי לאתר אוכלוסיות חיידקים ואז חילקו את הבעלים לשלוש קבוצות: קבוצה A עקבה אחר עצות ה-FDA, שכללו שטיפת ידיים לפני ואחרי טיפול במזון לחיות מחמד, לא להשתמש בקערה כדי לגרוף מזון מהשק, שטיפת הקערה והכלים בסבון ומים חמים לאחר השימוש, השלכת מזון שלא נאכל ואחסון מזון יבש לחיות מחמד באריזה המקורית שלו.

קבוצה B עקבה אחר טיפים לטיפול במזון של ה-FDA הן עבור חיות מחמד והן עבור בני אדם, אשר דרשו גם שטיפת ידיים למשך 20 שניות לפחות עם סבון ומים חמים; גירוד מזון מהכלים לפני השטיפה; שטיפת כלים במים וסבון חמים למשך 30 שניות לפחות, ייבוש יסודי עם מגבת נקייה, או שימוש במדיח כלים. לקבוצה C לא ניתנו הנחיות, אך נאמר להם מתי בדיקת החיידקים הבאה תתבצע.

שיטות העבודה של קבוצות A ו-B הובילו לירידה משמעותית בזיהום קערות המזון, בהשוואה לקבוצה C, מצא המחקר. לכלים שנשטפו במים חמים או במדיח כלים הייתה ירידה של 1.5 יחידות בסולם הזיהום לעומת אלו שנשטפו במים קרים או פושרים. הזיהום של הקערות בקבוצה C גדל בין ניקוי לניקוי.

אף אחד מבעלי הקבוצה C לא שטף את הקערות של הכלבים שלהם בתוך שמונה ימים מאז שהמחברים אספו את דגימת החיידקים הראשונה, "למרות שנודע להם שקיימות הנחיות של ה-FDA ושהקערה תידגם שוב", אמרה לואיסנה, "זה מראה שהבאת מודעות להמלצות הנוכחיות אינה מספיקה כשלעצמה", הוסיפה.

כלב אוכל מזון לכלבים. ShutterStock
יכולות להיות מזוהמות כמו אסלה בשירותים. כלב אוכל/ShutterStock

צלחות מזון לחיות מחמד מדורגות גבוה בין רוב החפצים הביתיים המזוהמים, ולעיתים אף יש להן עומסי חיידקים קרובים לאלו של שירותים, על פי מחקרים שפורסמו במהלך 15 השנים האחרונות.

כעת, נחוצים מחקרים נוספים על ההשלכות, אבל לואיסנה אמרה שהיא מקווה שבעלי חיות מחמד ווטרינרים ישתמשו בממצאי המחקר הזה כדי לשקול את ההשפעה שיכולה להיות להיגיינת האכלה על בריאותם ואושרן של חיות המחמד, אבל גם בקרב אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת ומחלות זואונוטיות, המתפשטות בין בעלי חיים ואנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully