וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישן כמו תינוק: הכירו את סוגי המיטות שילוו אתכם לאורך השנים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 6:56

עד מתי אפשר להשכיב לישון בעריסה? האם חובה לקנות מיטת מעבר? ואיך זה שמיטת נוער מתאימה גם לילדים? בואו ללמוד איזו מיטה מתאימה לאיזה גיל ומתי כדאי לעבור לשלב הבא

שינת התינוקות היא אחד הנושאים הכי מדוברים על ידי אמהות, ולכן חשבנו שיהיה נכון לעשות לכן סדר במקומות בהם התינוקות בפועל ישנים. נכון שבשבועות ואפילו בחודשים הראשונים התינוקות ישנים הרבה עליכן או בעגלה, אך יש להם גם מיטה קטנטנה (בתקווה שהם מבלים בה מדי פעם), וזו גדלה עם הזמן ומתאימה את עצמה למידות גופם ולצרכיהם.

אז מה הוא "סדר המיטות" שלב אחר שלב? הכירו את הסוגים השונים של המיטות שילוו אתכן ואת הילד לאורך השנים:

עריסה
עריסה היא המיטה הראשונה והקטנטנה ביותר הקיימת לתינוקות. בחלק מהעריסות תמצאו גלגלים (כך שניתן לנענע אותן או לשנע אותן בין מקומות שונים בבית), ולכולן מזרון במידות קטנות מאלו של מזרון מיטת התינוק אליה נגיע אחר כך, וכן גם סדינים מותאמים, מגני ראש ושמיכות. מטרת העריסה היא לספק לתינוק תחושה מוגנת ועוטפת וישנם אפילו מקטיני עריסה הנקראים "נסט", והם תומכים ועוטפים עוד יותר את התינוק כדי לתת לו תחושה הדומה ביותר לזו שהרגיש כשהיה בתוך הרחם. תינוק אמור להישאר בעריסה כארבעה חודשים, או עד שהיא כבר לא כל כך מתאימה למידותיו, אך כמובן שזה נתון לשיקול ההורים.

עריסה מתחברת
זוהי אותה עריסה מהסעיף הקודם, אך אותה ניתן לחבר אל המיטה שלכן, האמהות. באמצעות הורדת צלע אחת וחיבור בטיחותי - המיטה מקובעת אל מיטת ההורים וכך ניתן להרגיע את התינוק מבלי להצטרך להתיישב לגמרי. האופציה הזאת נוחה במיוחד לאמהות מניקות שאינן רוצות להתרומם יותר מדי במהלך הלילה ומעדיפות להניק את התינוק בשכיבה

תינוק שוכב במיטת תינוק. ShutterStock
אחרי הפרידה מהעריסה, עוברים למיטת תינוק. תינוק במיטה/ShutterStock

מיטת תינוק
זוהי המיטה הבאה בתור ואליה עוברים לאחר שהעריסה כבר לא בשימוש. ניתן להתאים את גובה המזרן לפי מידותיו של התינוק, וכן אם אתן שמות לב שכשהוא נעמד הוא עלול להישען על הסורגים וליפול ממנה. מידות המזרן למיטת התינוק הן סטנדרטיות, וגם להן תמצאו מצעים ייעודיים, מגני ראש ושמיכות מתאימות.

מיטת מעבר
הבייבי עושה סימנים של קפיצת ראש ממיטת התינוק שלו? כנראה שהגיע הזמן לעבור למיטת מעבר. היא נמוכה ממיטת נוער וניתן להתקין בה מעקה שימנע מהתינוק להתגלגל לרצפה, אך עם זאת נשאר לו מספיק מקום כדי להשתחל ממנה החוצה בקלות. אמהות רבות מוכנות להישבע שברגע שהעבירו את התינוק למיטת מעבר - הלילות שלהן הפכו להיות גרועים מהרגיל. התינוקות מגלים את העצמאות שלהם, יורדים לבד מהמיטה, וכמובן מסרבים לחזור אליה.

חשוב לציין שאין הכרח להשתמש במיטת מעבר, וכי אתן יכולות לעבור ממיטת תינוק - הישר למיטת נוער (עליה נרחיב בעוד רגע). הכל תלוי בתקציב שלכן ובגודל החדר, שכן מיטות נוער הן גדולות יותר ויקרות יותר.

מיטת נוער
למרות הטייטל שלה, היא בהחלט מתאימה לילדים קטנים שהמרחק ביניהם לגיל ההתבגרות הוא גדול מאוד. למעשה ניתן להשכיב ילד בן שלוש במיטת נוער וזה יהיה לגמרי בסדר. זוהי מיטה מעט גבוהה יותר ממיטת המעבר וארוכה יותר, וגם היא תגיע עם קרש בטיחות אותו ניתן להסיר כשלא יהיה יותר צורך בו. מתחת למיטות נוער רבות תוכלו למצוא ארגז אחסון גדול או שהן יכולות להיפתח למיטת חבר, וכך אפשר לארח עוד קטנטנן או קטנטנה למסיבת פיג'מות אצלכן בבית.

עכשיו, אחרי שסקרנו את סוגי המיטות שילוו אתכן לאורך השנים, אנחנו יכולים רק לאחל לכן שתזכו להרבה לילות של שינה רציפה וערבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אלה סימני העייפות של התינוק שלכם

בשיתוף JAMA

https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully