וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנה לעוד סיבוב? אלו ההבדלים בין ההיריון הראשון לשני

דניאל סרנצקי, בשיתוף אפליקציית Jama

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 16:27

את כבר יודעת מה מצפה לך ויש לך כבר ילד בבית שהופך את החוויה למעט שונה - אז מה צפוי לך בהיריון השני?

הפסים שהופיעו בבדיקה הביתית לא הותירו מקום לספק - את בהיריון שני. בין אם הוא היה מתוכנן ובין אם לא, ההתרגשות היא גדולה, ואת מנסה לאמץ את הזיכרון כדי להתכונן לתסמינים שאמורים להופיע: מתי הגיעו הבחילות בהיריון הקודם, באיזה שבוע התחילה העייפות הקיצונית ומתי יצאה הבטן - אלו הם רק חלק מהשאלות שצצות בראשך.

להיריון ראשון יש את הקסם שלו, הראשוניות שבחוויה ובהתמודדות עם כל התופעות שבדרך, ומשום כך ההיריון השני הוא כבר סיפור אחר. תוסיפי לכך את העובדה שההיריונות שלך לא בהכרח יהיו דומים זה לזה בתסמינים שיופיעו ובמועד הופעתם, וקיבלת חוויה שונה, ויש שיאמרו - לגמרי. אז מהם ההבדלים העיקריים בין ההיריון הראשון לשני שאת יכולה לזהות אצלך?

לאפליקציית JAMA

הזמן עובר יותר מהר

זוכרת איך שבועות ההיריון הראשון בקושי זזו? כמה רצית כבר לסיים את הטרימסטר הראשון ולהגיע לשני? ואיך הזמן נמרח כמו מסטיק מאז השבוע ה-37? אז בהיריון השני, כך מספרות אמהות רבות, זה כבר נראה אחרת. הימצאותו של עוד ילד בבית, בדרך כלל פעוט קטן ונמרץ, ישכיחו ממך את הציפיה מורטת העצבים ללידה וינחיתו אותך יומיום אל הקרקע.

ילדה מנשקת את הבטן ההריונית של אמה. ShutterStock
הימצאותו של עוד ילד בבית ישכיח ממך את הציפיה מורטת העצבים ללידה. ילדה מנשקת את הבטן של אמה ההיריונית/ShutterStock

תדעי טוב יותר במה צריך להצטייד

לקראת הלידה של הבייבי הראשון מצאת את עצמך רוכשת עוד ועוד דברים שבסוף לא השתמשת בהם? לא יקרה שנית. עכשיו את כבר יודעת מה צריך, עם מה את פחות מסתדרת (למשל אוברולים לניובורן עם אלפי טיקטקים) ומה לגמרי אפשר למחזר מהילד הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

רגעים שממיסים את הלב: החיוך והצחוק הראשונים של התינוק

בשיתוף JAMA

לא תילחצי כל כך מהר

סביר מאוד להניח שחוויות מלחיצות מההיריון הראשון כבר לא יטרידו אותך באותה המידה בהיריון השני. למשל, אם דימומים בשליש הראשון היו מחסירים ממך פעימה בהיריון הראשון, בהיריון השני את כבר מודעת לכך שמדובר בתופעה מאוד נפוצה שלא כל כך מדברים עליה. עם זאת, כמובן שחשוב להיות עם אצבע על הדופק ולגשת לבדוק כל דימום או תופעה אחת שנראית לך חשודה.

היחס מהסביבה יהיה אדיש יותר

אם בהיריון הראשון כולם כרכרו סביבך ורק דאגו שלא תתאמצי ושיהיה לך נוח, כעת, בהיריון השני, את כבר זוכה לפחות תשומת לב. מבחינתם כבר עברת את זה ואז ילדת וטיפלת בניובורן, אז מה זה כבר עוד היריון בשבילך? אם את נתקלת באדישות מהסביבה שלך זה הזמן להזכיר שהיריון זה היריון ועיסוי בכפות הרגליים יתקבל באהבה גם עכשיו.

ילד ואחיו התינוק. ShutterStock
איך האח יתמודד עם התינוק החדש? ילד מנשק את אחיו התינוק על הראש/ShutterStock

את הולכת לחשוב הרבה על הילד הבכור

מכיוון שבהיריון הראשון לא היית צריכה להתמודד עם הבאת תינוק חדש לבית שכבר יש בו ילד, כעת המצב הוא אחר ויוקדשו לו לא מעט מחשבות. מתי מספרים לילד הגדול על האח שבדרך? איך מכינים אותו ואיך הוא יתמודד עם התינוק בבוא העת? יש לך "שק" חדש של מחשבות שיעסיקו אותך לא מעט.

אז אם את בעיצומו של ההיריון השני ואת מרגישה שהקשר בינו לבין ההיריון הראשון הוא מקרי בהחלט, בוודאי מצאת את עצמך בין הסיבות להבדלים ביניהם שציינו כאן. גם אם אין לך את הפריווילגיה והזמן להתמסר כל כולך להיריון החדש (בכל זאת, יש עוד ילד בבית), הזכירי לעצמך שאת גם אמא אבל גם בהיריון, שוב, הקפידי להיות סלחנית כלפי עצמך והתייחסי ברצינות לכל מה שעובר עלייך.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף אפליקציית Jama

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully