וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוט מעקם את הפרצוף למראה הצלחת? כך תתמודדו עם בררנות אכילה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 11:55

איך תגרמו לתינוק להיפתח למזונות חדשים והאם יש לכך קשר למה שאתן אוכלות בעצמכן? דיאטנית קלינית עם 3 כלים שיעזרו לכן להתמודד עם בררנות האכילה של התינוק שלכן

אתן שוקדות, עומלות, משקיעות ומגישות - והבייבי שלכן? הוא לא כל כך בעניין של מה שהכנתן לו. אתן מנסות שוב, הפעם משהו אחר, והוא עדיין מעדיף רק את הרך של הלחם ולא מוכן לטעום דברים אחרים. איך נכון להגיב לזה?

עדי אפרתי רסולי, דיאטנית קלינית לתינוקות ופעוטות, מציינת כי העדפה למזונות מסוימים מצד התינוק עשויה להוביל לצמצום סוגי המזון אותם הוא יאכל בעתיד, אחר בגילאי שנה פחות או יותר יש עדיין פוטנציאל להגדיל את מגוון המזונות שהוא אוהב, אפילו אם זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית. הנה 3 כלים שיעזרו לכן להתמודד עם בררנות האכילה של התינוק שלכן:

הציעו מזון מגוון ובריא לצד האהוב והמוכר
על מנת לעודד את התינוק לפתיחות ולמגוון מזונות ראשית יש לייצר היצע הולם. במילים אחרות, הכינו ארוחות משפחתיות בריאות וחשפו אותו למגוון רחב של מזונות, ובפרט גם למזונות שאינו אוכל ביום יום - מזונות חדשים. אין זה סותר את עקרון הכבוד לתינוק המחייב אתכן להגיש גם מזונות שמכיר ואוהב, ("מזון ביטחון"). במקביל, ולצד כל מזון חדש שאתן מציעות, קבלו באהבה את סירובו של הבייבי והיו סבלניות. ישנם תינוקות שיצטרכו חשיפה של 20 פעמים ויותר של פריט מסויים עד אשר יחליטו כי הוא ראוי להיכנס לתפריטם.

תינוק אוכל. ShutterStock
הציעו מזון מגוון ובריא לצד האהוב והמוכר. אוכל טחון לתינוקות/ShutterStock

צרו הרגלי אכילה נכונים
הרגלי אכילה, והרגלים בכלל, מתחילים בשלבים המאוד מוקדמים של הינקות. ככל שהתינוק גדל ונחשף לסיטואציות חברתיות רבות יותר, כך הוא נוטה לאמץ יותר ויותר התנהגויות חברתיות אותן הוא רואה סביבו. כאן נכנס לתמונה השולחן המשפחתי, אשר מהווה מקום מפגש מצוין להקניית הרגלים טובים והצגת מזונות איכותיים לתינוק וליתר בני הבית. מה שיוגש על השולחן המשפחתי וייאכל ע"י יתר בני הבית באופן טבעי יתפרש כמזון "בטוח" וחיוני עבור התינוק, שבתורו עשוי לבקש לטעום ממנו ואולי אף ליהנות ממנו ולהוסיפו לארסנל המזונות שאוכל.

היו עקביות וחזרו על חשיפה למזונות חדשים
בנוסף לחשיפה סביב השולחן המשפחתי, חשיפה מרובה וחזרתית (15-20 פעמים לכל רכיב מזוני), עשויה לסייע לתינוק ולכן לבחון שוב ושוב את העדפותיו, וכך יגדל הסיכוי לתפריט מגוון המכיל את כל אבות המזון כולל ויטמינים ומינרלים. בהמשך להצעה הראשונה שניתנה כאן, חשיפה למזון חדש לצד מזון מוכר ואהוב היא חשובה, אך החזרתיות והעקביות חשובה גם היא. לכן, כשאתן מציעות מזון חדש לצד מוכר (למשל, פסטה לצד סלט), דאגו להיות עקביות ולחשוף אותו שוב ושוב לירקות שחתכתן. חשיפה מתמדת ועקבית תספק לו רכיבים חיוניים לגדילה והתפתחות שלא ניתן לספק רק מסוג מזון אחד, במקרה הזה פחמימה.

זכרו כי עליכן להיות סבלניות ותהליך החשיפה למזון חדש ואימוץ שלו אל התפריט אינו פשוט במקרים מסוימים ועלול לקחת זמן. אל תתייאשו, גם אם נראה לכן ששום דבר לא עוזר. חשוב שלא תקרינו לחץ ושמרו על עקביות, עם הזמן הילד שלכן ילמד לאהוב מאכלים נוספים. המאמץ משתלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הילד שלכם סרבן מוצצים? יש לזה גם כמה יתרונות

בשיתוף JAMA

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully