וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה סימני העייפות של התינוק שלכם

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

10.2.2022 / 7:16

שינה היא פעולה נרכשת, וכדי שהתינוק שלנו ישן טוב (וגם אנחנו) אנחנו צריכים ללמד אותו לעשות אותה נכון. וזה מתחיל בזיהוי נכון של רגעי העייפות. כך עושים את זה

בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, שינה היא פעולה נרכשת ונלמדת. התינוק לומד לישון בדיוק כמו שהוא לומד לשכב על הבטן או להרים ולהניח את הראש, ואתם הם אלו שיעזרו לו ללמוד כיצד לישון. מיכל אלון, מומחית להתפתחות תינוקות, מעבירה שיעורי יוגה ועיסוי תינוקות ויועצת שינה, מציינת כי הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות עבור התינוק שלכן, בבואכם ללמד אותו לרכוש מיומנויות שינה, הוא ליצור עבורו סביבת שינה נכונה. סביבה כזו מושתתת על מה שקורה כשהתינוק ער, ומה שקורה כאשר הוא מתעייף.

ספקו גירויים בשעות הפעילות
חשוב שתקפידו על סדר יום מאורגן ומותאם לשלב המוטורי וההתפתחותי של התינוק, כשהדגש הוא דווקא על שעות הפעילות. הגירויים הללו, שתספקו לתינוק במהלך היום, ישפיעו באופן ישיר על רכישת יכולות השינה שלו, גם בלילה.

הכירו את סימני העייפות והגיבו אליהם בהקדם
בנוסף לארגון סדר היום והקפדה על הגירויים במהלכו, כדי לייצר שגרת שינה בריאה לתינוק עליכם להכיר את סימני העייפות שלו - ולהקשיב להם. אלו הם סימני העייפות הנפוצים אצל תינוקות:

● האדמת הגבות או העיניים
● שפשוף העיניים
● משיכת האוזן
● משיכת שיער
● הקשתת הגב ויישור הרגליים
● פיהוק
● הימנעות מקשר עין (כשהתינוק כבר יודע לייצר קשר עין)

תינוק לועס צעצוע פלסטיק. ShutterStock
גירוים במהלך היום משפיעים על השינה בלילה. תינוק משחק/ShutterStock

ברגע שזיהתם סימני עייפות, זה הזמן להניע אותו למצב שינה. חשוב לא להתמהמה ולהגיב במהירות כאשר השתכנעתם שהתינוק עייף, שכן כך הסיכוי להירדמות מהירה יותר הוא גבוה יותר.

כמובן שלכל תינוק יש את הסימנים שלו, האם אתם מכירים את סימני העייפות של התינוק שלכם?

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully