וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שלכם סרבן מוצצים? יש לזה גם כמה יתרונות

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 14:06

הורים לתינוקות סרבני מוצצים רואים בעיקר את האתגר (שבהחלט קיים במצב הזה), אך יש גם כמה זוויות חיוביות שכדאי להכיר. הנה כל הפרטים

ילד עם מוצץ. ShutterStock
זה לא מתאים לכולם. תינוק עם מוצץ/ShutterStock

אם אתם הורים לתינוק שמסרב בכל תוקף לקחת מוצץ - הכתבה הזאת היא בשבילכם. אתם בוודאי מוצאים את עצמכם מתוסכלים לא פעם מההתנגדות של התינוק שלכם למוצץ או חוסר העניין בו, שכן מוצץ הוא דרך הרגעה מוצלחת, אבל מה לעשות, לא לכולם.

אילנית שחורי - מדריכה להתפתחות תינוקות, עיסוי תינוקות ויועצת שינה, מסבירה כי לכל תינוק יש צורך שונה. כמו שיש כאלה שזקוקים ליותר מגע ותנועה ויש כאלה שצריכים את אפקט המציצה כדי להירגע, לעומת כאלה שפחות.

לאפליקציית JAMA

לא רק הצרכים של התינוק הם הסיבה לסרבנות מוצצים, אלא גם חוסר זיהוי של ההורים מתי זה הזמן הנכון להציע את המוצץ. הורים רבים מציעים לתינוק מוצץ כאשר הוא לא נינוח, למשל מגרפס תקוע. במקרה כזה, המוצץ גורם לו לרפלקס הקאה והוא דוחף אותו עם הלשון החוצה ומכאן הדרך להתנגדות קבועה היא קצרה. אם אתם חושבים שזה יכול להיות המקרה אצלכם - נסו להציע את המוצץ לתינוק דווקא כשהוא רגוע ונינוח.

האם יש יתרונות בחיים ללא מוצץ?

בהחלט. אולי בתחילת הדרך זה נראה כמו חיסרון, אבל בוודאי תופתעו לשמוע שיש כמה יתרונות בסרבנות המוצצים של התינוק שלכן:

1. התינוק מוצא דרכי הרגעה אחרות ללא תלות בהורים - זה יכול להיות מישוש של ה"שמיכי", הטיקט של הדובי, או אפילו לדבר לעצמו. הילד יפתח עצמאות כי הוא לא יהיה תלוי בשום דבר ואף אחד שיעזור לו, כמו להכניס את המוצץ לפה כשהוא נופל (וכשהוא אינו יודע לקחת אותו בעצמו בחזרה).

2. שחרור התלות שלכם במוצץ - כן, גם התלות של ההורים במוצץ היא משהו שלא כדאי להתעלם ממנו. זוכרים מה קרה כשיצאתם מהבית ושכחתם את המוצץ? ובכן, דרמה כזאת לא תתחולל אצל סרבן מוצצים, וטוב שכך. תוכלו לצאת מהבית מבלי לפחד ששכחתן את המרגיע הלאומי.

3. "חיסכון" בגמילה אחת בהמשך הדרך - גמילה מבקבוקים, פרידה מחיתולים - התינוק שלכם יצטרך לוותר על הרבה דברים ככל שיגדל, ואם אין מוצץ זאת גמילה אחת כואבת פחות.

אחרי שקראתם את הדברים נותר רק לקוות שתוכלו להסתכל באור חיובי על סרבנות המוצצים של התינוק שלכם, ולדעת שגם אם זה נראה קשה, יש לכך, בכל זאת, לא מעט רווח עכשיו ובהמשך הדרך.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

להשאיר את הנייד בצד: למה כדאי לכן להגדיר זמן ללא טלפון כשאתן עם התינוק

בשיתוף JAMA

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully