וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים לחופשת פסח? 5 טיפים לטיול משפחתי מוצלח

יהודית אוליבר

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 8:17

חופשת פסח משפחתית בחו"ל זה דבר נפלא, אבל יודע כל הורה שלפעמים גם החופשות שהכי טובות עלולות להפוך לאסון. ובכן, לא הפעם. כך תצליחו ליהנות מחופשה עם הילדים

חופשה משפחתית. ShutterStock
כיף ומאתגר. משפחה בחופש/ShutterStock

בימים אלה שדה התעופה מתמלא במשפחות עליזות שנוסעות לחופשה מיוחלת מאוד. חופשה משפחתית יכולה להיות חוויה מגבשת ומעצימה להורים וילדים, אבל היא יכולה להיות גם אתגר לא פשוט. כדי שתוכלו ליהנות מחופשת הפסח שלכם כמו שצריך, אספנו 5 טיפים שיעזרו לכם לקבל מהחופשה הזו בדיוק את מה שאתם צריכים.

1. ערכו עם הילדים תאום ציפיות
שבו כל המשפחה ביחד, בזמן שנקבע מראש, והזמינו את הילדים לחשוב: מה הם היו רוצים שיהיה בחופשה, מה חשוב להם, מה הם מוכנים לעשות בשביל זה. הדגימו שיח מתוך "המקום שלי" - לי חשוב, אני הייתי רוצה, ולא דרישות מהאחר כמו "שיונתן לא יציק לי בנסיעה". הסבירו שיש מקום לרצונות של כל אחד, אין חשוב יותר או חשוב פחות, הכל מתאים. כן, זו שיחה שאפשר לעשות עם הילדים בכל גיל.

2. שתפו את הילדים בתוכניות
ספרו לילדים לאן נוסעים, כמה ימים תשהו בכל מקום, מה אפשר לעשות, איפה אוכלים. הראו להם במפה, הזמינו אותם לאסוף מידע, להעלות רעיונות לדברים שאפשר לעשות. אילו משחקים אפשר לקחת לדרך ואיזה פעילויות שאפשר לעשות בנסיעות. כאשר הילדים שותפים ולוקחים חלק בתכנון, הם מרגישים משמעותיים ומשפיעים.

שלושה ילדים יושבים על מזח של נהר. ShutterStock
אל תצפו למושלם, כדי לא להתאכזב. שלושה ילדים בחופשה משפחתית/ShutterStock

3. שמרו על ציפיות ריאליות
זו אותה המשפחה, ואלו אותם הילדים, שפשוט עוברים למקום אחר. הציפייה שהילדים לא יריבו ביניהם, שלא תהיינה מחלוקות כי נוסעים לחו"ל לחופשה שעולה המון כסף, היא לא ראלית. ציפיות מותאמות יעזרו לכם להתאכזב פחות מהילדים ומהמשפחה שלכם.

עוד בוואלה!

התרופות שאתם חייבים לקחת אתכם לחו"ל, ואלה שממש לא

לכתבה המלאה

4. בשדה התעופה ובטיסה
היערכו לזמני המתנה ממושכים והסבירו זאת לילדים, גם זה חלק מהחוויה. הערכו עם משחקים שאפשר לשחק עם הילדים, חוברות וצבעים, חפצים שהילדים אוהבים ושישמשו אותם בהמתנה ובטיסה. הקשיבו לילדים, לתחושות שלהם, אם הם מביעים חשש מהטיסה, הביעו הבנה ואמפתיה, אל תבטלו: "שטויות, יהיה כיף", וחשבו ביחד איתם מה יכול לעזור להם.

5. הסתכלו על התמונה הרחבה
בסופו של דבר הילדים יזכרו את החוויות של ה"ביחד" שלכם, זה מה שהם יכניסו לתרמיל חייהם וייקחו איתם הלאה. החלק האופטימי הוא שפה יש לכם, ההורים, השפעה - אילו צלילים תשמיעו לאורך החופשה הזאת, בכמה הומור ויצירתיות תשתמשו, מה תהיה האווירה ומה הילדים יראו בכם. זה מה שחשוב באמת.

יהודית אוליבר היא מדריכת הורים מטעם מכון אדלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully