וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הרגלים יומיומיים שיגרמו לכם ללכת לשירותים כמו שעון

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 11:28

מה הייתם אומרים אם היינו אומרים לכם שניתן לתזמן את היציאות שלכם על ידי מספר טיפים פשוטים? הכתבה שכל דחיין שירותים וגם כזה שלא מוכן ללכת לעשות קקי בעבודה צריך לקרוא

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

מי לא היה רוצה לדעת לתזמן את הקקי שלו במהלך היום ולהבטיח שבכלל יהיה כזה בכל יום? מה שנחשב לקצב יציאה תקין לצואה הוא שלוש פעמים ביום עד שלוש פעמים בשבוע. אם אתם הולכים לעתים קרובות מדי, ייתכן שאינכם מתרוקנים לחלוטין או שהצואה שלכם רכה מדי. אם אתם לא הולכים לעתים קרובות, זה יכול להוביל לעצירות, טחורים ומאמץ במהלך יציאות, מה שעלול להחליש את שרירי רצפת האגן ולגרום לנפיחות, כאבי בטן ואפילו לדיכאון.

עצירות היא ככל הנראה אחת התלונות השכיחות ביותר הקשורות למערכת העיכול. כמה שכיחה? לפי הערכות, 16 אחוזים מהמבוגרים ו-33 אחוזים מהמבוגרים מעל גיל 60 סובלים מעצירות, שמתוארת כתסמין שמבטא שינוי בהרגלי היציאות: צואה קשה, יציאות מועטות, קשיים בהתרוקנות, ירידה בתדירות היציאות, ולעתים אף תחושת מלאות גם אחרי פעולת מעיים.

למרבה המזל, אפשר להיכנס ללוח זמנים קבוע וקליל יותר של קקי. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לייצר מערכת יחסים בריאה ומתוזמנת יותר עם מערכת העיכול שלכם:

תאכלו יותר סיבים תזונתיים

מזונות המכילים סיבים תזונתיים בלתי מסיסים שמופרשים מהגוף כפי שהם, בלי פירוק, יכולים לעזור למזון לעבור דרך מערכת העיכול שלכם. דוגמאות למאכלים כאלה: לחם מחיטה מלאה, קטניות, אורז מלא, קטניות, ירקות ופירות.

אבל רגע לפני שאתם משנים את התפריט שלכם לחלוטין, כדאי להדגיש שאת המעבר לתזונה עתירת סיבים יש צורך לעשות בהדרגה כדי להימנע מתופעות לוואי של נפיחות וכן, גם עצירות.

מזון עשיר בסיבים תזונתיים. ShutterStock
לשנות את התפריט לאט לאט. מזונות עשירים בסיבים/ShutterStock

תשתו יותר מים

הגדלת כמויות המים שאתם שותים יחד עם צריכת סיבים תזונתיים יכולה להקל משמעותית על תחושת עצירות. מחקר שפורסם ב-Hepatogastroenterology מצא כי ספיגת H2O גורמת למעיים לפעול ביתר יעילות ולהביא אתכם מהר יותר לתחושת הקלה.

המלצות המומחים לגבי כמות שתייה מספקת הן לרוב סביב 6-8 כוסות מים ביום לנשים, ואילו עבור גברים 8-12 כוסות מים זו הכמות המומלצת. ולמרות שמדובר בהמלצות מאוד מוכרות וממש לא חדשות, סקרים שנערכים לאורך השנים מגלים שוב ושוב שרובם המכריע של האנשים לא מתקרבים אפילו לכמות המומלצת.

לכו לשירותים אחרי האוכל

אולי תופתעו אבל לא משנה באיזו שעה, אם זה בבוקר לפני העבודה או דווקא בערב בבית, אתם יכולים לאמן את הגוף שלכם לתזמן את היציאות שלו על ידי הליכה לשירותים לאחר האוכל. כמה זמן אחרי האוכל? כחצי שעה.

הסיבה לכך היא שאכילת מזון מעוררת את הרפלקס לדחוף מזון לכיוון המעי הגס, מה שיגרה את הדחף לקקי, לכן מומלץ ללכת אחרי הארוחות, כדי להימנע מדחיית הדחף לקקי.

גבר יושב על אסלת השירותים. PrinceOfLove, ShutterStock
מתי אתם רוצים ללכת שירותים, בוקר או ערב? אתם יכולים לקבוע! גבר יושב על האסלה/ShutterStock, PrinceOfLove

התעמלו באופן קבוע

הזיזו דברים במעי הגס על ידי הזזת הגוף. מחקר שפורסם ב-American Journal of Gastroenterology מצא כי פעילות גופנית מתונה וצריכת סיבים מוגברת הפחיתה באופן משמעותי את העצירות אצל נשים.
אם אתם יושבים הרבה במהלך היום - ובינינו, מי לא? - נסו לעמוד וללכת, גם אם מדובר במסדרונות של העבודה שלכם. טיול בחוץ אפילו של כמה דקות מומלץ עוד יותר. בנוסף יש תרגילים שנועדו להרפיה של שרירי האגן שיכולים לעזור ביציאות כמו תנוחת עובר ואפילו סקוואט.

תוסיפו פרוביוטיקה

אחת הדרכים לוודא שאתם בכיוון הנכון ליצירת לוח זמנים קבוע היא לבדוק את עקביות הקקי שלך אבל גם את הטקסטורה שלו. אם היציאות שלכם מוסיפות להיות קשות, בין אם זה מסטרס או מכך שאתם לא שותים מספיק, יכול להיות שחוץ משזיפים מיובשים כדאי לכם גם להוסיף פרוביוטיקה לתפריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully