וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש מה לחשוש מהופעת הזן החדש של הקורונה בישראל?

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 10:18

זן חדש שלא נצפה עוד בעולם התגלה בשני מקרים של נוסעים שנחתו בנתב"ג. מה אנחנו יודעים עליו והאם הגל השישי בפתח? מומחה מסביר

בווידאו: פרויקטור הקורונה אומר שבכירי מערכת הבריאות המליצו לבטל את התו הירוק ב-1 במרץ/צילום: לע"מ

זה לא נגמר עד שזה נגמר: שני מקרים של מאומתים בזן משולב של אומיקרון ו-BA2 התגלו בישראל - כך עדכן היום (רביעי) משרד הבריאות. על פי הודעת המשרד, הזן, שהתגלה בבדיקת PCR בנתב"ג בכניסה לארץ, אינו מוכר עדיין בעולם. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ציין בריאיון ל-103FM כי "קרוב לוודאי שההדבקה שלהם הייתה פה בארץ, לפני שהם טסו. יכול להיות שזה וריאנט שנוצר אצלנו".

השניים שהתגלו כנושאים את הזן המשולב, שני בני משפחה, סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד. משרד הבריאות מסר כי הוא "ממשיך לעקוב אחרי תוצאות הריצופים וימשיך לעדכן ככל שיידרש". האם יש לנו ממה לחשוש?

"כרגע אומיקרון המקורי ו-BA-1 הם הווריאנטים הדומיננטיים, כמובן שגם הם צוברים עוד מוטציות כל הזמן - אבל כרגע אין וריאנט אחר שמעורר חשש אמיתי", מרגיע ד"ר אורן קובילר, וירולוג מאוניברסיטת תל אביב.

נגיף הקורונה. Giphy
"אין וריאנט אחר שמעורר חשש אמיתי". נגיף הקורונה/Giphy

אבל העובדה שאין וריאנט חדש שמאיים משמעותית, היא ממש לא סיבה לשאננות. "וריאנט האומיקרון אינו גורם למחלה קלה באופן משמעותי לעומת הוריאנטים הקודמים, כפי שאפשר לראות כרגע בהונג קונג, שם קבוצות הגיל המבוגרות לא מחוסנות בצורה טובה וכמות המתים עולה לשיאים חדשים. התחושה שנוצרה שהווריאנט קל יותר נגרמה בשל ההדבקות הרבות הרבה יותר של מחוסנים ומחלימים. החיסון או ההחלמה גורמת ברוב המקרים להסתמנות קלה בשל ההגנה הטובה מפני המחלה הקשה", הוא מוסיף.

אתמול עדכן משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה עלה ל-0.91, עם 6,521 חיוביים שהתגלו מתוך 67,596 בדיקות. מספר החולים הקשים ממשיך לרדת ועומד על 340 בני אדם, נכון לאתמול.

לדבריו של ד"ר קובילר ההסבר לעצירת הדעיכה לא נובע מאופי הנגיף אלא מההתנהגות האנושית. "בכל פעם אנחנו חושבים שזה נגמר, מרגישים יותר טוב ומורידים את המסכות בחללים סגורים - אנחנו רואים עלייה במספר ההדבקות. למרות ההדבקות המרובות שהיו בגל הנוכחי, עדיין מעל 50 אחוזים מהאוכלוסייה לא נחשפה לנגיף ואין סיבה שהם ידבקו. ניתן להקטין את כמות ההדבקות עם נחזור לשמור על הכללים (מסכות, אוורור וכן האלה) ובכך להקטין את הסיכון לאוכלוסייה בסיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully