וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נכון להגיב כאשר הילד חוזר עם סימני נשיכות או צביטות מהגן?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 6:56

מה לא כדאי שתגידו לגננת ואיך תתנהגו אם תהיו עדים בלייב לפגיעה בילד שלכם? מנחת התנהגות מוסמכת ומדריכת הורים מסבירה

זה לא נעים לראות סימני נשיכות, שריטות או צביטות על הילד שלכם. אתם מבינים שמשהו קרה בגן וככל הנראה אחד הילדים הכאיב לו (ויתכן מאוד שהוא התחיל בכלל או לא נשאר חייב), וחשוב שתזכרו, רגע לפני שאתם מגיבים, שזה טבעי.

נועה מאירי, מנחת התנהגות מוסמכת ומדריכת הורים, מסבירה כי לתגובות שלכם יש משקל רב בהעברת מסרים לילד וחינוכו להתמודד עם קונפליקטים. אז מה נכון ולא נכון לעשות כשאתם מגלים שהילד שלכם "הותקף" בגן?

דברו את הסיטואציה ונסו להבין מה קרה
אל תנקטו עמדה, אלא פשוט נסו להבין מה היה הקונפליקט שהביא לנשיכה, שריטה וכיוצא בזאת. אם אתן מזהות צורך להתייחס לרגש של הילד בעקבות הקונפליקט - עשו זאת, כמובן.

אל תצאו בהצהרות על הילד הפוגע
אל תגידו לילד שלכן "אז אל תשחק איתו יותר" ומשפטים בסגנון. הרי כך אתן מלמדות אותו שאין צורך להיות חלק מהקבוצה ומחנכות אותו להימנע מקונפליקט בזמן שניתן לפתור אותו.

ילד בוכה. ShutterStock
לא להאשים את הגננת. ילד בוכה/ShutterStock

אל תענישו את הגננת
נכון שאתן נסערות, אבל זכרו שאתן סומכות עליה שהיא יודעת להתמודד עם מצבים שכאלה. נסו לפנות אליה בלי להאשים ושאלו אותה מה היא יודעת על התקרית. אם מדובר במקרה שחוזר על עצמו, שימו על כך דגש והזכירו לה שזאת לא הפעם הראשונה שהוא חוזר הביתה פצוע מהגן.

אל תאלצו את הגננת לומר לכן מי הילד הפוגע
נכון שזה מסקרן אתכן אבל הגננת לא אמורה לדווח לכן מי הילד הפוגע. זה עלול לייצר אצלכן רושם מוטעה כלפי הילד שנשך/שרט/צבט והרי מקרים כאלה עשויים לקרות מצד כל אחד מהילדים, גם מצד הילד שלכן.

תווכו את הסיטואציה אם אתם עדים לה
במידה והבאתן את הילד שלכן לגן ובדיוק הייתן עדות לתוקפנות מצדו כלפי אחד הילדים, תווכו את הסיטואציה. אמרו לילד שלכן "אתה רצית את המשחק שלו, אבל עכשיו הוא משחק. אתה יכול לחכות. בינתיים אנחנו לא דוחפים ולא מרביצים. יש לנו פה ואפשר להשתמש בו".

אל תעירו בעצמכם לילד הפוגע
אם הייתן עדות לסיטואציה בגן בה ילד אחר פוגע בילד שלכן, אל תעירו לו בעצמכן. לא הייתן רוצות שהורה אחר יעיר לילד שלכן, נכון? השאירו זאת לגננת ועסקו אתן בלחבק, להרגיע ולעודד את הילד שלכן. זכרו כי כאשר אתן מעירות לילד אחר האמפתיה שלכן עלולה להיעלם וכן גם האובייקטיביות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

בלי ביקורת בונה: איך לקדם ולעודד את הילד שלכם?

בשיתוף JAMA

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully