וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטן של היריון אחרי הלידה? הכירי את ההיפרדות הבטנית

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 7:45

חודשים עברו מהלידה אבל הבטן עדיין לא ירדה? לפני שאת רצה להתאמן על שרירי הבטן, חשוב לבדוק אם את סובלת מהיפרדות בטנית

תקופת "משכב הלידה" עברה, הגוף מתחיל לחזור לעצמו אבל הבטן? היא עדיין בולטת וישנם מי שמתבלבלים וחושבים שעדיין לא ילדת. אז את נרשמת לאימון ספורט בתקווה להוריד את הבטן ולחזור לגזרה, ורגע לפני - זה הזמן לעשות בדיקת היפרדות בטנית.

מהי היפרדות בטנית?
אביגיל קינן בעלת המותג -Mommysport, מורה לפילאטיס ופיטנס מתמחה בנשים בהיריון ולאחר לידה, מסבירה כי היפרדות בטנית היא תופעה של התרחקות שני צידי השריר והרחבת הקו העובר במרכזו - "הקו הלבן" - Linea Alba. זוהי למעשה רקמת החיבור שנמתחת ונחלשת בזמן ההיריון, וכ-8 שבועות אחריו, השריר אמור לחזור למקומו. אם זה לא קורה - זוהי ההיפרדות הבטנית.

מעבר לעניין האסתטי - מעין בליטה באזור הטבור - ההיפרדות גורמת לחולשה של שרירי הבטן ולעומס על הגב, השפעה על חוזק וחולשת רצפת האגן ואף הוצאת איברים החוצה. ההיפרדות עלולה להחמיר אם תחזרי להתאמן בצורה לא נכונה מבלי לדעת שאת סובלת מהבעיה. זאת הסיבה שיש להתאמן באופן מבוקר, ללא עומסים גבוהים ובהנחיה נכונה.

דיאטה ג'ינס השמנה בטנית בטן כרס שמנה שומן שמן כפתור מכנסיים מותן מותניים. ShutterStock
ההיפרדות גורמת לחולשה של שרירי הבטן. בטן של אישה/ShutterStock

איך ניתן לבדוק היפרדות בטנית?
את יכולה לבדוק לבד בשכיבה על הגב עם ברכיים כפופות, להניח את האצבעות לרוחב הבטן (קצת מעל הטבור או קצת מתחתיו) ואז לעלות לכפיפת בטן רגילה מבלי להכניס את הבטן. אם יש לך היפרדות - תרגישי מעין שקע. במידה וקיימת היפרדות במרווח של שתי אצבעות ניתן להתאמן תוך שימוש בנשימה ותרגול מבוקר. גם אם היא לא נסגרת לגמרי זה עדיין מצב תקין.
על מנת לקבל תוצאות מדויקות, מומלץ להיבדק אצל פיזיותרפיסט המתמחה ברצפת אגן או לבקש ממדריכ/ת כושר מנוסה לבצע את הבדיקה עבורך.

איך מטפלים בהיפרדות בטנית?
היפרדות יכולה להישאר ולהיחשב לתקינה, כאמור, אם היא במרווח של פחות משתי אצבעות, וכן היא יכולה להיסגר באמצעות פיזיותרפיה ותרגילים מבוקרים לשרירי הבטן והשרירים העמוקים. חשוב להמשיך ולבדוק את מצב ההיפרדות. אם בבדיקה לאחר זמן מה מצב ההיפרדות נותר זהה ויהיה במרווח הגבוה משלוש אצבעות - מומלץ להגיע לבדיקה מקיפה יותר אצל רופא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

בחופשת לידה ומרגישה בודדה? יש מה לעשות

בשיתוף JAMA

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully