וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשאיר את הנייד בצד: למה כדאי לכן להגדיר זמן ללא טלפון כשאתן עם התינוק

דניאל סרנצקי, אפליקציית Jama, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 15:03

לא יכולות להתנתק מהטלפון ומבלות מול המסך גם כשאתן עם הילדים? מדריכת התפתחות ותנועה מגיל לידה מסבירה על מה שקורה לכן ולתינוק כשאתן עסוקות בנייד

מה לא נאמר על ההתמכרות שלנו לטלפון? שאנחנו מבלים בו שעות רבות מהיום שלנו, שהוא משמש אותנו לכל כך הרבה דברים שהם לא שיחות טלפון (הפונקציה הראשונה של המכשיר, זוכרים?), שהוא משפיע על היחסים שלנו עם הסביבה, על תפוקת העבודה שלנו ועוד. המאמר הזה הולך לגעת בהשפעה של "זמן המסך" שלכם על התינוק שלכם, ועליכם כהורים

נילי מולד פורטיס, מדריכת התפתחות ותנועה מגיל לידה, מלווה ותומכת באמהות לאחר לידה, רואה לנכון להזכיר לכן כי מסך הטלפון פולט אור כחול שמעורר ומציף גירויים, לכן הזמן הזה בערב לפני השינה, שאתם מראים לילד שיר ביוטיוב הוא לא זמן נכון לכך. אתם הרי רוצים להכניס את הבית לאווירת שינה, נכון? ההמלצה, אם כן, היא להימנע ממסכים לפחות שעתיים לפני השינה בנוכחות הילד.

לאפליקציית JAMA

ללא כל קשר לשעה, כשאתם עם הילד ומקבלים הודעות לטלפון או מוכרחים להגיב להתראה שקפצה מרשת חברתית זו או אחרת, אתם כבר קצת פחות איתו. אם אתם מקבלים מיילים מהעבודה ובו בזמן מנסים לבלות זמן עם הבייבי - זה כבר נדון לכישלון כי אתם מרגישים לא פה ולא שם - לא יעילים, לא בעבודה ולא כהורים.

אישה מדברת בטלפון. ShutterStock
לא יעילות, לא בעבודה ולא כהורים. אמא מדברת בטלפון בזמן שהיא משחקת עם ילדה/ShutterStock

התחושה העיקרית שתהיה לכם היא תסכול ואף עצבים, ואלו עלולים להתפרץ על הילד ש"מפריע" לענות למי שמחפש אתכם. כשאתם שקועים עם העיניים במסך של הטלפון הילד מרגיש שאתם לא איתו. הוא משווע לתשומת לב אמיתית ולקשר עין, שהוא הבסיס ללימוד מיומנויות חברתיות והתפתחות רגשית וקוגניטיבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מוכנה לעוד סיבוב? אלו ההבדלים בין ההיריון הראשון לשני

בשיתוף אפליקציית Jama

"אבל אי אפשר בלי הטלפון"

אז מה כדאי לעשות? להגדיר זמנים. ממש כך. במהלך היום, הגדירו לעצמכן זמן בו אתם עם הילד והטלפון - בצד. בלילה, לאחר שכבר נרדמתם והילד התעורר לאכול או לצורך אחר, אל תגשו לטלפון כדי "להעביר את הזמן". לא מעט הורים פונים רק לרגע לטלפון כשהילד כבר נרדם, ומוצאים את עצמם נשאבים לתוכו, מה שמאריך את זמן הערות שלהם ופוגע באיכות השינה שתבוא לאחר מכן. אז שימו לב והיו מודעים לזמן טלפון שלכם, אל תתנזרו אך מצאו את הזמן הכי מתאים לכך.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, אפליקציית Jama, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully